נשמע לכם מוכר? לפעמים בעלי העסקים אינם מצליחים לראות כי העסק לכוד בתוך מעגל אשר מגביל אותו – מגביל את צורת המחשבה ולא מצליח לחולל שינוי מכיוון שהוא משתמש באותם כלים קבועים ומוכרים. זוהי בדיוק הסיבה מדוע אתם צריכים הרצאות לעובדים.

הרצאות לעובדים לא באו להגיד לכם כיצד לנהל את העסק, הן באו להאיר את העיניים לכם ולעובדי העסק; לשבור את דפוסי המחשבה המקובלים ולהחזיר לעסק את היצירתיות הבריאה וההכרחית לצורך הצמיחה העסקית.
לראות מעבר לגבולות הקופסה
כאשר העסק לכוד בשגרה הוא לא מצליח לראות מה קורה מחוץ לגבולות הקופסה המחשבתית, דימוי המייצג את הקיבעון המחשבתי של הארגון ועובדיו. הארגון מצפה ושואף לצמיחה עסקית, אך בשגרת הפעולה שלו הוא לא משאיר שום מקום לצמיחה. למה בעצם? כי יש כאן כישלון להבין שהצמיחה העסקית נובעת מתוך הצמיחה האישית של עובדי הארגון. שינוי המחשבה הארגונית ועידוד היצירתיות מתחיל דווקא מתוך השינוי ברמת העובד. עובד בעל צורת מחשבה חופשית, יוצאת דופן ולא מקובעת הוא העובד שהארגון צריך – זהו העובד שיביא רעיונות חדשים, שלא יקפא במקום ושתהיה לו הנעה עצמית פנימית הנובעת מתוך רצון אישי להצליח וגם תחושת הזדהות עם העסק.
הרצאות מאירות עיניים
הרצאות לעובדים יכולות לנער את האבק מהתאים האפורים, להזיז אותנו מרוטינות שגרתיות לצורת מחשבה אשר שואלת מה אני יכול לעשות כאן ועכשיו בשביל להשיג את מטרותיי. הרצאות לעובדים מעניקות לעובדים כלים חדשים; אין מדובר בכלים אשר יחליפו את שיטות העבודה, אלא כלים אשר יעניקו ערך מוסף לשיטות העבודה. קחו לדוגמה את איש המכירות של הארגון. בתהליך המכירה הוא מציג ללקוח את יתרונות המוצר ומדבר על מחירים, יתרונות וחסרונות ועורך גם השוואה למוצרים האלטרנטיביים, כלומר לתחרות בשוק. כל תשומת הלב היא למוצר, למחיר ולתחרות. איש המכירות יכול להציג טיעונים נכונים ומשכנעים, לפחות ברמה הלוגית, אך מדוע בכלל עסק עם מוצר טוב לא מצליח לצמוח ולהגיע לנתח שוק משמעותי?
אם נישאר בתוך הקיבעון המחשבתי אנו בעצם נחפש את הפתרון באותה צורת מחשבה שלא ממש עובדת עבורנו. אולי ננסה להוריד את מחיר המוצר, או להרכיב מבצעים אטרקטיביים; אולי נעסיק עוד אנשי מכירות ואולי נשקיע עוד בתקציבי פרסום לצורך מיתוג המוצר... זו לא הדרך, זוהי בדיוק ההליכה המעגלית שממנה אנו צריכים לצאת. עכשיו מה לזה והרצאות לעובדים?
אם ניקח שעה או שעתיים הפסקה ממאמצי המכירות הסיזיפיים, ונקדיש את הזמן להרצאה בנושא שיווק עצמי (אחת מההרצאות של אוריה בן טובים), אולי נגלה פרספקטיבה חדשה וממנה נפיק כלים חדשים שבסופו של דבר יעזרו לנו במכירות. פתאום אנו עשויים לגלות שהרושם הראשוני שאנו יוצרים כחלק מהשיווק העצמי שלנו הוא עשוי להיות המכשול, כמו גם הגורם להצלחה, במכירות. כך אנשי מכירות מתוכנתים שאינם מביאים תוצאות מספקות יכולים להפוך לאנשי מכירות בעלי מודעות עצמית המסוגלים לקחת את העסק למחוזות חדשים.
הדרך להצלחה עוברת בהרצאות מרעננות ומאירות עיניים אשר מסוגלות להראות לעובדי העסק פרספקטיבה חדשה ופורצת דרך.
המאמר הובא ע”י אוריה בן טובים – הרצאות וסדנאות לחברות וארגונים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו