"הגנה על הרב וספגה את הכדורים": לורי גילברט קיי נרצחה בבית הכנסת בארה"ב

לורי הגיעה לתפילת החג בבית הכנסת בפווי כאשר הרוצח האנטישמי ג'ון ארנסט פתח באש • היא זינקה מולו והצילה את חייו של רב הקהילה • "היית תכשיט אמיתי", כתבה חברתה • אחת הפצועות, נויה דהאן בת ה-8, שעברה עם משפחתה משדרות בשל אירועי הטרור בגבול עזה

הצילה חיים במותה. לורי גילברט קיי ז"ל // הצילה חיים במותה. לורי גילברט קיי ז"ל

בארה"ב מפרסמים כי הנרצחת באירוע הירי אמש (שבת) בבית הכנסת בפווי, סמוך לסאן דייגו, היא לורי גילברט קיי ז"ל, שהגיעה לתפילת החג במקום. לורי השאירה אחריה בעל אוהב ובת בת 22.

חברתה אודרי ג'ייקובס כתבה בפייסבוק: "לורי היית תכשיט אמיתי של הקהילה שלנו ואשת חיל. תמיד רצת לעשות מצווה ולתת צדקה לכולם. המעשה הטוב האחרון שלך היה לספוג את הכדורים עבור הרב מנדל גולדשטיין כדי להציל את חייו". 

צילום: רויטרס

הרב עדיין ספג כדור בידו אך התעקש להמשיך בדרשה ואמר לכולם להישאר חזקים. שאר הנפגעים באירוע פצועים במצב קל ולא נשקפת סכנה לחייהם. בין הקורבנות גם נויה דהאן בת ה-8 שמשפחתה עברה לסן דייגו מהעיר שדרות כדי להתרחק מהטרור בגבול מול עזה. 

נויה דהאן שנפצעה בירי בבית הכנסת בפווי

"האנטישמיות אמיתית וקטלנית. פשעי שנאה הם אמיתיים וקטלניים. לורי הייתה רוצה שכולם יעמדו מול השנאה. היא הייתה לוחמת של אהבה והיא תחסר. הזיכרון של לורי עשוי להיות ברכה. בבקשה תהיו חזקים", הוסיפה ג'ייקובס.

הרשויות בפווי שבקליפורניה פרסמו הלילה את זהותו של היורה שהרג אישה ופצע ילדה ושני גברים בבית כנסת במרכז חב"ד שבעיר. על פי הרשויות, היורה שנעצר הוא ג'ון ארנסט, תושב סן דייגו. הנשק שלו ככל הנראה נפגם אחרי היריות הראשונות, והוא נמלט מהמקום. 

ארנסט בן ה-19, גבר לבן, נעצר ונחקר על ידי בלשי המשטרה אחרי שברח מהמקום, נמלט ברכב והסגיר את עצמו. ארנסט ככל הנראה כתב ופרסם ברשתות החברתיות מניפסט אנטישמי, אותו פרסם כשעה לפני הפיגוע, ובו דיבר גם על תכנון המתקפה. על פי המשטרה, ארנסט נחקר בחשד שהצית מסגד בעיר הסמוכה בחודש שעבר, אך הוא לא נעצר בעבר ואין לו עבר פלילי קודם. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר