סובארו פורסטר במבחן

הדור החמישי של הפורסטר מציג שינויים מעטים לאדרת ומשמעותיים יותר לגברת

סובארו פורסטר היה, וכנראה ימשיך להיות, בחירה של אלו שהולכים נגד הזרם. בזמן שהבון-טון מכתיב מראה מסוקס גם אם חסר כיסוי – הפורסטר היה וממשיך להיות רכב עם הרבה יכולת באריזה סולידית למדי. יש כאלו שנשבעים אמונים לתמהיל הזה, הרוב המוחלט מעדיפים את הג’יפונים המוחצנים שהפכו למלכי השוק כאן ובכלל. הדור החמישי שהגיע לארץ זה מכבר, ממשיך את אותה המסורת.


 


מה חדש?


מבחוץ צריך להתאמץ בשביל להבין שזוהי מכונית חדשה. יחידות התאורה שונו, יש הדגשות בצבע בולט ברכב המבחן, גריל אחר וחישוקים חדשים. זהו בערך. מבפנים השינוי ברור יותר. שפת העיצוב העדכנית של סובארו, עם ריבוי משטחים ומפלסים, קצת עמוסה בעין, אבל נראית מודרנית. מבפנים, הפורסטר בהחלט מרגיש כמו רכב חדש. גם החומרים חוו קפיצת מדרגה.


הפורסטר יושב על הפלטפורמה הגלובלית החדשה של סובארו. עם מימדים שצמחו ובעיקר תוספת של 3 ס”מ לבסיס הגלגלים. יחידת ההנעה מתבססת כעת באופן בלעדי (אצלנו) על יחידת ה-2.5 ל’ המוכרת של סובארו. יש כאן 182 כ”ס ו-24.3 קג”מ שעוברים אל ארבעת הגלגלים דרך תיבה רציפה חדשה.



ההבדלים מבחוץ קלים, ההדגשות בגרסה היקרה – מצועצעות

 


בכל הקשור לאבזור, כבר מגרסת הבסיס (180,000 שקלים) מציע הפורסטר בקרת אקלים מפוצלת, מסך מגע עם צימוד סלולרי, מושב נהג מתכוונן חשמלית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על הנתיב, יכולת בלימה אוטונומית ועוד. גרסת המבחן המאובזרת (200,000 שקלים) מוסיפה, בין השאר, תאורה דינאמית, חלון שמש ומסך מולטימדיה גדול יותר.


 


איך זה מרגיש?


תא הנוסעים מרגיש מרווח ועדכני בדור הזה. תנוחת הנהיגה מרגישה גבוהה יותר מהזכור לנו מהדגם הקודם. הנדסת האנוש לא מושלמת כשמתגים שונים נדדו למיקומים לא צפויים ודרשו מעט הסתגלות. לתחושה הנעימה תורמים גם החומרים וההרכבה, גם האבזור הנדיב וגם שטח החלונות הגדול.



שטח החלונות הגדול תורם גם הוא להרגשה הנעימה בתא הנוסעים

 


 


מנוע ה-2.5 ל’ לא מתקשה לייצר ביצועים עדיפים משמעותית על הגרסה היוצאת ובכלל. התגובות מהירות, התאוצות טובות ולפורסטר אין שום בעיה למהר על הכביש. בניגוד לדרכך של רוב התיבות הרציפות, קיימת כאן חלוקה ליחסי-העברה “וירטואליים” שמצליחים לדמות פעולה של תיבה פלנטרית מהשורה ולהעלים את אופי הפעולה המציק של אלו. רק בלחיצה הגונה על הדוושה, מציבה התיבה את המנוע בסל”ד גבוה שמזכיר את מוצאה של התיבה. עם נפח גדול יחסית וקצב מהיר צריכת הדלק הממוצעת לא הרשימה עם 9.8 ק”מ/ל’.


רוצים עוד מאוברדרייב >>>


אחד הדברים שבולטים מיד בפורסטר הזה היא נוחות הנסיעה המרשימה. יכולת הספיגה של המתלים מעולה ואלו מצליחים להעלים גם את הקשים והחדים שבשברי האספלט המקומי. גם בקצב גבוה על כביש מפותל ממשיך הפורסטר להרשים. הרכות המובנית גורמת למעט חוסר ריסון ויש גם זוויות גלגול מורגשות. אבל, ההתנהגות מצוינת וצפויה, וגם ההגה והבלמים (לא נקודות חוזקה מסורתיות של סובארו) מציעים תפעול מדויק, מרשים ועקבי.



יכולת משופרת בכביש, אותה יעילות בשטח

 


בשטח, עם מרווח גחון של 22 ס”מ ומערכת הנעה כפולה יעילה, הפורסטר מרשים כרגיל. המשיכה אותה מייצרת מערכת ההנעה הכפולה של סובארו שומרת על הפורסטר בתנועה גם במצבים קיצוניים. במהלך ימי המבחן, מצאנו את עצמנו נעים בין נחלי הדרום לשבילים בוציים, הפורסטר יכל לכל אלו. היינו שמחים אם בקרת היציבות היתה מתנתקת במלואה ואז היה נחשף פוטנציאל שעשוע נוסף לשלדה המצוינת הזו.


 


שורה תחתונה


הפורסטר החדש רושם שיפור בכל פרמטר לעומת קודמו. הוא יעיל ושימושי מאוד ביום-יום ומציג פוטנציאל אמיתי למי שאוהב או צריך להתנייד בשטח. הבעיה האמיתית היחידה כאן היא צריכת הדלק תחת עומס. הוא ימשיך לקרוץ לקהל ספציפי מאוד. בזמן הזה, רוב העם היושב בציון יעדיף להמשיך ולקנות ג’יפונים שמציעים הרבה פח ודאווין לשקל. בעולם שמקדש את האריזה ומוותר על התוכן, הפורסטר עושה בדיוק את ההיפך – וזה חסרונו הגדול.


דגם: סובארו פורסטר


מנוע: 2,498 סמ”ק


הספק: 182 כ”ס ב-5,800 סל”ד


מומנט: 24.3 ב-4,400 קג”מ


גיר: רציף


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.3 ש’


מהירות מרבית (ידני): 207 קמ”ש


צריכת דלק (מבחן): 9.8 ק”מ/ל’


בסיס גלגלים: 267 ס”מ


מחיר (מבחן): 200,00 שקלים


+ יכולת כללית


– מראה, צריכת דלק


 


 


 


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...