אוסטרליה וסינגפור אסרו על כניסת מטוסים מהדגם שהתרסק לשטחן האווירי

מנהל התעופה האמריקני הודיע כי דרש מבואינג להכניס שינויים במנועי ה-737 8 MAX מהסוג שהתרסק באתיופיה • "קווי דמיון להתרסקות באינדונזיה"

מטוס של חברת איתיופיין אירליינס מהדגם שהתרסק // צילום: איי.פי // מטוס של חברת איתיופיין אירליינס מהדגם שהתרסק // צילום: איי.פי

יצרנית המטוס הגדולה בעולם, בואינג סופגת מכה קשה: אוסטרליה וסינגפור אוסרות על כניסת מטוסי בואינג 737 max לשטח האווירי שלהן, כך פורסם הבוקר (שלישי) בגרדיאן הבריטי.

ההחלטה של הרשויות באוסטרליה ובסינגפור נובעת כתוצאה מההתרסקות השנייה של המטוס מהדגם המדובר בתוך ארבעה חודשים. ההתרסקות האחרונה התרחשה כזכור לפני ביום ראשון השבוע לאחר שמטוס מסוג 737 MAX של החברה התרסק כחמש דקות לאחר ההמראה, בדיוק כמו ההתרסקות הקודמת של אותו המטוס שהתרחשה בסוף השנה שעברה.

עוד בנושא:

הרשויות באתיופיה: נמצאה הקופסה השחורה של המטוס האתיופי

התרסקות שנייה בתוך חצי שנה: האם הדגם החדש של בואינג מסכן מיליוני נוסעים?

אסון באתיופיה: המטוס שהתרסק המריא לפני שלושה ימים מנתב"ג

הישראלים שניצלו מההתרסקות ברגע האחרון

התעבורה האווירית באזור סינגפור היא מהעמוסות בעולם, גם אוסטרליה נחשבת ליעד עמוס מהבחינה הזאת וכעת, בעקבות ההחלטה של הרשויות בשתי המדינות, מדינות נוספות צפויות לקבל החלטות דומות וזאת לאחר שכמה חברות תעופה בסין, אינדונזיה ובמדינות נוספות בעולם כבר החליטו לקרקע את המטוסים שלהן מאותו הדגם.

ההחלטה של שתי המדינות הגדולות והמשפיעות מהווה פגיעה כלכלית חמורה בבואינג שעשויה לעלות לה כמה מיליארדי דולרים וזאת לאחר צניחה של 5% בשוויה של החברה במהלך היומיים האחרונים.

סינגפור ואוסטרליה הודיעו כי האיסור יהיה באופן זמני, ככל הנראה עד לברור סיבת ההתרסקות השניה. ההתרסקות הקודמת הייתה באינדונזיה, בה נהרגו 189 איש. הטיסה הראשונה של המטוס התבצעה בתחילת 2016 וכיום ישנם כמה מאות מדגם המטוס בעולם, שעלות כל אחד מהם היא בין 100-135 מיליון דולר.

המשתמשות העיקריות במטוס צר הגוף הן אמריקן איירליינס, אייר קנדה, נורוויג'ן וסאות'ווסט האמריקנית.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר