הישראלים תובעים: המתנו 50 שעות בנמל התעופה לטיסה מקולומביה לארץ

בלעדי: מטיילים ישראלים תובעים את חברת התעופה איבריה, לאחר שהורדו מהמטוס בשל תקלה • לטענתם החברה לא דאגה לטיסה חלופית והם שבו לישראל רק לאחר יומיים

מטוס של חברת איבריה, צילום: ארכיון

קבוצת ישראלים שנסעו לטיול מאורגן בקולומביה, הגישו תביעת פיצויים נגד חברת התעופה הספרדית איבריה, שבטיסה שלה היו אמורים לחזור ארצה. בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום ברחובות באמצעות עו"ד אשר רוטבאום, דורשים 26 התובעים לפצותם בסכום כולל של יותר מ-180 אלף שקלים.

על פי התביעה, הקבוצה הייתה עתידה לחזור ארצה בטיסה מקולומביה לספרד ב-8 בינואר האחרון ומשם לתל אביב למחרת ב-9 בינואר. לאחר שעלו על הטיסה בקולומביה והמתינו במטוס ארבע שעות, הורו להם אנשי החברה לרדת בשל טענה לתקלה במטוס. 

הנוסעים הועברו לבית מלון מקומי בחסות החברה המטיסה ונאמר להם לא לצאת משם ולהמתין להודעה על הטיסה החלופית. אלא שלדבריהם אף אחד לא יצר עימם קשר והם גילו על הטיסה הבאה במקרה, רק למחרת, כשחלק מחברי הקבוצה החליטו לצאת לשדה התעופה ולברר באופן עצמאי. 

מיד לאחר שנודע להם על הטיסה הבאה, מיהרו כל יתר חברי הקבוצה לשדה ואז נמסר להם שגם טיסה זו בוטלה עבורם עקב חוסר מקום. כעבור מספר שעות הועלו על טיסה לשדה תעופה אחר בקולומביה ומשם למדריד שבספרד. 

עוכבו בשדה עד הטיסה הבאה // צילום אילוסטרציה: GettyImages

ואם לא די בכך, ארבעה מהתובעים ציינו כי שילמו מראש עבור שדרוג למחלקה טובה יותר מאות דולרים, אבל בפועל הושיבו אותם במחלקת תיירים וסירבו להחזיר להם את הכסף. לטענתם, בסופו של יום, הם שבו לישראל באיחור של כמעט 50 שעות.

על פי החוק הישראלי, ישנו פיצוי מיידי של כמה אלפי שקלים לכל נוסע עקב ביטול או עיכוב בטיסה העולה על שמונה שעות. כמו כן, הם תובעים את החברה בשל הנזק שנגרם להם. ארבעה נוסעים תובעים גם החזר על תשלום עבור שדרוג המחלקה שלא הוחזר. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר