גנץ: "כשהכשרתי לוחמים, ביבי למד משחק בניו יורק"

יו"ר חוסן לישראל השתלח ברה"מ בצורה חסרת תקדים במהלך אירוע הצגת הרשימה של מפלגתו • "נתניהו שולט באמצעות הולכת שולל, פחד ושיסוי" • "יועמ"ש ומפכ"ל שמונו על ידי השליט הפכו לשמאלנים ולבוגדים" • הליכוד בתגובה: "גנץ נהנה מתמיכת השמאל, אבו מאזן ואיראן"

בני גנץ בנאום הצגת הרשימה // צילום: יוסי זליגר

"היה פה סדר יום של שנאה". בני גנץ נואם // צילום: יוסי זליגר

מפלגת חוסן לישראל הציגה הערב (שלישי) בגני התערוכה בתל אביב את הרשימה לבחירות לכנסת. במקום השלישי אחרי ראש המפלגה בני גנץ ושר הביטחון לשעבר משה יעלון, נמצא יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. במקום הרביעי הוצבה העיתונאית מיקי חיימוביץ'.

אחריהם סוגרים את העשירייה הראשונה: יועצו לשעבר של בנימין נתניהו ד"ר יועז הנדל, ראש מועצת ירוחם לשעבר מיכאל ביטון, איש החינוך חילי טרופר, מזכיר הממשלה לשעבר צבי האוזר, יו"ר רשות החשמל לשעבר אורית פרקש-הכהן והפעילה החברתית מירב כהן.

בני גנץ אמר בנאומו: "בעשור האחרון שלטה בישראל מפלגת שלטון אחת. במפלגת השלטון שלט שליט יחיד. לא הייתה אופוזיציה פנימית או חיצונית. במשך עשור בחרו אזרחי ישראל במפלגה שהשליט שלה שלט במדינה באמצעות הולכת שולל ופחד. לא עוד. ליצני החצר שלו לא צוחקים, והמפלגה שלו מבוהלת. הפעם עומדת מולו מפלגת שלטון חדשה. מפלגת שלטון של אחדות ותקווה שמציבה את ישראל לפני הכל. מפלגת השלטון הקודמת שלטה עם הפרדה ושיסוי, מפלגת השלטון שלנו תשלוט עם חיבור ואיחוי".

בהתייחסו לנתניהו אמר גנץ: "אני מוקיר את תרומתך למדינת ישראל. אני מכיר היטב את חולשתך. כאשר שכבתי בלילות קפואים, עזבת את ישראל כדי לבלות במסיבות קוקטייל. פלסת את דרכך באומץ ובנחישות את דרכך לעמדות האיפור בטלוויזיה. אזרחי ישראל יבחרו בין איפור כבד וחליפות יוקרה לבין מניהגות אמיתית, ערכית ולא מזויפת. ביבי לפני הכל או ישראל לפני הכל"

גנץ הוסיף לתקוף: "עשר שנים שלטה כאן ממשלה מסכסכת שלא הרגישה צורך לפעול למען אזרחיה, מי שבחר בה ומי שלא. היה פה סדר יום של שנאה. ההנהגה שכחה שבתי הקברות הצבאיים לא מחולקים בין שמאל לימין. כדי לבטל כל סיכוי להחלפת השלטון התפתח כאן שיח מסוכן. כל איש ימין שהעיז להשמיע ביקורת תויג כשמאלן. יועץ משפטי שמונה עלידי השליט הפך לשמאלן ובוגד. מפכ"ל משטרה שהעז להיות נאמן לחוקי המדינה ולא לדרישות השליט כונה שמאלן ובוגד. ב-9 באפריל נחליף את הרוח הרעה בטובה. את מפלגת השלטון נחליף במפלגת שלטון מנצחת של וינרים נמרצים ותוססים. נקים ממשלה מאחדת ציונית וממלכתית". 

ראש הממשלה נתניהו העלה בתגובה לדבריו של גנץ פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, שבו כתב: "‫בני גנץ, תתבייש לך. כחייל וכקצין בסיירת מטכ״ל סיכנתי את חיי פעם אחר פעם למען המדינה. נפצעתי בקרב עם מחבלים. כמעט איבדתי את חיי בקרב אש בתעלת סואץ למען ביטחון המדינה שאתה רוצה לסכן בנסיגות חד צדדיות ובתמיכה בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן. אזרחי ישראל יבחרו בין ממשלת ימין חזקה בראשותי לבין ממשלה שמאל חלשה בראשותך".

הליכוד מסר בתגובה לדברי גנץ: "הבחירות הן בין ממשלת ימין בראשות נתניהו, לבין ממשלת שמאל בראשות בני גנץ. גנץ שתומך בנסיגות חד צדדיות ובהסכם הגרעין הרע עם איראן נהנה מתמיכת השמאל, אבו מאזן ואיראן. בניסיון הכלכלי היחיד בחייו הוא פשט את הרגל. נתניהו היה קצין מצטיין בסיירת מטכ"ל, נפצע בקרב עם מחבלים, נלחם בהסכם הגרעין הרע עם איראן והציל את כלכלת ישראל. הבחירה בין הצלחה לכישלון ובין ימין לשמאל".

משה (בוגי) יעלון אמר בנאומו: "זו הנבחרת המקצועית ביותר, הנקייה ביותר. אנחנו שותפים לאותה מטרה: להחזיר את ישראל לתלם, להחזיר את התקווה. הגיע זמן למנהיגות אחרת. הגיע הזמן שנגיד לנתניהו תודה ושלום כי הגיעו מים עד נפש. הגיע הזמן שיהיה פה ראש ממשלה שאין על מה לחקור אותו. נתניהו איבד את הזכות המוסרית להנהיג את ישראל. הוא מטשטש במו ידיו כל זכר למי שהוא היה פעם ומה שהוא עשה פעם. הוא גונב דעת בסרטונים על חשבוננו. מי שמכנה עצמו 'מר ביטחון' מפקיר את מדיניות הביטחון. זו לא רק נכונותו לוותר על בקריית הירדן, מהלך שאני מנעתי, אלא מזוודות פרוטקשן לחמאס. כשהוא שקוע במערכת פלילית אנחנו לא מענייים אותו".

על הממשלה שברצונו להקים אמר גנץ: "נקים ממשלה מאחדת ציונית וממלכתית. נוביל מסע של תיקון חיבור במקום פלגנות. תקוה במקום יאוש. נציג מנהיגות שבאה מהעם מול שליט מנותק ששכח איך זה לעמוד בפקק, איך נראה חדר מיון בפנים. נציג את התוכנית שלנו שתכלולל הגבלת כהונת רה"מ לשמונה שנים. נגן על מוסדות מערכת המשפט. נציג קיר ברזל ביטחוני ומדיני, נציג חזון כלכלי ומקדם 50 אלף דירות בשנה ונקצה דירות לדיור מוגן. נפעיל מנגנון להורדת יוקר המחיה. נעלה באופן דרמטי את מספר המיטות במיון, ואת מספר הרופאים. נקים מועצת תכנון לאומי שתתכנן את ישראל. נסייע לחקלאות, נתמוך במתווה הכותל, ובברית הזוגיות. נושיב את כולם לאחר הבחירות ונקרא לכולם לעבוד ביחד כדי להחזיר את התקווה".

 

אורלי לוי, המנהלת בימים אלה משא ומתן עם גנץ על ריצה משותפת - לא משתתפת. צירופה של לוי-אבקסיס שפרשה ממפלגת "ישראל ביתנו" והוכרזה כח"כית מורדת יסתום את הגולל על איחוד אפשרי עם מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד, שכן מבחינה חוקית שתי מפלגות אלה לא יכולות לחבור. במפלגת חוסן לישראל-תל"ם מעריכים כי איחוד עם לוי-אבקסיס עדיף על פני חיבור עם "יש עתיד" מבחינת המנדטים שהסקרים מנבאים לגוש המרכז. 

על פי סקר "ישראל היום" בסוף השבוע האחרון, מפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר מקבלת 17 מנדטים, ומפלגתה של לוי-אבקסיס מקבלת ארבעה מנדטים, ובקושי עוברת את אחוז החסימה, מה שהוביל ככל הנראה למגעים על האיחוד, שיכול להבטיח את מקומה בכנסת הבאה.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר