נהיגה ראשונה: סקודה אוקטביה

סקודה אוקטביה מקבלת מנוע חדש וכוחני. התוצאה מהירה וייחודית למדי

סקודה אוקטביה היא אחת מהמכוניות החשובות של היצרנית הצ’כית בארץ ובעולם. היא נמכרת כאן במגוון גרסאות החל מכאלו בסיסיות למדי וכלה ב-RS החזקה והספורטיבית. עכשיו מגיעה לכאן גרסת מנוע חדשה המתהדרת בנתונים מרשימים למדי, כאלו שהופכים אותה לאחת המשפחתיות החזקות ביותר שיש כאן (בצד העממי של השוק.


מה חדש?


המנוע החדש, מוגדש בנפח 2.0 ל’, הוא העיקר כאן. הוא מפיק 190 כ”ס, מה שהופך אותך לחזק יותר מה-1.8 ל’ היוצא. אבל ההבדל המשמעותי יותר, מסתתר תחת נתון המומנט שצמח מ-25.4 קג”מ ל-32.6 קג”מ.  הוא מושג אמנם ב-250 סל”ד גבוה יותר, אבל עדיין זמין כבר ב-1,500 סל”ד. כל זה משודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי-העברה. בסקודה טוענים שזו גרסה משופרת לתיבה, כזו שאמורה להציג תפקוד משופר לעומת הקודמת. כל אלו, גורמים לתוספת קלה במשקל (כ-50 ק”ג), אולי באשמתה הנתונים הרשמיים השתפרו בצורה זניחה (על הנייר).   לדוגמה, שיפור של 0.1 ש’ במיאוץ ל-100 קמ”ש ועוד 5 קמ”ש למהירות הסופית. לא משהו לרוץ לספר בבית.


המחיר גם הוא השתנה בצורה זניחה, תוספת של 1,000 שקלים שמעמידה את מחיר גרסת הכניסה על 155,000 שקלים. מי שיבקש ללכת עד הסוף ולקבל גם גג זכוכית, ריפוד אלקנטרה ותאורת לד כוללת, יידרש לשלם 167,000 שקלים. אולי זה הזמן לציין, שמחירה של גרסת ה-1.5 ל’ בעלת 150 כ”ס נמוך רק בכ-5,000 שקלים בהשוואה.



מנוע חדש, בעיקר

 


איך זה מרגיש?


פנים אל פנים זו סקודה אוקטביה. זה אומר שהעיצוב מוכר ומכובד, שתא-הנוסעים עשוי לעילא ושהמרווח בו אדיר. גם ליושבים מלפנים, גם ליושבים מאחור וגם לאלו שבחרו (או שלא) להיכנס לתא-המטען. אפשר להרגיש שיש כאן משהו אחר בזכות חישוקי ה-17 אינץ’, הספוילר הקטן מאחור והשמשות הכהות.


אנחנו בוחנים את גרסת האבזור הבחירה אז יש כאן תוספות נאות מעבר לרשימה המכובדת הבסיסית. העיקר עושים זאת ריפודי האלקנטרה, שבשילוב הגוונים הבהירים מצליחים להרים את התא המוצלח הזה, גבוה יותר.


רוצים עוד מאוברדרייב >>>


אמרנו שהסיפור כאן הוא המנוע? זה בהחלט מרגיש כך. למרות השיפור הזניח בדפי הנתונים, על הכביש, הכוח זמין, שימושי ומוחשי מאוד. זו בהחלט מכונית שששה לשעוט קדימה, בלשון המעטה. תאוצות הביניים מצוינות והקצב שבו נצברת המהירות מרשים. בייחוד בסביבת המחיר הזו. כמו כל מנוע מוגדש, גם הטובים שבהם, גם כאן יש השהיית דוושה קלה. אבל למרות העניין הפעוט הזה, הביצועים מצוינים אבסולוטית. העברת הבורר למצב הספורטיבי, הופכת את ההעברות הנעימות והחלקות למהירות יותר ונעימות פחות. במצב הזה, למרות התגובות המצויינות, עלולות להופיע חבטות כוחניות ולא נעימות. ליד המשאבה, מוכיחה יחידת ההנעה הזו שהיא יעילה גם בכל הקשור לצריכת דלק, עם 13.6 ק”מ שעברנו על כל ליטר של דלק.



נגיעות מרימות בתא-הנוסעים

בכל הקשור לשלדה, האוקטביה הזו מגיעה עם מתלה רב-חיבורי מתוחכם יותר מקורת המתח בדגמים העממיים. מעבר לזה היא מכוילת על הצד הרך של הסקאלה. התוצאה – נסיעה רכה ונעימה מאוד, עם יכולת ספיגה מצוינת גם בעיר וגם מחוצה לה. ככלל זו מכונית נעימה ונוחה מאוד כשרק רעשי כביש, שחודרים אל התא, עלולים לפגום בתחושה.


הכיול הנימוח, מורגש בקטעי כביש שדורשים קצת יותר, בעומס גבוה ניתן להרגיש בחוסר ריסון, זויות הגלגול מורגשות וגם ההגה הקל לא ממש תורם כאן. אפשר לנהוג איתה מהר ובטוח, עם תגובות שלדה נכונות ומדודות וההגה המדויק. אבל זו מרגישה כמו מכונית שנועדה לגמוע כבישים ישרים יחסית במהירות ובנינוחות. בכל הקשור לאביזרי הבטיחות אפשר למצוא כאן ארסנל יעיל ומרשים, לרבות בקרת שיוט אדפטיבית (מצוינת) ושמירה על הנתיב (קצת היסטרית).



זאב בעור כבש

 


שורה תחתונה


במפרט הזה, סקודה אוקטביה מתגלה כמכונית לא-שגרתית. היא מציעה ביצועים של מכוניות יקרות ממנה בתוך אריזה, מוכרת, המונית כמעט. ובתוך כל זה היא עדיין משפחתית יעילה, מאובזרת, נוחה ומרווחת שתתאים לכל משימה או טיול. כשמביאים בחשבון את נושא המחיר, קשה לחשוב על עוד מכונית שיודעת להציע תמהיל כזה בסביבה. כך שהאוקטביה 2.0 ל’ עשויה להתאים לאנשים שרוצים יותר, ועדיין לשמור על פרופיל נמוך.


סקודה אוקטביה 2.0 ל’ DSG ‘פרימיום’


מנוע: בנזין, טורבו, 1,984 סמ”ק


הספק: 190 כ”ס ב-4,200 סל”ד


מומנט: 32.6 קג”מ ב-1,500 סל”ד


גיר: רוב’, כפול-מצמדים, 7 היל’


בסיס גלגלים: 268 ס”מ


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.3 ש’


מהירות מרבית: 236,000 קמ”ש


מחיר (מבחן): 167,000 שקלים


+ זאב בעור כבש


 קצת רכה מדי


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו