מתקפות על הקמפיין החדש של גנץ: "נרדם בשמירה ב'צוק איתן', היסס וגרר רגליים"

אחר הצהריים פרסמה מפלגת "חוסן לישראל" ארבעה סרטונים, ששלושה מהם מתגאים בתפקוד הרמטכ"ל במהלך במבצע "צוק איתן" ובמבצע "עמוד ענן" • בימין החדש תקפו: "בנט דחף לפעולה נגד המנהרות - וגנץ בלם" • "הוא הסביר לקבינט שהמנהרות אינן מהוות איום עם השפעה אסטרטגית"

בני גנץ // צילום ארכיון: דובר צה"ל // בני גנץ // צילום ארכיון: דובר צה"ל

במפלגת "הימין החדש" לא איחרו לתקוף היום (ראשון) את יו"ר מפלגת "חוסן לישראל", בני גנץ, שהשיק סרטונים ראשונים מהקמפיין שלו, ושבאחד מהם לקח קרדיט על חיסולם של מחבלים במבצע "צוק איתן".

צילום: חוסן לישראל

"בני גנץ פצח היום בקמפיין שמתרברב על 'הצלחותיו' הגדולות במבצע 'צוק איתן'. מכיוון שמדובר בדיני נפשות, על עתיד ההנהגה הביטחונית של ישראל, חובה עלינו להציג את האמת: "בני גנץ נרדם בעמידה ביחס למנהרות הטרור מעזה, דבר שכמעט הוביל לאסון טרור נורא. יצאנו להשמדת המנהרות ב''צוק איתן״ לא בזכות בני גנץ, אלא למרות בני גנץ. דו''ח ועדת החקירה של מבקר המדינה קבע שבנט דחף לפעולה; בני גנץ בלם".

עוד נמסר ממפלגתם של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד: "כפי שדו"ח מבקר המדינה קבע, הרמטכ"ל בני גנץ נרדם בעמידה ואפשר לחמאס לחפור כ-30 מנהרות טרור מעזה לתוך שטח מדינת ישראל. הוא לא יזם כלום, לא דחף לפתרון, לא דפק על שולחן הקבינט. פשוט נרדם בשמירה. במשך 50 יום הוא היסס, לא גילה יוזמה, לא גילה יצירתיות, ולא הצליח להכריע את חמאס.

"דו"ח ועדת החקירה של מבקר המדינה קובע בצורה ברורה: נפתלי בנט דחף לפעולה; בני גנץ בלם.  נפתלי בנט יזם את השמדת המנהרות; בני גנץ עיכב. כאשר השר בנט התוודע בסוף יוני 2014 לקיום עשרות מנהרות טרור שמוכנות להפעלה מיידית, הוא הניח ב-30 ביוני על שולחן הקבינט את התכנית להשמדת מנהרות הטרור. מאותו רגע ואילך, בני גנץ עשה הכל כדי להימנע מאותה פעולה".

לא חיכו הרבה זמן כדי לתקוף. נפתלי בנט, איילת שקד // צילום: גדעון מרקוביץ'

עוד נכתב: "כך למשל, בישיבת קבינט בתחילת יולי הוא הסביר לקבינט שהמנהרות 'זה לא איום עם השפעה אסטרטגית' והוסיף ואמר: 'אין להן משמעות של יכולות גדולות מדי'. פעם אחר פעם הוא גם הסביר לחברי הקבינט שאין לחמאס כוונה להשתמש במנהרות (והם פרצו 3 פעמים והרגו את חיילינו). נזכיר: עשרות מנהרות מוכנות לפעולה מיידית. במשך 18 יום בני גנץ גרר רגליים, ועשה כל שביכולתו על מנת שלא לפעול. משך אותם ימים, מחבלי חמאס חדרו לישראל והרגו חיילים שלנו פעם אחר פעם, אבל גנץ בשלו: אין צורך להיכנס, לא כדאי להיכנס. 

לולא פעלנו, הרי שדרום מדינת ישראל היתה נתונה למתקפת טרור נוראה, כמוה לא ידעה מדינת ישראל. רק לשם השוואה: בחודשיים האחרונים הציבור התוודע לאיום של 6-7 מנהרות חיזבאללה שעוד לא היו מוכנות לשימוש, והבין את המשמעות הנוראה של מתקפת טרור מפתיעה נגדנו. כל מערכת הביטחון נרתמה לגילוי ולהשמדת מנהרות אלו בגליל. ב-2014 דובר בכ-30 מנהרות חמאס מוכנות לפעולה מיידית, וכלום לא נעשה. על כן, כאשר בני גנץ מתיימר להביא ביטחון, חובה להציג את הדברים לאשורם. הציבור מוזמן לקרוא את הדו"ח שזמין באינטרנט".

גם חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, תקף את הרמטכ"ל לשעבר:  "מזל שגנץ לא דיבר עד עכשיו, כי הדבר האחרון שחסר לנו זה עוד קמפיינים שמתגאים בהרג, הרס ומלחמה. מי שרוצה להציב אלטרנטיבה לממשלה הנוכחית לא יכול להמשיך לזרוע פחד וחיים על חרב. מזה יש לנו מספיק".

"חתירה לשלום - לא בושה"

מפלגתו של גנץ פרסמה מוקדם יותר, סרטונים ראשונים מהקמפיין לקראת בחירות 2019, ובמסגרתם גנץ לוקח קרדיט על חיסול מחבלים במבצע "צוק איתן" וכן על חיסולו של רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי ב-2012 בפתיחת מבצע "עמוד ענן".

באחד הסרטונים, מזכיר גנץ את חיסולו של ג'עברי בנובמבר 2012, בשעה שגנץ היה הרמטכ"ל. אותה פעולת חיסול של בכיר החמאס, אחד מאדריכלי חטיפת גלעד שליט, היוותה את יריית הפתיחה למבצע "עמוד ענן". עם זאת, גנץ מדגיש את הרצון להשיג הסכם שלום ובסרטון מופיע הכיתוב: "זו לא בושה שתהיה חתירה לשלום". באחת התמונות מופיעה תמונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר הרשות הפלשתינית יאסר לערפאת. 

ההחלטה להדגיש את תפקודו של גנץ בצוק איתן איננה מובנת מאליה, מאחר שעל תפקודו במהלך המבצע נמתחה ביקורת רבה. כזכור, המבצע נמשך לאורך כחודש וחצי - זמן רב הרבה יותר מהמתוכנן, ובמהלכו עלתה השאלה מדוע צה"ל מתקשה להשיג הכרעה או לחלופין לסיים את המהלך הצבאי במהירות רבה יותר.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר