שחקנית "סברינה" בהערה אנטישמית

השחקנית שמוכרת בעיקר מתפקידה בסדרת הניינטיז המצליחה "סברינה המכשפה הצעירה", עוררה גל תגובות זועמות ברשת כשסיפרה על ויכוח טלפוני אליו נקלעה עם אם יהודייה מבית ספרו של בנה

צילום: מתוך הסדרה // "סברינה המכשפה הצעירה"

רק נוצרים הם טובים: השחקנית מליסה ג'ון הארט, שמוכרת במיוחד בזכות תפקידה הנוסטלגי בסדרה "סברינה המכשפה הצעירה" משנות התשעים, מצאה את עצמה תחת מתקפה, לאחר שהואשמה באנטישמיות בעקבות הערה שחלקה עם מאזינים בפודקאסט נוצרי בו לקחה חלק.

 • מאיה בוסקילה: "שחררתי את האגו"

הארט (42) שיתפה עם המאזינים חלקים משיחה שניהלה עם אם בבית ספרו של בנה הצעיר, שהגיעה בשלב מסוים לטונים גבוהים וטעונים. השחקנית הסבירה כי בנה עבר ללמוד בבית ספר ציבורי לאחר שעד אותה עת התחנך במסגרות נוצריות בלבד. אחרי המעבר התיידד עם ילד יהודי, והחברות החדשה הציתה בו שאלות לגבי דת. הארט טוענת כי הסבירה לבנה שאין דרך לדעת אם האנשים החדשים שיפגוש הם אנשים טובים, כי אין דרך לדעת אם הם מאמינים בישו. לאחר שבנה ביקש לדעת איך מגיעים לגן העדן אם אתה יהודי, קיבלה שיחת טלפון מאמו של חברו היהודי של בנה, שיחה שבמהרה הפכה לטעונה.

עד מהרה, עמוד האינסטגרם שלה הוצף בתגובות זועמות על היותה אנטישמית, והיא נאלצה להגיב. "אני לומדת לימודי דת כבר שמונה שנים", כתבה לגולשים הזועמים, "ולומדת דברים חדשים מדי יום. אני מנסה לא לשפוט אנשים. בסך הכל הסברתי לבני שאנחנו הכרנו את האנשים בבית הספר הקודם שלו כ"כ טוב, שגם ידענו מה האמונה הדתית שלהם. בתוכנית בה התראיינתי הסברתי שלבני היו שאלות לגבי ישו והאמונה הנוצרית, שלילדים קשה לפעמים להתמודד איתן. מעולם לא אמרתי שנוצרים עליונים לאחרים".


יהודים מגיעים לגן עדן? מליסה ג'ואן הארט // צילום: AP

בעקבות הסערה הציבורית טענה הארט כי בנה בן השש אימץ את ישו אל לבו וחקר אותה בשאלות שהובילו אותה להסביר לו על מהות האמונה, ואין בדבריה שום אלמנט אנטישמי. את הגולשים ההסבר פחות שכנע, והם המשיכו להציף את הרשת בתגובות זועמות: "ההערות האנטישמיות שלך דוחות ואני די בטוחה שהקריירה שלך נגמרה", כתבה גולשת אחת ואחר הוסיף: "זה שאת מנסה להסוות את ההערות הגזעניות שלך בצורת שאלה של ילד לא הופכת אותן לפחות אנטישמיות".

גם העובדה שהארט, נוצריה אדוקה, גילמה במשך שנים את דמותה של סברינה המכשפה, לא נעלמה מהתגובות העוקצניות: "איך זה בסדר שאת  כנוצרייה גילמת מכשפה במשך שנים, אבל את יוצאת נגד כל מי שלא נוצרי ומתרועע עם ילדייך?". נקודה למחשבה.

 

 • ויראלי: הכוכבת האמיתית של גלובוס הזהב

 • הרשת זועמת: הסוד של קנדל ג'נר נחשף

 • 40 שנה ל"גזוז": "היא לא תדע" 2019

 • דרייק הטריד מינית מעריצה

 • ערה? הפוסט שאיחד את כל העם

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר