מרצדס V קלאס היא גירסת הנוסעים המהודרת בסדרת המסחריות של מרצדס. כן, זהו וואן, והממדים והמראה הקובייתי מבחוץ מסגירים את הייעוד שלו מיד. אבל זהו וואן שמכוון למקום אחר, כזה שרוצה להציע חוויית פרימיום לנוסעים וגם למי שמוביל אותם.
ככזה, הוא מיועד למי שמוביל אנשי עסקים, נהגי מוניות עם לקוחות קבועים בעלי דרישות גבוהות או מסיעי תיירות. "מוניות VIP" אם תרצו. בשביל אלו שעבורם זהו כלי עבודה המחיר גם הופך להיות הגיוני יותר. נהג מונית יישלם עבור V- קלאס כזה כ-250,000 שקלים, במקום המחיר המלא שמתחיל ב-455,000 שקלים.
מה חדש?
אחרי שמבינים שמכונית הזו מיועדת לנהגים מקצועיים ולא למשפחות ברוכות ילדים, אפשר להתחיל לרדת לפרטים. מרצדס V-קלאס הוא לא רכב חדש אבל עדיין מציע משהו ייחודי למדי. הוא יושב על רצפת E- קלאס מלפני שני דורות, מצויד במנוע טורבו-דיזל חזק והנעה אחורית. הוא נראה חזק למדי על הנייר, אבל הגורם המבדל כאן היא רמת האבזור והגימור. סביבת הנהג נראית כאילו נלקחה ממכוניות היוקרה של החברה מהדור הקודם, רשימת האבזור ארוכה ומזכירה יותר מכונית סאלון מאשר רכב מסחרי. זה כולל לדוגמה דלתות שנפתחות חשמלית, מושבים נפרדים מדופני עור לכל הנוסעים, בקרת אקלים מפוצלת לאחור, תאורת אווירה רכה ועוד. הגרסה הנבחנת היא הארוכה ביותר המוצעת, ומציעה מקום לנהג ועוד 6 נוסעים. את שורת המושבים האמצעית ניתן לסובב וליצור מעיין חדר ישיבות נייד. הנהג מצדו מקבל אפשרות לשליטה על מצבי הנהיגה ושני מצבי תפעול למתלים. וכמובן שיש כאן שפע של תאי-אחסון, שקעי טעינה ומחזיקי כוסות לכל דורש. מסחרית מהשורה – זו לא. מוביל נוסעים המציע כל מה שעולה על הדעת? בהחלט.
איך התחושה?
טיפוס אל מושב הנהג מגלה סביבת נהג מוכרת למדי עם שפת העיצוב המוכרת של מרצדס. זו לא המילה האחרונה אלא זו מהדור הקודם, וזה עדיין מרגיש מרשים מאוד ברכב מהסוג הזה. תנוחת הנהיגה מצוינת וזה נראה כמו מקום שאפשר להעביר שעות וקילומטרים רבים בנוחות. המצב מבחינת הנוסעים חיובי גם הוא. קל מאוד להיכנס לשתי שורות המושבים האחוריות והמושבים נוחים ומרווחים. גם כאן איכות החיים טובה, כשכל המתגים והאביזרים מעבירים תחושה איכותית ביחס לז'אנר, גם אם לא ברמה של מכוניות הנוסעים העדכניות של החברה.
על הכביש מרגיש מרצדס V-קלאס מצוין. זה מתחיל עם יחידת ההנעה המשכנעת. 190 ו-44 קג"מ לא מתקשים להתגבר על המשקל העצמי של המכונה הזו, ולתת ביצועים טובים מאוד על הכביש. מי שבאמת אוהב למהר, יזרז את פעולת התיבה עם תפעול ידני היות וזו מעדיפה העברות איטיות וחלקות יחסית במצבה האוטומטי.
עם תפעול אגרסיבי כזה, ייעלה גם מפלס רעש המנוע בתא, אבל אף פעם לא ירגיש נוכח בצורה מוגזמת. החזית המרשימה של הרכב הזו, מפנה את הנתיב השמאלי ביעילות, בצורה שלא זכורה לנו משום רכב אחר. בכל הקשור לנוחות עם בסיס גלגלים ארוך מאוד ומשקל גבוה, משטח המרצדס הזה גם את המהמורות העיקשות ביותר. כמובן שבעיר על שברי כביש חדים ירגיש המתלה האחורי קצת קשוח ללא עומס, אבל אין חבטות או טלטלות העוברות אל התא.
התנהגות הכביש נסמכת גם היא על היציבות שמגיעה עם האורך ואחיזה טובה. גם זוויות הגלגול מתונות ורק ההגה הרגיש קצת קל מדי עם שטח מת ברור במרכזו. הבלמים פשוט משובחים, חזקים יעילים ומגיבים היטב. צריכת הדלק עמדה על 10.4 ק"מ מהירים לכל ליטר בסוף המבחן.
שורה תחתונה
מי שגומע מאות ק"מ ביום עם תיירים עתירי ממון או לקוחות מדושנים אחרים, יעריך מאוד את מרצדס V-קלאס. הוא מציע מנהגי כביש טובים, ביצועים חסרי מאמץ ונותן ניחוח יוקרתי ברור מול מובילי נוסעים אחרים. אבל בעיקר, הוא נותן תחושת ביטחון ונוחות. כזו שמשאירה לך מרץ וכוח, אחרי יום שלם על ההגה או במושב האחורי. מסוג הרכבים שירשימו גם את הנהג, ולא פחות, גם את הנוסעים.
נתונים: 2,143 סמ"ק, 190 כ"ס ב-3,800 סל"ד, 44.7 קג"מ ב-1,400 סל"ד, 2,500 ק"ג, 10.4 ק"מ/ל' (מבחן), מחיר (גירסת מבחן): 455,000 שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו