סחבת בתיק העלמת המסים של בר רפאלי

שלוש שנים מאז חקירתן הגלויה של דוגמנית העל ואימה על ידי רשות המסים, טרם נפלה הכרעה בתיק • הפרקליטות: "התיק מצוי בבחינה החל מינואר"

בר רפאלי, צילום: Getty Images

הסחבת של גורמי האכיפה לפני הדיון בבית המשפט, לא פוסחת גם על תיק רשות המסים נגד דוגמנית העל בר רפאלי ומנהלת עסקיה, אימה - ציפי רפאלי: למרות שחלפו שלוש שנים מאז פתיחת החקירה הגלויה, התיק נבחן שוב ושוב על ידי צוות מפרקליטות מחוז תל אביב (למיסוי וכלכלה) וטרם נפלה בו הכרעה: הגשת כתב האישום או סגירתו.

לפני שלוש שנים, בבית משפט השלום בתל אביב, נחשף הציבור לחשדות החמורים נגד השתיים כאשר רשות המסים החשידה אותן בהעלמת הכנסות במיליוני שקלים. החשדות נחשפו במסגרת התנאים המגבילים שהוטלו עליהן בתום חקירתן הגלויה. הבקשה שהגישה רשות המסים לבית משפט השלום בתל אביב בדצמבר 2015 מפרטת את החשדות: השניים ביצעו לפי החשד פעולות כדי לייצר מצג שווא לפיו לבר רפאלי אין זיקה לישראל. זאת כשהתושבות של הדוגמנית משליכה על נושא הכנסותיה. "מדובר על הכנסות בסכומים מצטברים של עשרות מיליוני שקלים שלא דווחו לרשות המס בישראל ומקורן בהכנסת עבודה של החשודה בחוץ לארץ" – לשון רשות המסים.

"אמירות כוזבות כדי להסוות את מרכז החיים"

אנשי רשות המסים טוענים עוד, כי כבר בשנת 2009, במשרדי פקיד שומה כפר סבא, עלתה שאלת התושבות של בר רפאלי לגבי שנים 2005 עד 2007. כמו כן, גם בשנת 2015 עלתה סוגיה זו ביחס לשנות המס 2009 עד ל-2012.

נציג רשות המסים עו"ד שלומי אסתרוגו מציין בבקשה לבית המשפט, כי החשודות מסרו לפקיד השומה "אמירות כוזבות במטרה להסוות את מרכז החיים" של בר רפאלי. נציג הרשות סיפר למשל שבר רפאלי התגוררה במגדל yoo בתל אביב בדירה שכורה, אלא שחוזה שכר הדירה נחתם מול אחיה של החשודה על מנת שלא לקשור אותה לישראל. החשד הנוסף הוא: "הנחות הסלב" שקיבלה הדוגמנית בסכומים כוללים של כמיליון שקל שלא דווחו כהכנסות על ידי שתי החשודות.

מבדיקת גלגוליו של התיק עולה, כי רשות המסים העבירה אותו לפרקליטות בינואר 2018. "הוא מצוי בבחינה ובמהלך השנה בוצעו שורה של פעולות השלמות חקירה לבקשת הפרקליטות", נמסר השבוע "ל"ישראל היום" מטעם דוברת הפרקליטות.

הסחבת משרתת בדרך כלל את הנאשמים

אם וכאשר תחליט הפרקליטות להגיש כתב אישום ייקבע להם שימוע. הליך זה אינו קצר מועד כלל ועיקר מפני שהפרקליטות מצווה למסור לסנגורים את ליבת הראיות. אם בסופו של יום יתקיים משפט, הוא יהפוך לתיק ישן-נושן שעוסק באירועים שהתרחשו (חלקם) לפני יותר מעשר שנים: שנות המס 2005 עד 2007. סחבת, עינוי דין ומושגים נרדפים, כך מלמדים פסקי הדין, משרתים, בדרך כלל, את החשודים או הנאשמים.

כך או כך: בר רפאלי ואימה מיוצגים בימים אלה על ידי שלושה עורכי הדין שעבדו בעבר בשירות המדינה: עו"ד אודי ברזילי ששימש בעבר סגן נציב מס ההכנסה; שותפו במשרדו עו"ד עופר רחמני שעבד בפרקליטות מחוז תל אביב למיסוי וכלכלה כתובע -  וסנגורית בתיק שגם החלה את הקריירה שלה באותה פרקליטות. שלושת עורכי הדין העדיפו שלא להגיב על הימשכות ההליכים בתיק ומעדיפים לא להגיב על החשדות עצמם.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר