נכון להיום יש לחברה כ-50 מסעדות // נכון להיום יש לחברה כ-50 מסעדות

העתיד כאן: הכירו את אפליקציית משלוחי אוכל המהפכנית

המסעדה שאתם אוהבים לא עושה משלוחים? אל דאגה, האפליקציה החדשה Wolt תגרום לזה לקרות • מנכ"ל החברה: "אנחנו רק בהרצה וכבר רואים ביקוש גדול"

חלומם של חובבי הקולינריה התגשם. בימים אלה מגיעה לישראל הישר מפינלנד, שחקנית חדשה בתחום משלוחי האוכל בשם –Wolt. מדובר באפליקציית משלוחי אוכל המאפשרת הזמנת משלוחים ו-take away מהמסעדות הפופולאריות ביותר שרובן לא סיפקו שירות משלוחים עד היום.

הפלטפורמה מחברת בין מסעדות, לקוחות ושליחים המפוזרים בעיר ומאפשרים משלוח עם זמן הגעה ממוצע של 35 דקות. ואם שאלתם את עצמכם מי השליחים שיגיעו לפתח דלתכם, מרבית המשלוחים מתבצעים על גבי אופניים חשמליים או רגילים.

Wolt מאפשרת למשתמשים לבצע הזמנה של משלוח, איסוף עצמי או ישיבה בשולחן במקום וזמינה כאתר אינטרנט וכאפליקציה לנייד, שעבורה קיבלה החברה את פרס בחירת העורכים של Apple. 

האפליקציה פועלת כעת במסגרת פיילוט במרכז תל אביב, בהמשך תגיע לאזורים נוספים בארץ. 

איך זה עובד?

התהליך קל ופשוט, בוחרים את המסעדה המבוקשת, צופים בתפריט, מזמינים את המשלוח, משלמים ולאחר מכן יש מעקב אחר סטטוס ההזמנה ומיקום השליח. בנוסף, מציעה הפלטפורמה צ'ט חי עם נציג לכל שאלה או בקשה מיוחדת. 

כאשר המשתמש פותח את אפליקציית ה- iPhone או ה- Android או נכנס ל- Wolt.com, הוא נחשף לרשימת מסעדות פופולריות בקרבת מקום, כמו גם מנות אישיות והצעות מיוחדות על סמך המלצות מותאמות אישית.

בחברה מספרים כי בשונה מחברות אחרות בשוק, מחיר המשלוח נקבע על פי מרחק הלקוח מהמסעדה, כאשר עבור המשלוח הבסיסי של עד ק"מ ישלם הלקוח 10 שקלים. העלות המרבית עומדת על 16 שקלים. ככל שהמרחק יותר גבוה מהמסעדה המחיר גבוה יותר. המשלוחים מתבצעים עד למרחק של 4 ק"מ על מנת לאפשר משלוחים איכותיים ומהירים.

"אנחנו מודעים כל הזמן מה קורה ומעדכנים את הלקוח. זה כיף שהלקוח יודע מתי האוכל מגיע"

בחברה אומרים: "Wolt מביאה בשורה לא רק עבור הסועדים אלא גם עבור המסעדנים. האפליקציה מאפשרת למסעדות רבות שעד כה לא החזיקו שירות משלוחים, מסיבות שונות, להציע שירות שכזה. בנוסף, נציגי החברה בישראל ישבו עם מסעדנים רבים, האזינו למצוקותיהם ויצרו מבנה תפעולי המספק מענה אפקטיבי לבעיותיהם בעולם המשלוחים ומאפשר להם להגיע ללקוחות רבים יותר". 

לדברי אמרי גלאי מנכ"ל Wolt ישראל: "החידוש שאנחנו מציעים הוא גישה נוחה להזמנת משלוחי אוכל מהמסעדות הפופולאריות ביותר, עם צי שליחים העובר הכשרה ייעודית, אפשרות מעקב אחר מיקום השליח ועוד. בניגוד לחברות אחרות, אנחנו עושים את המערך הלוגיסטי והשליחים הם שלנו. ההזמנה עוברת למסעדה, שם נמצא הטאבלט שלנו והמסעדה צריכה לעדכן אותנו עד כמה זמן האוכל יהיה מוכן. אם הם מעדכנים אותנו שהאוכל יהיה מוכן תוך 5 דקות, אנחנו נשלח לשם שליח בהתאם. אנחנו מודעים כל הזמן מה קורה ומעדכנים את הלקוח. בגלל שאנחנו יודעים את כל הפרטים הללו, אנחנו יעילים מבחינה לוגיסטית. חוץ מזה שזה כיף שהלקוח יודע מתי האוכל מגיע שזה כיף אנחנו מגיעים בישראל בפיילוט בזמן ממוצע של 32 דקות. זאת לעומת הממוצע בעולם שעומד על 35 דקות.

"פנו אלינו 1,000 שרצו להשתלב במשלוחים"

לשאלה מדוע הוא חושב שמודל של כלכלה שיתופית שלא הוכיחה את עצמה כדוגמת הסעות דרך הובר תצליח דווקא פה, ענה גלאי: "המודל שלנו פעיל ב-12 מדינות שונות. עם כמה שאנחנו חושבים שאנחנו שונים, בסופו של דבר אנשים הם אנשים. ישראלים רבים מחפשים עבודות עם שעות גמישות ולהרוויח בצורה  מכובדת. אנחנו משלמים בנדיבות". 

עוד אמר גלאי: "נכון לעכשיו פנו אלינו כבר 1,000 אנשים שרצו להשתלב במשלוחים. כעת יש לנו 100 שליחים ונגדיל את כמות השליחים בהמשך. אנחנו נשמור על הרמה. המוצרים של המסעדות יגיעו ללקוחות כפי שאוכלים במסעדות. נכון להיום יש לנו כ-50 מסעדות ונרחיב את מספר המסעדות בהמשך. המודל שלנו מאפשר למסעדות שלא היה להם את המשאבים עד כה לפתוח שירות יחד עם וולט תוך 24 שעות הן לא צריכות לדאוג לקטנועים, לביטוח ולמערך השליחויות כמו בחברות אחרות. וולט הצליח בכל עיר בעולם. בשוק הישראלי ובמיוחד התל אביבי יש מסעדות מדהימות שעושות אוכל מדהים. כשיש שחקן שמביא אוכל בצורה ששומרת על האוכל זו בשורה. אני יכול להגיד שאנחנו עדיין בתקופת הרצה, ואנחנו רואים את הביקוש הגדול לשירות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו