הצעת "חוק זדורוב": פיצויים על כל יום מאסר בלתי מוצדק

לפי ההצעה, המדינה תפצה אסירים ללא צורך בתביעה • אם יזוכה, יקבל זדורוב 1.7 מיליון שקלים • יוזם החוק: "התברר לי שמי ששוחרר בעקבות טעות לא זכאי לפיצוי"

רומן זדורוב // צילום: אורי לנץ // רומן זדורוב // צילום: אורי לנץ

40 ח"כים מכל סיעות הכנסת, למעט הרשימה המשותפת, חתמו על הצעת חוק שיזם ח"כ רוברט טיבייב (מחנ"צ), ולפיה אם בית המשפט יגיע למסקנה שרומן זדורוב לא היה מי שרצח את תאיר ראדה ויורה לשב"ס לשחרר אותו מהכלא, הוא יהיה זכאי אוטומטית לפיצוי כספי משמעותי של יותר ממיליון ש'. 

על פי הצעת החוק, שהונחה אתמול על שולחן הכנסת, יהיה זדורוב זכאי עם שחרורו לפיצוי אוטומטי של 360 שקלים לכל יום שבו שהה בכלא.

כלומר, 11,700 שקלים לחודש ו־140 אלף שקלים תמורת כל שנה שבה ריצה את עונשו בבית הסוהר. על כל 12 שנות כליאתו הוא יהיה זכאי לכ־1.7 מיליון שקלים. 

עוד באותו נושא

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של רומן זדורוב

פסקי הדין שהרשיעו את זדורוב

הצעת החוק קובעת כי פיצוי זה יועבר לזדורוב ללא צורך בתביעה מצידו וללא מתן שיקול דעת לבית המשפט. מעבר לכך, הוא יהיה רשאי לתבוע סכום נוסף בתביעה אזרחית מהמדינה, בגין פגיעה בשם הטוב ונזקים שנגרמו לו על כל השנים שבהן ישב בכלא. 

על הצעת החוק חתמו, בין השאר, חברי הכנסת משה מזרחי, רויטל סויד, פרופ' יוסי יונה, אלוף (מיל'), איל בן־ראובן (מחנ"צ), מיקי לוי, עפר שלח (יש עתיד), יואב קיש, דוד ביטן, ענת ברקו (הליכוד), אורי מקלב (יהדות התורה) ויעקב מרגי (ש"ס).

ח"כ טיבייב אמר ל"ישראל היום" כי הרעיון לחקיקת החוק נולד לאחר שנפגש עם האסיר לשעבר אלישע חייבטוב שהורשע ב־2013 ברצח, אולם זוכה ושוחרר מהכלא. "לאחר שהתברר לי שמי ששוחרר מהכלא משום שנעשתה טעות בהרשעתו אינו זכאי לשום פיצוי כספי מהמדינה, החלטתי להגיש הצעת חוק שתעניק פיצוי כספי לאנשים האלה".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר