בשיתוף ברק רום
כולם חולמים על מכונית חדשה מהניילונים, עדיף בתנאי מימון מותאמים אישית, אבל הדרך למכונית החדשה רצופה כוונות טובות ובחירות קשות. אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור הרוכש הישראלי הוא בחירת שיטת המימון, כאשר הישראלי הממוצע עשוי למצוא את עצמו מעט נבוך בין שלל אפשרויות הליסינג והשוק הפרטי.

בשנים האחרונות פורחות שיטות מימון חדשות, כמו שיטת 0 ק”מ ואחרות, שפותחות אפשרויות חדשות, אך גם גורמות לבלבול רב יותר. יצאנו לבדוק מהי שיטת המימון המובילה לרכישת רכב חדש כיום.
- קניית רכב 0 ק”מ – השיטה הפופולרית
שיטת 0 קילומטר צוברת פופולריות רבה בשנים האחרונות, ועל פי הערכות שונות כ-10% מכלל עסקאות הרכב החדש נעשות בשיטה הזו – אך האם זו השיטה הכדאית ביותר?
היתרון הגדול בקניית מכונית 0 קילומטר הוא הוזלת מחיר הקנייה של המכונית, כאשר לעתים מדובר בהוזלה של עשרות אחוזים. איך זה עובד? השיטה מבוססת על הוספת “יד נוספת” ברישיון הרכב. היד הראשונה היא של חברת הליסינג, אולם אף אחד עדיין לא נסע ברכב, ומד הקילומטרים שלו מורה 0 עגול.
השיטה הזו נשמעת כדאית, אולם חשוב לב לשים לאותיות הקטנות. הרכב הוא 0 קילומטר, אבל אתה כקונה תהיה רק יד שנייה, וזו כבר סוג של מלכודת. האדם שרוכש את המכונית בהנחה גדולה לא מבין שכאשר הוא ירצה למכור את הרכב, ערכה יהיה נמוך משמעותית, רק בגלל שנוספה יד למכונית. עד כמה ירידת הערך תהיה משמעותית? מדובר בירידה שנעה סביב 18 – 24 אחוז על פי מחירון לוי יצחק.
אם למשל אדם קנה רכב 0 ק”מ ב-162 אלף במקום 170 הוא אולי חסך 8,000 ש”ח, אבל כאשר הוא ינסה למכור את הרכב הוא יגלה שהוא שווה הרבה פחות ממה שהוא ציפה.
למה? המוקש כאן זה המימון, שעולה הרבה יותר מערך הרכב בסוף התקופה. למעשה, אחרי 3 שנים, כאשר הלקוח ירצה למכור את הרכב הוא יגלה שהוא צריך לשלם כסף כדי להחזיר את ההפרש בין ההלוואה לערך הרכב במציאות.
- לקנות רכב אצל היבואן – השיטה הסולידית
השיטה הבאה אותה בדקנו היא קניית רכב דרך היבואן. למה זה טוב? קודם כל כי אתם הבעלים הראשונים של הרכב, ונרשמים כיד ראשונה, כך שלא תאבדו ערך במכירה העתידית. בנוסף, אצל היבואן לא יחסרו דגמים או צבעים מסוימים. תמצאו בדיוק את מה שאתם מחפשים.
אז למה לא? ברוב המקרים לא תקבלו 100 אחוז מימון לרכב, וזה משמעותי כשמדברים על רכב חדש. בנוסף, התנאים שתקבלו בסוף התקופה יהיו לא אטרקטיביים. כל בר דעת מבין שלקנות רכב זה קל, אבל למכור קשה. היום בניגוד לעבר, ליבואן ולרוב החברות המתמחות בתחום לא כל כך אכפת ממכם – הם רק רוצים למכור לכם מכונית. אחרי 3 שנים תרצו להחליף את הרכב, אבל לא תקבלו עליו מחיר מחירון.
אמנם יש יבואנים שפועלים בצורה אחרת, יבואנים שאכפת להם מהלקוח. אך אצלם תהיה בעיה נוספת, תוכלו להחליף רק לסוג רכב מסוים – לפירמה שהיבואן מוכר. כך לדוגמה, אם תקנו יונדאי, תהיו מוגבלים לרכישת יונדאי בסיום התקופה.
- רכב חדש ב-100% מימון – השיטה המשתלמת
המהפכה האמיתית של עולם הרכב הישראלי התרחשה עם כניסתו של שחקן חדש לשוק – חברת אוטו ישיר, ששיכללה את שיטת הרכישה האמריקאית עם שיטה המבוססת על 100 אחוז מימון לרכב.
בשיטת אוטו ישיר הלקוח מקבל מימון מלא, ללא צורך בתשלום מקדמה. בנוסף, הרכב נרשם על שמו של הקונה כיד ראשונה פרטית, ללא רישום של חברת ליסינג קודמת. כך בניגוד לשיטת ה-0 ק”מ, לא תהיה ירידת ערך של כ-20% בגלל היד הנוספת.
חברת אוטו ישיר, שמובילה את השיטה בישראל, מציעה את תנאי הרכישה המשתלמים ביותר ואת ההחזר החודשי הנמוך ביותר. בנוסף, בסיום התקופה יוכל הלקוח להחליף את האוטו על פי שווי המחירון שלו, לכל סוג רכב אחר שיבחר, וכן יקבל אפשרויות פריסה נוספות ליתרת ההלוואה.
חשוב להבין שהשיטה הזו לא מבוססת על ייבוא מקביל או ייבוא אישי. הקניה מתבצעת באמצעות החברה דרך היבואן, כך שאין בעיה של הגבלה בצבעים או במלאי. בנוסף, הלקוח לא מחויב לעסקה, והוא יכול למכור את הרכב בכל שלב, בתנאי שיפרע את ההלוואה שלקח.
גם 100 אחוז מימון לרכב, גם ההחזר החודשי הנמוך בישראל, גם רכב חדש יד ראשונה וגם טרייד אין במחיר מחירון בסיום התקופה. אנחנו חושבים שזו השיטה הטובה לקנות רכב חדש כיום, לכם נשאר להחליט באיזו שיטה לבחור.
אוטו ישיר: https://auto-yashir.com/
האמור בכתבה הוא הרעיון המרכזי של שיטת העבודה ומה שמחייב זה רק ההסכמים העדכניים של החברה
בשיתוף ברק רום
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו