לא חסינה: חברת אפל אישרה השבוע כי בעקבות פרצת אבטחה חמורה נגנב כסף לחלק קטן מלקוחותיה שהשתמשו באפליקציות התשלום הסיניות Alipay ו-WeChat. בהודעה רשמית לתקשורת שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל התייחסה אפל לפרשה ומסרה "אנו מתנצלים עמוקות על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו על-ידי הונאות הפישינג". עוד הוסיפה החברה כי "מדובר במספר קטן של חשבונות".
לדברי אפל, המשתמשים שחשבונם נפרץ לא השתמשו באימות דו-שלבי – הבנוי לרוב מסיסמת כניסה בסיסית, ולאחר מכן אישור באמצעות קוד שנשלח במסרון לטלפון הנייד. כפי שעשתה בעבר, החברה יעצה למשתמשים להפעיל אימות דו-שלבי כדי להגן על חשבונותיהם.
אמנם אין פרטים ספציפיים על האופן שבו התרחשה הפריצה, אך בין היתר נחשפו הנתונים של פרטי ההתחברות לחשבון האפל ID שלהם, כולל כתובות המייל, הסיסמאות ופרטי התשלום.
בתקשורת הסינית דיווחו כי האקרים השתמשו בחשבונות כדי לבצע רכישות בלתי מורשות, והנזק מוערך אך ברכישות לא מאושרות. הדיווחים גורסים כי כמה ההפסדים לכל משתמש Alipay מסתכמים במאות דולרים אמריקאיים, ובחברה המליצו כעת למשתמשים להפחית את הסכומים שניתן להעביר מהחשבונות שלהם ללא סיסמה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו