מטורף: הסדרה המגניבה ביותר בנטפליקס

בלי הרבה רעש וצלצולים, דברים טובים מגיעים מכיוון נטפליקס, על אף הביקורות הפושרות, בלשון המעטה, על תכניה החדשים • מיני הסדרה "מטורף" מצוידת בכוכבי על, ביקורת חברתית ופוליטית וביצוע מושלם, ונכנסת לקטגוריית הפתעות הנעימות של השנה

צילום: באדיבות נטפליקס // "מטורף"

בזמן האחרון נשמעות ביקורות רבות על נטפליקס. אנשים סיימו לצפות בכל מה שאפשר היה בחגים, בין אם בבית ובין אם בטיסות, ומדברים על כך שהסרט ההוא על יחסי ישראל ומצרים לא היה משהו ושהסרט על מבצע אייכמן נראה כמו פרק מ"זהו זה" עם תקציב גדול ומשחק מוגזם. שמענו, בגדול אנחנו מסכימים. ועם זאת, כרגיל, בנטפליקס אולי לא מתחשבים בחגים היהודיים למיניהם כאשר הם יורים עלינו עוד ועוד תוכן, אבל דברים טובים ממשיכים להגיע, כרגיל, בלי הרבה רעש וצלצולים.

"מטורף" היא דוגמה לא רעה לאיך ייראה העתיד שלנו בקרוב מאוד: סדרה עולה, נוצר באזז, וממשיכים הלאה לשיחות ברזייה: שולי מהמכירות ראתה בסוף שבוע, יוני מהסחר הבטיח להשלים בקרוב, ורעות ממשאבי אנוש באמצע ומבקשת שלא יספרו לה מה קורה, אף על פי שדני מהכספים אמר לה "שטויות, אין שום קשר בין פרק לפרק, אנחנו לא נהרוס לך כלום". "מטורף" מצליחה למצב את עצמה בתוך עומס התכנים הבלתי נגמר כסדרה המגניבה ביותר בנטפליקס. כן, לכתוב "מגניב" זה כל כך מבוגר ואנמי, אבל זו מהות הסדרה הזו, בזה כוחה. היא זו שמכוונת את עצמה להיות סדרה "נכונה", גם אם במחיר זה שלעיתים התוכן שהיא מביאה למסך לא לגמרי מגובש.

מיני הסדרה הזו גם מצוידת בשני כוכבי על: ג'ונה היל, שפעם שחקן ברמתו לא היה מתקרב לעשייה טלוויזיונית, וכנ"ל לגבי שותפתו אמה סטון. היל מגלם את אואן מילגרים, בן לאחת המשפחות החזקות בניו יורק, שבה מתרחשת הסדרה, הסובל מסכיזופרניה ומורחק ככל האפשר ממשפחתו. אך כשאחיו מסתבך בפרשת הטרדה מינית הוא נקרא להעיד עבורו והדברים מתחילים להסתבך, אם כי בצורה משעשעת למדי. אמה סטון היא אנני לנדסברג, בחורה רדופה במצב נפשי רעוע ומכורה לתרופה שעוזרת לה להעביר עוד יום בחייה. היא נרשמת בדרך לא דרך לניסוי של הליך רפואי חדש שאמור לשחרר את המשתמשים בו מהמצוקה הנפשית שלהם, תהא אשר תהא. שם היא פוגשת את אואן, המתעקש שלא סתם הם נפגשו בצורה שבה הם נפגשו. אז מה יש לנו כאן? מדע בדיוני? כן. כדורים ושאר משני תודעה? בהחלט. ביקורת חברתית ופוליטית על העידן שבו אנחנו חיים? בוודאי ובוודאי, איך אפשר בלי.

על אף הניסיון לבצע אמירה חדשה דרך תחום הטלוויזיה על הדרך שבה אנחנו תופסים את המציאות שלנו, כל האווירה בפרקים הקצרים (‭40‬ דקות או פחות) תזכיר לחובבי "בלייד ראנר" את הסרט ואת ילדותם. זה לא גורע לרגע מהביצוע המושלם עבור כל מי שאוהב את הז'אנר הזה. "מטורף" היא אחד הדברים הכי טובים שמסתובבים כרגע בסטרימינג שלנו, והוא בהחלט נכנס לתחרות ההפתעות הנעימות של השנה.

 • חידון: מזהים מי אחי המפורסם?

 • בקרוב בקשת 12: ריאליטי בלי הפסקה

 • האם זו הסיבה שנטע זכתה באירוויזיון?

 • דעה: החרם האירי צבוע ופתטי

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר