דו"ח מקיף על מצב החינוך, שערך ארגון ה־OECD, מראה כי בישראל יש מקום לשיפור: בין השאר, מראה הדו"ח שאף שבישראל הגדילו בשנים האחרונות את ההשקעה בתלמידים, הפער ביחס למדינות אחרות עדיין גבוה.
ב־2015 השקיעה מדינת ישראל בכל תלמיד בית ספר יסודי 7,971 דולר , זאת לעומת 8,539 דולר שהשקיעו בממוצע במדינות ה־OECD. בבתי הספר העל־יסודיים מדובר בפער גדול יותר; בעוד מדינות הארגון השקיעו בממוצע 9,868 דולר בשנה בכל תלמיד, בישראל השקיעו רק 7,987 דולר בשנה.
עוד מראה הדו"ח כי ההוצאה הלאומית לתלמיד עד גיל 3, כלומר במעונות יום ובפעוטונים, היא הנמוכה מבין המדינות המדווחות ב־OECD ועומדת על 2,700 דולר לשנה בלבד, שהם 22% בלבד מהממוצע בארגון. זאת לעומת 12,400 דולר בשנה בממוצע במדינות הארגון.
בישראל כ- 110- אלף ילדים נמצאים במעונות יום מפוקחים ומסובסדים על ידי המדינה. לעומת זאת, תלמידי ישראל מבלים יותר שעות בבתי הספר. בעוד בבתי הספר היסודיים הממוצע בקרב המדינות המפותחות עומד על כ־4,600 שעות, בישראל לומדים מכיתה א'־ו' 5,755 שעות בממוצע בשנה.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הדו"ח מוכיח שמדינת ישראל הציבה את החינוך בראש סדר העדיפויות הלאומי, שבו ההשקעה הציבורית גדולה פי 4.6 מההשקעה הפרטית. בד בבד, הדו"ח מצביע גם על תחומים שבהם עדיין דרוש שיפור".
העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!
