"מומו", הדמות המפחידה שמלווה את משחק ההתאבדות

הורים, היזהרו: משחק ההתאבדות "מומו" הגיע לישראל

כוכבי רשת, שמפרסמים את המשחק הרצחני, נהנים מהרייטינג שהם יוצרים מול קהל של עשרות אלפי ילדים סקרנים מרחבי הארץ, שצפו בתוכן ומנהלים דיונים על האפשרויות להצטרף למשחק

המשחק הרצחני "מומו" ממשיך לגבות קורבנות ולהתפשט בעולם, על ידי עידוד ילדים ובני נוער לתקשר דרך הרשת עם דמות המכונה "מומו", מאחוריה עומדים בגירים הדוחקים בילדים לפגיעה עצמית.

כעת נחשף שמשחק ההתאבדות מומו מתפרסם גם בעברית ונחשף לילדי ישראל דרך היוטיוב באין מפריע. התוכן כבר הגיע לעשרות אלפי ילדים מרחבי הארץ המנהלים דיונים על הדרכים להצטרפות למשחק וליצירת קשר עם התוקפים הממתינים לקורבנות חדשים.

לדברי גליה חלאוי, המתמחה ביצירת סביבה דיגיטלית בטוחה לילדים, "כמעט כל ההורים רואים ביוטיוב פתרון חינמי ונוח להעסקת הילדים. אך הפיכת היוטיוב לפלטפורמה לגיטימית בבית מכניסה לחייו של הילד סכנה לא צפויה. ילדים שמתחילים לגלוש ברשת בצפייה בסרטונים לגיטימיים נחשפים להצעות תוכן פוגעני כמו במקרה הזה החשיפה למומו, הם סקרנים מטבעם ויודעים לחקור נושאים ברשת מבלי שיש להם את הכלים להתנהל עם הסכנות."

 דמות מפלצת מפחידה בעלת שיער שחור ועיניים גדולות, מומו

כוכבי היוטיוב שמציגים את מומו לילדי ישראל נהנים מרייטינג שנוצר בערוץ היוטיוב שלהם, ובין התגובות המצורפות לסרטונים בעברית עולות דרישות של הילדים הסקרנים ליצירת קשר עם מומו.

"אם לא תציית יקרה לך משהו נורא"

"ילדים רוצים להיות בעולם הדיגיטלי, אי אפשר למנוע מהם את הגישה לרשת. אך על ההורים לא להתפתות לתוכן חינמי, במיוחד כשידוע כי גם המון אפליקציות חינמיות לילדים התגלו כמפעילות חיישנים, מצלמות ואוספות מידע על ילדים. גם יוטיוב החינמית אינה מסירה תכנים מסוכנים לילדים", מוסיפה גליה חלאוי, "על ההורים לשנות תפישה לגבי התוכן החינמי. אולי לפעמים יעלה להורה עשרות שקלים בחודש לרכישת מנוי לאפליקציות בטוחות, אבל בתמורה הוא יספק לילד סביבה דיגיטלית בטוחה."

"מומו" היא דמות מפלצת מפחידה בעלת שיער שחור ועיניים גדולות, המתקשרת עם ילדים בעיקר דרך הוואטסאפ על ידי מספרים המופצים באינטרנט המובילים אליה. מאחורי הדמות הוירטואלית עומדים בגירים סדיסטים הנהנים מהכוונת ילדים לפגיעה עצמית והתאבדות. מדובר בקהילות מיומנות המחליפות מדריכים ביניהן המשפרות את היכולות להשפיע פסיכולוגית על ילדים ולהניע אותם לפעולה. בחודשים האחרונים נרשמו מקרי התאבדות חוזרים של ילדים ברחבי העולם, המשותף לכולם הוא שבעת חקירות המשטרה נמצאו עקבות במכשיר הסלולרי של התכתבות בוואטסאפ עם הדמות "מומו".

בתחילת הקשר נשלחים לילדים תמונות וסרטים מחרידים ואלימים לצד איומים שזה הגורל של מי שלא יציית לחוקי המשחק. לאחר מכן הילדים מתבקשים להיכנס לקישור החושף את המכשיר הסלולרי לפריצת אבטחה. מה שמאפשר לתוקפים להפוך את המשחק לאישי יותר, לייצר איום מוחשי יותר על הילדים, לסחוט אותם ולהטריד את מנוחתם. התוכן הקטלני פוגש את הילדים גם בפלטפורמות של משחקי מחשב: פיתיונות ליצירת קשר עם "מומו" התגלו גם בפלטפורמת המשחק Minecraft שנוצלה לרעה.

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו