מגמת הבריאות והנוחות ממשיכה בתחום המזון עם מוצרים נוחים לשימוש על הדרך ומופחתי שומן. מהצד הפחות בריא אך האהוב, שיתוף פעולה בין קולה למסעדת שוק מניב מנה מעניינת, וגם, עוד חידושים למותג הקפה נספרסו.
גמדים בדרך
מותג "גמדים" של שטראוס מוצע לראשונה באריזת סקוויז המאפשרת נשיאה וצריכה על הדרך ואינה דורשת שימוש בכפית. מחלבת שטראוס מרחיבה את ההשקעה בקטגוריית מוצרי הצריכה מחוץ לבית ומשיקה את אריזת "הלחיצה" עם הפקק, עבור המוצר המוכר והפופולרי.
"גמדים לדרך" הינה סנונית ראשונה, למהלך כולל במסגרתו מחפשת המחלבה להביא פתרונות דומים למוצרים נוספים. כחלק ממגמת הפיתוח, רכשה המחלבה מכונה חדשה, שתאפשר לארוז מוצרי מקרר בסקוויז. לדברי שטראוס, אורח החיים המהיר והמגוון, מעלה את הצורך בפתרונות בריאים ומזינים שניתן לקחת לדרך ולאכול תוך כדי תנועה.
"גמדים לדרך" מורכב ממעדן גבינה לבנה עם פרי המכיל את ההרכב של גמדים, עם כחצי כפית סוכר, באריזת סקוויז. המוצר שמיועד בעיקר להורים לפעוטות, מגיע בשלושה טעמים: תות, תות-בננה, ותפוח-בננה. המעדן המקורי באריזת הגביעים, ימשיך להימכר כרגיל.
אלי איצקין, מנכ"ל מחלבות שטראוס, מסר: "המוצר החדש נותן מענה להורים ולפעוטות באמצעות צריכה מגוונת וחווייתית מחוץ לבית, ללא היערכות מוקדמת ועם כל היתרונות התזונתיים הגלומים במוצר".
בשנים האחרונות שטראוס שקדה רבות על שיפור ופיתוח הקטגוריה, כאשר בסוף שנת 2016 ביצעה הפחתת סוכר לכ-1/2 כפית סוכר מוסף בגביע גמדים, הורדה של 40 אחוז. בשנת 2017 השיקה החברה את "גמדים שלי", ללא סוכר מוסף כלל, ובחודש מאי האחרון פצחה במהלך של שקיפות בו העבירה את רכיבי המוצר לחזית המוצר ובגדול.
גמדים לדרך יימכר כמארז הכולל 4 יחידות של 70 גרם כל אחת.
"גמדים לדרך" // צילום: יח"צ
הכי פחות שומן מוסף בחומוס אחלה
עוד חידוש שקבוצת שטראוס מובילה הוא בתחום הסלטים הקנויים. החברה השקיעה במהלך של הוצאת השמן המוסף והוספת טחינה גולמית במוצרי "חומוס אחלה". לדברי הקבוצה מקור השומן בחומוס מגיע כעת מהטחינה הגולמית בלבד.
יפתח עצמון, מנכ"ל חטיבת מזון טרי מסר: "במסגרת המהלך שינינו מתכון ל-40 מוצרים. כמו בכל מתכון חומוס, השמן המוסף פשוט לא צריך להיות. זה מתחיל בחומרי הגלם דרך תהליך הבישול ומסתיים בהחלטה להוציא את כל השמן המוסף. הפחתנו 25 אחוזי שומן והפחתנו את כמות המלח. אנחנו גאים במוצר ובטעם שלו".
חומוס מופחת שומן של אחלה // צילום: יח"צ
סביצ'ה עם קולה
מסעדת השוק "השומר 1", של השף נאור כהן, הממוקמת בשוק הכרמל בתל-אביב, משיקה מנת ספיישל לרגל השקת המשקה Coca-Cola ZERO Lemon.
המנה המסקרנת היא סביצ'ה מוסר לימוני המוגש על חלה פריכה עם ירקות טריים, נענע, פרי העונה ,פלפל חריף ומשקה Coca-Cola ZERO Lemon.
המנה תוגש במהדורה מיוחדת, לצד התפריט הקבוע של כהן שכולל מנות מוכרות כמו כרובית מטוגנת בלימון חריף, קציצות ע'רוק חציל וירק, שניצל בלימון רמולד כוסברה ועוד.
מחיר מנת הסביצ'ה הוא 59 שקלים והיא תוגש לצד פחית של המשקה החדש לאורך כל חודש ספטמבר, בשעות הערב.
סביצ'ה מוסר על חלה פריכה וזירו לימון במסעדת "השומר 1" // צילום: אנטולי מיכאלו
תערובות קפה חדשות לנספרסו
נספרסו משיקה את סדרת Master Origin: תערובות קפה בטכניקות עיבוד שונות האופיינות לארצות המקור: אתיופיה, קולומביה, אינדונזיה, ניקרגואה והודו.
קולקציית הקפסולות מכילה חמש תערובות ייחודיות שפותחו בשיתוף מגדלי קפה מקומיים מארצות המוצא של הפולים, ותוך שימוש בטכניקות עיבוד אופייניות לאזור. התערובות מצטרפות למגוון התערובות הקבועות של החברה, שיעלה ל-25 טעמים וסוגים שונים.
בחברה אומרים כי מומחי הקפה של נספרסו סרקו שטחים מההרים המיוערים של סומטרה ועד לשפלה של ניקרגואה, כדי למצוא את אזורי הגידול הטובים ביותר ליצירת הקולקציה החדשה.
לדברי עילי שוורצמן, מנהל תחום הקפה בנספרסו ישראל: "טכניקות העיבוד של פולי הקפה משפיעות משמעותית על פרופיל הטעם של הקפה. תערובות הקפה החדשות שלנו פותחו יחד עם חקלאים מקומיים. זה התאפשר בזכות האמון והתמיכה ההדדיים שבנינו במסגרת תוכנית Nesspresso AAA Sustainable Quality (תכנית האיכות והקיימות של החברה)".
סדרת Master Origin של נספרסו // צילום: יח"צ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו