בעקבות התמיכה בעהד תמימי: מנכ"ל Care פורש מהחברה

גור מינצר השתתף במסיבת השחרור של תמימי - ועורר קריאה לחרם צרכנים • בנוסף ספג ביקורת על קמפיין שהגה תחת הסלוגן: "אופי זה המצאה של מכוערות"

סניף Care בהרצליה // צילום: גוגל מפות

גור מינצר, מנכ"ל care, רשת המרפאות לטיפולי לייזר וטיפולים רפואיים-קוסמטים, פורש מתפקידו, לדבריו - לאור הביקורת הציבורית עליו בעקבות תמיכתו בעהד תמימי, הפלשתינית שהכתה חייל ונכלאה. עם זאת, בענף הפרסום גורסים שחלק מהסיבה לפרישתו נעוצות בקמפיין סקסיסטי אותו הגה - שנגנז.

 

בהודעה שפרסם היום (שני) בפייסבוק, כתב מינצר, פעיל במפלגת מרצ: "בתקופה הקרובה, אעביר את שרביט הבעלות והניהול בחברה אותה הקמתי ביחד עם גרושתי ריקי, ואימי יוכבד, ואותה הובלתי בשלושים השנים האחרונות לידי חברי ושותפי בעבר, יריב לרנר, יחד עם חברי ההנהלה, בראשות צח הררי וצחי סלע. גל עכור של שנאה, הסתה לאומנית וקריאות לחרם בעקבות פעילותי הפוליטית ציבורית, העכיר בחודש האחרון את חברתנו הפורחת. מהתחוור שפעילותי מעיבה על חוסן החברה החלטתי להיפרד מהעמדה המפנקת אך גם מחייבת של בעלות בחברה. אני יוצא לשנות את העולם".

 

מינצר תמך והשתתף במסיבת השחרור של תמימי בת ה-17, תושבת מזרח ירושלים שריצתה 8 חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשעה בתקיפת חיילי צה"ל בכפר נבי סאלח. בעקבות הסיקור הנרחב בעולם למאסרה ולשחרורה, הפכה תמימי סמל של המאבק הפלשתיני. מינצר פרסם בעמוד הפייסבוק שלו תיעוד ממסיבת השחרור של תמימי, בו העלה סרטון שלו עם תמימי כשהוא לובש חולצה עם הכיתוב: "Crime Minister", ומכנה אותה "ז'אן ד'ארק הפלשתינית".

 

בעקבות הפרסום החל קמפיין ברשתות החברתיות נגד מינצר ונגד רשת Care, שבשיאו אף כלל קריאות לחרם צרכני על החברה. מינצר, מולטי-מיליונר שמכר ב-2008 את הרשת של Care באירופה בכ-100 מיליון שקל, לא התנצל על תמיכתו הציבורית בתמימי.

 

עם זאת, בענף הפרסום גורסים כי הקמפיין הפוליטי של מינצר לא היה הסיבה היחידה לפרישתו, וסיבה טובה נוספת היא קמפיין סקסיסטי שהגה, ושנגנז לבסוף. לפי בלוג הפרסום "המזבלה", מינצר דחף במלוא העוצמה קמפיין סקסיסטי בניגוד לדעה של משרדי הפרסום שלו, תחת הסלוגן: "אופי זה המצאה של מכוערות". הקמפיין לבסוף נגנז, אולם באוגוסט פורסמו בטעות מספר שלטי חוצות עם המסר המקורי.

 

על פי המידע שהגיע ל"מזבלה", מינצר דילג בין משרדים רבים שסירבו לקחת חלק בקמפיין שלדעתם ייצר משבר אמיתי עבור רשת Care, אולם מינצר דחף את הקמפיין במלוא העוצמה ואף ניסה לגייס פרזנטורית מוכרת עבורו – שסירבה לקחת בו חלק. עבור הקמפיין המקורי נוצרו כבר שלטי חוצות, פרינט, פעילות דיגיטל ותשדירי רדיו, אולם הם נגנזו לבסוף, לאור פרשת תמימי והחשש האמיתי ש-Care תקלע למשבר צרכני. לאחר פניית "המזבלה" למינצר, עלה קמפיין אחר של רשת Care תחת הכותרת "קר לייזר מאמינה באהבה", אולם כתוצאה מטעות אנוש, הופצו גם מספר שלטים תחת הכותרת המקורית, שנגנזה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר