מבקשי רישיון נשק להתפקד

שינוי משמעותי במדיניות השר לביטחון פנים תאפשר למאות אלפי מבקשי רישיונות לזכות ברישיון המיוחל אם כך, מי זכאי לקבל רישיון נשק?

צילום: עוד יפעת שי- יוספזון // עוד יפעת שי- יוספזון

העדכון בתבחיני רישיון הנשק שנכנס לתוקף בתאריך 20.8.18, הביא עמו משב רוח רענן לתבחינים לקבלת רישיון נשק ובניהם לוחמים רובאי 07 ו-08,  מתנדבים במשטרת ישראל, מתנדבי זק”א, מדבירים, חקלאים ועוד, שעד היום לא נכללו בתבחינים לקבלת רישיון נשק.

תוכניתו של השר ארדן להגדלת מכסת רישיונות הנשק הבשילה ויצאה לדרך. ומעתה יתכן כי גם אתה יכול לעמוד בתבחינים החדשים לקבלת רישיון נשק. השר ארדן שסבור כי ישנה חשיבות לכך שיהיו יותר אזרחים מיומני שנושאים נשק, שאז יוכלו לסכל פיגועים ולצמצם את מספר הפגיעות בנפש.

לפי הערכת האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון פנים הפוטנציאל של מחזיקי רישיונות נשק מיומנים יגדל ביותר מחצי מיליון משרתי ובוגרי כוחות הביטחון וההצלה. הגוף הממונה והאחראי על מתן רישיונות נשק ועל חידושם הוא האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון פנים. כדי לקבל רישיון נשק, עלייך לעמוד בדרישות סף ובתבחינים שנקבעו ע”י המשרד לביטחון פנים בשיתוף גורמי הביטחון.

החידוש הוא בכך שבתאריך 20.8.18 חתם השר ארדן על תבחינים חדשים שמביאים לשינוי בתנאי הבסיס לקבלת רישיון נשק. וזו ללא ספק בשורה משמחת לכל מבקשי רישיון הנשק. אילו תבחינים חדשים נכנסו בעדכון האחרון, אתה שואל? לשם כך נועדה כתבה זו, להאיר את דרכך אל הרישיון הנכסף.

עו"ד יפעת שי- יוספזון
עו”ד יפעת שי- יוספזון

לפנייה ישירה אל עו”ד יפעת שי – יוספזון לחץ/י כאן

במסגרת התבחינים החדשים יהיו זכאים לרישיון נשק, חיילים בעלי רובאי 07 ורובאי 08, מתנדבים במשטרה, עובדי מד”א, מתנדבי זק”א ו”איחוד ההצלה ישראל”, מורי דרך, מדריכי ירי, חקלאים ואפילו נכנסו שחקנים חדשים למרוץ – המדבירים.

עד היום התבחינים לקבלת רישיון נשק היו מצומצמים הרבה יותר ועוררו שאת נפש בקרב האזרחים. עמידה בתנאים אלו הינה תנאי הכרחי להגשת הבקשה לקבלת רישיון הנשק.

חשוב לציין כבר כאן כי אי עמידה באחד מהתבחינים גוררת סירוב על הסף של הבקשה.

בעדכון ניתן לראות כי נוספו קבוצות שלמות של אנשים ומקצועות שעד לעדכון זה לא היה ביכולתם לקבל רישיון נשק. ללא ספק העדכון הנוכחי יכול לקרב אותך צעד נוסף לקבלת רישיון הנשק בו אתה חפץ.

העבר אל מול העתיד שלך!

בעבר, בקטגוריית שירות בכוחות הביטחון היו מצויים קצינים בצה”ל אך ורק בדרגת סגן ומעלה או לחילופין חיילים ששירתו ביחידה מיוחדת .

כיום, גם לוחמים בצה”ל ובמשטרה בהווה ובעבר בעלי רובאי 07 ורובאי 08 יהיו זכאים לקבל רישיון נשק! בנוסף, אם בעבר קצינים ונגדים ששוחררו משירות מילואים פעיל, נאלצו להשיב את רישיון הנשק שלהם, כעת גם לאחר שירות המילואים שלהם – יהיו זכאים לקבלת רישיון הנשק. יתרה מכך, בעבר, מורי דרך, חקלאים ומדבירים כלל לא נכללו ברשימת התבחינים לקבלת רישיון הנשק.

כיום, ניתן לראות כי ניתן להם מקום של ממש בתבחין ספציפי וייחודי לכל אחד ואחד מהם. בעבר, מתנדבים במשטרה, בזק”א וב”איחוד ההצלה ישראל” היו מחוץ למרוץ. כיום, גם להם ניתן מקום בין שורות התבחינים וכעת גם אתם המתנדבים יכולים לקרב את עצמכם צעד נוסף לקבלת רישיון הנשק.

יצוין כי בעבר הרחוק יותר מתנדבי משטרת ישראל היו זכאים לקבלת רישיונות נשק, אלא שתבחין זה שונה לפני מספר שנים. כעת מוחזרת עטרה ליושנה ושוב מתנדבי המשטרה יזכו להכרה בתרומתם הרבה למערך הלוחם במשטרה.

ההערכה היא כי כעת תבחין זה יביא לעלייה חדה במתנדבים במשטרה, בזק”א ובאיחוד ההצלה, שללא ספק תביא לשיפור משמעותי בגופים אלו ועל כן המדיניות החדשה מבורכת פי כמה. אכן ניתן לראות כי מדובר בשינוי משמעותי הנותן מקום לקבוצות חדשות ומכיר במקצועות חדשים, ובכך פותח בפניי קבוצות רבות את האופציה לקבל רישיון נשק.

אנו מאחלים לכל המצטרפים החדשים הצלחה בהמשך התהליך.

אם אני עומד בתבחינים האם בוודאות אני זכאי לרישיון נשק?

עמידה בתבחינים אינה השלב היחיד שאותו עלייך לעבור. לעיתים אתה יכול לעמוד בכל תנאי התבחין אליו אתה מבקש להיכנס, אך, עקב המלצת משטרה שלילית, הבקשה לרישיון נשק תסורב ברמת וודאות כמעט מוחלטת.

המלצת המשטרה היא בגדר חובה, וכאשר ישנו עבר פלילי או מידע מודיעיני כלשהו לאותו מבקש הרישיון, המשטרה עשויה להמליץ על סירוב מתן לרישיון נשק.

אם יש ספק אין ספק

ראשית, אם אינך בטוח האם מצוי במרשמך הפלילי רישום כלשהו, בדוק זאת בתחנת המשטרה הקרובה למקום מגורייך. באם מצוי רישום שכזה במרשמך הפלילי, אל דאגה!  גם אם נתקלת בסיטואציה כזו עדיין יש פתרון, אותו ניתן להסדיר מול המשטרה ועל כן, לא מדובר בסוף הדרך להשגת הרישיון מבחינתך. אך חשוב מאוד לבדוק את העניין בטרם הגשת הבקשה, וזאת כדי למנוע סירוב מיותר של המשרד לביטחון פנים.

הכותבת עו”ד יפעת שי – יוספזון הינה שותפה במשרד עו”ד שי – יוספזון ושות’, המתמחה שנים רבות בתחום רישוי הנשק. הכתבה באדיבות אתר עורכי דין  lawguide.co.il.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר