מקרה מקומם: נוסעת עם רגל שבורה בטיסת סמארט ווינגס שטסה מפראג לתל אביב, שילמה עלות נוספת עבור כרטיס טיסה למושב משודרג עם מרווח גדול לרגליים, אך גילתה כי חברת התעופה התכחשה לעסקה, והחליטה לתת את המושב – למנכ"ל החברה.
מיכל סטון מהישוב אליאלב יצאה לחופשה בצ'כיה עם בני משפחתה. במהלך החופשה, סטון שברה את רגלה, ובעלה, יהודה, דאג מיד לשריין לה - בתוספת תשלום - מקום נוח בשורה הראשונה במטוס בו קיים מרווח ניכר לרגליים, כיוון שהרופא שטיפל בה המליץ על כך שהרגל תהיה מורמת במהלך הטיסה.
על השתלשלות העניינים לאחר מכן מספר יהודה סטון: "במוצאי שבת אשתי שברה את הרגל וכבר ביום ראשון קניתי את הכרטיס המשודרג לשורה הראשונה. אולם כשהגענו לשדה התעופה אמר לנו צוות הקרקע שאין מקום בשורה הראשונה. הראינו להם את הקבלה על הזמנת המקום, אבל הם התעקשו – אין מקומות פנויים בשורה הראשונה. בסופו של דבר הבנו שאין לנו ברירה, כי צוות הקרקע איים שיוריד אותנו בכלל מהטיסה אם נמשיך להתעקש. כך, למרות ששילמנו עשרות אירו נוספים על כל כרטיס, התיישבנו במקומות שקבעו לנו דיילות הקרקע – ולא בשורה הראשונה. קיווינו שהטיסה תעבור בשלום, כי פחדנו שמיכל תסבול מקרישי דם".
אולם כשהגיעו למקומות ה"משונמכים" במטוס, חיכתה להם הפתעה מקוממת. "ראינו שני גברים שיושבים על שלושה מושבים, במקומות שאנחנו אמורים היינו לשבת", מספר יהודה. "עוד לפני כן ראינו שהם עושים פחות או יותר מה שהם רוצים, אבל לא הבנו מי הם. במהלך הטיסה הם ישבו במקומות שלנו, חגגו, שתו שמפניה, יצאו ונכנסו לתא הטייס. זה נראה לנו מוזר. לא הבנו בדיוק מי הם, אבל היה ברור שהם אנשים חשובים".
"המנכ"ל התחבא כשניסיתי לצלם אותו". מטוס של סמארט ווינגס
רק כשבני משפחת סטון הגיעו לישראל, הם גילו מי היו האנשים שישבו במקומות שלהם. "הנוסעים שהיו אתנו בטיסה הסבירו לנו שמדובר במנכ"ל חברת סמארט ווינגס שהפעילה את הטיסה, ובבכיר נוסף בחברה. הם פשוט העיפו אותנו מהמקומות ששילמנו עליהם במיטב כספנו - כדי שהם יוכלו לשבת בנוחות ולשתות שמפניה; בזמן שאשתי מסכנת את בריאותה עם רגל שבורה במושב צפוף - למרות שהסברנו, התחננו וכמובן שילמנו".
לדברי יהודה, בחברת התעופה ניסו להסתיר את המקרה. "כשהגעתי לארץ עשיתי גוגל וראיתי שאכן, האיש שישב במטוס הוא מנכ"ל חברת התעופה סמארט ווינגס. עוד כשהיינו במטוס הדיילת ראתה שאני מצלם, היא הבריחה אותו והוא התחבא לאורך כל הטיסה. כשנחתנו הוא ברח מהר כדי שלא נצלם אותו. פשוט בושה".
לחברת התעופה אין נציגות בישראל. שלחנו בקשה לתגובה ממשרדי החברה בפראג, אך עד שעת פרסום הכתבה טרם התקבלה תגובה. תגובת החברה תתפרסם כשתתקבל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו