פיתוח מוצר: איך עושים את זה נכון?

יש לכם סטארטאפ חדש? רעיון למוצר מהפכני? טכנולוגיה מנצחת? אתם לא לבד. ישראל נחשבת למעצמת פיתוח טכנולוגי. בכל שנה קמות עשרות חברות סטארטאפ עם רעיונות בסדרי גודל שונים ומוצרים שעתידים לשנות את פני העולם.

תוכן בשיתוף מסחרי

עם קצב כזה של פיתוח, אין מפתיע שיש צורך בשירותי פיתוח מוצר. כדי לעשות סדר בעניין, נמצא איתנו היום כפיר פלדמן, מנכ”ל ושותף בחברת אינטוויז’ן (Intovision). כפיר יסביר לכם איך לוקחים רעיון והופכים אותו למוצר בר קיימא.

תהליך הפיתוח - מרעיון גאוני למוצר מהפכני

יזמים רבים חולמים להגיע לרגע בו הרעיון שלהם הופך למוצר ונמכר בכמויות. החולמים הגדולים יותר מאמינים שבסוף התהליך הם יעשו את האקזיט ויוכלו להמשיך לחיות חיים שלווים וחסרי דאגות.

עד לשם יש כברת דרך לא קטנה וחשוב להיערך לכך. בין אם אתם יזמים פרטיים ובין אם חברה, כדאי לדעת איך נראה תהליך הפיתוח על קצה המזלג. התהליך מורכב מהשלבים הבאים:

  • תהליך אפיון מוצר יסודי ומעמיק - ריכוז כל דרישות המוצר לכדי אבן יסוד לתחילת הפיתוח
  • פיתוח קונספט - פיתוח הרעיון ומציאת פתרונות ברמה ההנדסית והעיצובית
  • תכנון מלא של הקונספט בתכנת תלת מימד
  • ייצור אבטיפוס, הרכבות וניסויים - בדיקת התכנון ושיפורים תכנוניים עד לסיפוק מלא מפעולת המוצר
  • הכנת תיק מוצר
  • העברה מפיתוח לייצור ויציאה לייצור סדרתי

אלה השלבים בכותרות בלבד. כל שלב בפני עצמו דורש התייחסות עמוקה נפרדת.

בסוף תהליך הפיתוח עושים אקזיט?

אל תטעו לחשוב שברגע שסיימתם את התהליך אתם יכולים לנוח על זרי הדפנה ובעוד רגע יגיע מליונר שיקנה ממכם את הרעיון במיליונים. יש להתחיל שיווק אינטנסיבי של המוצר שלכם בהתאם למודל העסקי, הכנת תקציב לייצור סדרתי (ועוד-אף משקיע לא ידע אם המוצר שלכם שווה את ההשקעה לפני שתוכיחו לו שיש למוצר הזה ביקוש עצום).

כפי שהבנתם, תהליך הפיתוח הוא ארוך ומורכב. אין אפשרות לקיצורי דרך. הצלחתו של התהליך תלויה בהרבה מקרים בעומק הכיס. אי לכך, רוב היזמים המתחילים מביאים תקציבים התחלתיים מהבית או מאנשים קרובים, ומגייסים בשלבים המוקדמים סכומי כסף ממשקיעים וקרנות הון שונות, והופכים את המיזם שלהם לחברת סטארטאפ של ממש. כשמגייסים הון, יוצרים גב כלכלי איתן ויכולת לדחוף קדימה את תהליך הפיתוח.

פיתוח מוצר ותכנון מכאני לחברות גדולות

בארץ ישנן מספר חברות ענק שמפתחות כל העת מוצרים חדשים. חברות כאלה מחזיקות עשרות (ולפעמים מאות) מהנדסים שעמלים קשות על מגוון רחב של פיתוחים ותכנונים חדשים. למרות הצוותים הגדולים והיכולות האינסופיות שלהם, חברות רבות זקוקות לשירותי מיקור חוץ לפיתוח המוצר. השאלה היא למה?

לשירותי מיקור חוץ של פיתוח ותכנון מוצרים יש יתרונות עצומים. ביחס לחברות הענק, חברות הפיתוח הקטנות הן דינמיות יותר, נמרצות יותר ואין להן כל כך הרבה בירוקרטיה להתמודד איתה במהלך הדרך. כך יוצא שתהליך התכנון והפיתוח זורם ומהיר, וברוב המקרים עולה הרבה פחות כסף.

אנחנו, באינטוויז’ן, גאים להיות חלק מפיתוחים גדולים מאד של תעשיות רפואיות ובטחוניות בארץ. יש חשיבות רבה מבחינתינו להשתלב בתהליכי הפיתוח האלו ולתרום מיכולותינו לקידום התעשיה בישראל.

אנו מביאים איתנו מימד נוסף לתהליך עצמו – הבאת חדשנות לתהליך הפיתוח. הצוות שלנו מורכב מאנשי מקצוע יצירתיים ומוכשרים אשר חושבים מחוץ לקופסא. הטכנולוגיות הקיימות כיום מאפשרות לנו להתבטא באופן חופשי בהרבה מבעבר. כתוצאה מכך, הצוות המפתח מצליח למצוא פתרונות יחודיים ומפתיעים לכל בעיה שמתעוררת בדרך.

טכנולוגיות ייצור מתקדמות לתהליך הפיתוח

בזכות הקידמה הטכנולוגית, ישנה וורסטיליות רבה בכל הקשור לעולם הפיתוח והתכנון. טכנולוגיות יצור מתקדמות כמו הדפסות תלת מימד או עיבוד שבבי ממוחשב, מאפשרות לנו לעצב ולתכנן מוצרים חדשניים שעוד לא נראו כמותם.

אגב, ישנו יתרון עצום בהקשר של טכנולוגיות ייצור כאשר בוחרים לקחת שירותי חברת פיתוח מוצר. כמי שחי בתחום הזה כבר 15 שנים, אני יכול להגיד בבטחה רבה שכמות הפרויקטים והפתרונות שסיפקנו ללקוחות שלנו חשפה אותנו לטכנולוגיות רבות וחדשניות. חשיפה זו מקנה לנו כלים יחודיים למתן פתרונות לבעיות מוכבות, תוך ניצול טכנולוגיות שהם הכי up to date בתחומם.

תפקידו של מעצב המוצר בתהליך הפיתוח

בשונה מתחומי עיצוב אחרים (כמו עיצוב פנים או עיצוב גרפי) מעצב מוצר אינו אחראי רק על יופיו של המוצר. למעצב המוצר יש חשיבות גדולה מאוד בתהליך הפיתוח. מעצבים תעשייתיים נותנים את הערך המוסף שגורם לנו בסופו של דבר לבחור במוצר כזה ולא אחר. בעזרת כלים שנתונים תחת ידם, כמו הבנה של ממשק משתמש נוח ופשוט, ארגונומיה מנצחת וכמובן חוש אסטטי מפותח, הם מעניקים למוצר את שלל היתרונות שמאפשרים לו להוביל בתחומו.

הממשק בין מעצבי מוצר ומהנדסי הפיתוח הוא קריטי להצלחת המוצר. בסופו של יום, תקשורת נכונה בין עיצוב מוצר והנדסה יוצר סינרגיה ושלמות לפיתוח מוצר מנצח.

התמהיל המושלם לצוות הפיתוח

המעורבים העיקריים בתהליכי פיתוח של מוצרים לשווקים השונים הם מהנדסי מכונות, מעצבים תעשייתיים ומהנדסי בקרה ואלקטרוניקה.

כמעט בכל מוצר תמצאו את המנגנון המכאני, מופעל על ידי רכיבים אלקטרונים (חיישנים, מנועים וכו’) ומעוצב לשימוש ארגונומי. חברת פיתוח מוצר מנוסה וותיקה צריכה להיות בנויה ממחלקות אלו. ניסיון וותק מהווים יתרון משמעותי מבחינת אופי העבודה הצוותית בין בעלי התפקידים השונים ואיכות תהליך הפיתוח. לכל אחד מאנשי הצוות של פיתוח המוצר יש חשיבות מכרעת וחייבת להיות ביניהם הרמוניה מלאה.

אינטוויז’ן על קצה המזלג

חברת אינטוויז’ן  היא חברת הנדסה, פיתוח ועיצוב מוצר וותיקה, מקצועית ומנוסה. שירותי החברה מקיפים ביותר והיא נותנת מענה הולם למגוון רחב של תחומי הפיתוח - מוצרי צריכה, רפואי, צבאי, בטחוני, אנרגיה, תעשיה מסורתית וכיוצא בזה.

החברה מורכבת מתמהיל מושלם של מהנדסי מכונות ומעצבים תעשייתיים נמרצים, יחד עם כל השירותים הנלווים הדרושים להצלחת תהליך הפיתוח.

החברה מובילה מזה שנים את ענף הפיתוח המקומי ובזכותה יזמים רבים זכו להגשים את חלומם ולצאת עם מוצר חדש לשוק העולמי והישראלי.

איך אינטוויז’ן יכולה לעזור לכם

עם 15 שנות ניסיון בפיתוח מוצרים ומאות פרויקטים מוצלחים בתחומי פיתוח שונים, יש לנו את כל הידע והכלים הדרושים בכדי שהמוצר שלכם, שקיים רק בדימיון כרגע, יהפוך למציאות. אם אתם יזמים, חברת סטארטאפ או חברה מובילה בתעשיה המקומית שמבינה שמיקור חוץ הוא שירות נדרש וחשוב, אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר ולהגיע לפגישת היכרות ללא עלות.

תוכן בשיתוף מסחרי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...