רשת גלי, מקבוצת בריל, המונה 65 סניפים, פותחת השבוע סניף קונספט בדיזינגוף סנטר בתל-אביב, בהשקעה של כמיליון שקלים.
הסניף החדש ישתרע על שטח של 220 מ"ר והוא יהיה גדול יותר מהסניף הקודם שהיה בדיזינגוף סנטר וימוקם קומה מעליו. הסניף החדש כולל מחלקות לנשים, גברים וילדים. החנות תציע פריטים של מותגי ההנעלה הבינלאומיים אותם מחזיקה הרשת כמו: גאס, האש פפיז, קטרפילר, לי קופר, דוקרס ועוד.
לדברי דן איתמר, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה: "החנות החדשה הוקמה לפי הקונספט החדש של גלי. אנחנו מעדכנים את כל סניפי גלי למעט חנויות העודפים, התחלנו עם 20 סניפים ונמשיך עם יתר הסניפים במשך השנה".
"כל הסניפים יעודכנו בנראות, בתמהיל ובמה שמשדרים ללקוח. יש סניפים שהם ישנים בעיצוב שלהם. אנחנו לוקחים את זה צעד קדימה והופכים את הסניפים לעדכניים בנראות שלהם".
כולם מכירים את נעלי גלי אבל היום היא כבר רשת מולטי ברנד למיינסטרים לכל המשפחה. "אנחנו שואפים להחזיק כמה שיותר מותגים עם הגבלה של עד 500 שקלים. מדובר בבית של מותגים כמו גאס, דוקרס, האש פאפיז ועוד. עם זאת, יש לנו מותגים בקבוצת בריל שלא יכנסו לגלי בגלל רף המחיר. למשל זוג נעליים של ניין ווסט שעולה 1,000 שקלים לא יכנס לחנויות של גלי", מספר איתמר.
לשאלה מדוע הוגבל הסכום ל-500 שקלים עונה איתמר "יש לנו קהל מסוים שלא רוצה לקנות מעבר לסכום זה. רוב הלקוחות לא קונים זוג אחד בגלי. גלי מוכרת 3 זוגות מיליון נעליים בשנה", מסביר איתמר.
"אנחנו מכניסים לחנויות מותגים שלא היו קודם לכן כמו גאס. בהמשך נכניס עוד מותגים. כל מותג ימדד אם הוא מתאים לתמהיל. אני לא אכניס לגלי נעליים שעולות 1,500 שקלים כי זה ישפיע על תפיסת המחיר ברשת".
בעידן של התחזקות האונליין בחרתם להרחיב את הסניפים ולהשקיע בנראות שלהם. לדברי איתמר, "השקנו לאחרונה גם אתר המציע את מותגי הקבוצה. אנחנו יוצרים חיבור בין האונליין ל"אופליין". אפשר להזמין באינטרנט ולהחליף את המוצר בסניפים.
עם כל הכבוד לאונליין, שוק הקמעונאות באופליין, לפי כל מחקר לא יעלם כי אין לו תחליף. היתרון שלנו הוא שיש לנו זמן אספקה מהיר ומי שקונה באתר יכול להזדכות על הנעליים בחנויות עצמן".
לשאלה כמה השפיעו הקניות ברשת עונה איתמר, "כל תחרות פוגעת. עולם האונליין פגע בכל אחת מהקמעונאים כולל בנו. יחד עם זאת, מי שחושב ששוק האונליין הולך לשנות ולרסק את שוק האופליין טועה טעות חמורה. החוכמה היא לדעת לחבר ביניהם נכון. אנשים קונים היום באונליין ולכן אתה חייב להיות שם. אם אתה יכול לשלוח אותם מהאינטרנט לסניפים, הגדלת את הקהל בסניפים".
