מטוס של רויאל ג'ורדניאן // צילום: משה שי

"נתקענו בתאילנד בלי טיסה, בלי כבודה ובלי דרכונים שנלקחו על ידי החברה"

80 ישראלים תבעו את חברת התעופה הירדנית "רויאל ג'ורדניאן" • הסיבה: הנוסעים נתקעו למשך כמעט יומיים בתאילנד עקב ביטול טיסה של החברה לישראל ומבלי יכולת להשתמש בכבודה שלהם

80 ישראלים תובעים פיצוי בסך כולל של למעלה מחצי מיליון שקלים מחברת התעופה הירדנית "רויאל ג'ורדניאן". על פי התביעה שהוגשה היום (חמישי) לבית משפט השלום ברחובות, הנוסעים נתקעו למשך כמעט יומיים בתאילנד עקב ביטול טיסה של החברה לישראל ומבלי יכולת להשתמש בכבודה שלהם.

כמו כן, הם לא יכלו להשיג טיסות חלופיות מאחר ולדבריהם נציגי החברה לקחו להם את הדרכונים. טרם הוגש כתב הגנה.

בתביעה שהוגשה על ידי עורך הדין אשר רוטבאום, טוענים הנוסעים הישראלים כי הם רכשו כרטיסי טיסה בנתיב בנגקוק-עמאן-תל אביב לתאריך ה-11 באוקטובר אשתקד, בחצות.

לאחר שהונפקו להם כרטיסי עלייה למטוס, הודיעה החברה כי ישנה תקלה במטוס והטיסה לא תצא ליעדה בזמן והיא נדחתה ב-19 שעות.

נציגי החברה הודיעו לנוסעים, בהם משפחות רבות עם ילדים, שהם מועברים למלון בתוך שדה התעופה, אולם כתנאי לכך נדרשו הנוסעים להפקיד את דרכוניהם האישיים בידי מחלקת ההגירה.

דרישה בלתי סבירה זו, הם טוענים בתביעתם, "מנעה מהתובעים לרכוש כרטיסי טיסה חדשים בחברות תעופה אחרות, דבר אשר היה מקטין את נזקיהם ועוגמת הנפש".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

אם לא די בכך שטיסתם בוטלה ודרכוניהם נלקחו מהם, הוסבר לתובעים כי הם אף אינם רשאים לקחת עימם לבית המלון את כבודתם האישית.

בתביעה מציינים התובעים כי "היה מצופה עוד מהנתבעת במקרה זה, וזאת כפי שחברות תעופה רבות נוהגות במקרה של איחור במסירת כבודה, להעניק לתובעים סכום כספי סביר, בכדי שיוכלו לקנות פריטים בסיסיים שיאפשרו להם לעבור את ההמתנה המשמעותית שנכפתה עליהם. באופן בלתי סביר, בחרה הנתבעת לא לעשות זאת ובכך נאלצו התובעים לקנות מכספם ציוד בסיסי".

מאוחר יותר, לטענתם, נודע להם באקראי כי גם הטיסה החלופית מתעכבת והם פנו לשגרירות הישראלית שניסתה לסייע, ללא הצלחה.

עוד נטען כי "לאחר כיומיים בהם היו התובעים נתונים לחסדי הנתבעת, בתחושה כי גבולותיהם הפיזיים והמנטליים נמתחו עד לקצה גבול היכולת, הסדירה הנתבעת טיסה חלופית, אשר יצאה לדרכה בחלוף כ-44 שעות מורטות עצבים מהמועד המקורי עליו הסכימו הצדדים בחוזה התובלה האווירית".

עוד ציינו כי ביום ה-24 בינואר השנה פנה עו"ד אסף כהן למחלקת שירות הלקוחות של הנתבעת, ודרש לשלם לתובעים, בין היתר את הפיצוי הכספי הקבוע בתוספת הראשונה לחוק שירותי תעופה, אולם במכתב התשובה שהתקבל ביום ה-05 בפברואר השנה, נדחתה דרישה זו.

עו"ד אשר רוטבאום

בהמשך נודע לנוסעים כי החברה בכל זאת שילמה פיצוי, בהחלטה אקראית, ובסך שלושת אלפים שקלים, לחלק מהנוסעים שפנו באופן עצמאי.

הנוסעים תובעים אם כך פיצוי על נזקים ממוניים ובלתי ממוניים ובכללם אובדן זמן, חוסר נעימות ועוגמת נפש: 6,140 שקלים על ביטול טיסה, כ-10,280 שקלים בממוצע על הוצאות לדוגמה בגין אי הענקת הפיצוי הכספי הקבוע בחוק ועוד סכום של 560,000 שקלים בתוספת הפרשי ריבית והצמדה מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום בפועל, בצירוף הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דינם בצירוף מס ערך מוסף כדין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...