בהילוך מהיר: כך נבנה נגמ"ש "האיתן"

משרד הביטחון חשף את הדגם העתידי של הנגמ"ש המתקדם • "יש לתעשייה הישראלית במה להתגאות", אמר ראש מנהלת המרכבה והרק"ם

הנגמ"ש החדש בבנייה // צילום: משרד הביטחון

מנהלת טנק המרכבה במשרד הביטחון חשפה היום (ראשון) את צורתו המבצעית – העתידית של "האיתן"הנגמ"ש הישראלי שנוסע על גלגלים, שנכנס בימים אלו לפעילות בצה"ל. במשרד הביטחון סיימו להרכיב את הדגם השני בסדרת הנגמ"שים, זאת לאחר שהדגם הראשון סיים את שלב הניסויים. בשנים הקרובות צפוי צה"ל להצטייד במאות נגמ"שים מסוג זה, ובחטיבת הנח"ל סיימו לאחרונה תרגול מבצעי ראשון בכלי הרכב.

צפו בבניית נגמ"ש בהילוך מהיר

משרד הביטחון

בדגם הנוכחי נבחן מנוע שונה, כחלק מבחינת חלופות המתאימות לצרכים המבצעיים והאחזקתיים, מבנה הגוף שופר על מנת להגיע למיגון מרבי של הצוות ושרידות המערכות, מערכת המתלים שופרה ויכולת השרידות שלה גדלה. בנוסף, יושמו שיפורים במערכות ההיגוי, החשמל והבקרה של הכלי ובמערכות נוספות.

"לאחר תהליך ארוך של ניסויים ויישום לקחים, אנו חושפים את הנגמ"ש המתקדם בעולם בצורתו הסדרתית", אמר  ראש מנהלת המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון תא"ל גיא פאגלין.  "מנת"ק גאה על היכולת לפתח ולייצר רק"ם ישראלי, כחול לבן, מהמתקדמים בעולם עבור לוחמי צה"ל - החל מטנק המרכבה, דרך נגמ"ש הנמר לתצורותיו השונות ועד לנגמ"ש ה'איתן'".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

פאגלין ציין כי למשימה שותפים רבים, ביניהם המפעלים הישראלים שמספקים את המערכות, גורמי המשרד השונים ויחידות זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. "היכולת לפתח את הדורות הבאים של הרק"ם ולייצרם באופן בלתי תלוי בגורם חיצוני, נשענת על הידע הקיים בישראל, במנת"ק ובתעשיות הישראליות הרבות הלוקחות חלק במשימה".  כמו כן, לאחר שביקר בשבוע שעבר בתערוכת הנשק בצרפת הוסיף תא"ל פאגלין כי "יש לתעשייה הישראלית במה להיות גאה והיא מהמובילות בעולם בתחום זה".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר