צילום: יהושע יוסף // אילוסטרציה

"הצלתי אדם ברחוב – ומד"א מחייבים אותי על האמבולנס"

אשה שהזמינה אמבולנס לאדם זר שהתמוטט, ולמעשה הצילה את חייו, קיבלה דרישת תשלום מופרכת ממגן דוד אדום על הזמנת האמבולנס ושיתפה את גולשי הפייסבוק בנושא • הם, מצידם, הזדהו וחשפו מקרים דומים • מד"א: "החיוב לתשלום נשלח למקבל השירות בלבד"

ישראלית שצעדה ברחוב וחשה לעזור לאדם מבוגר שהתמוטט על המדרכה נדרשה שנה מאוחר יותר לשלם למגן דוד אדום על הזמנת האמבולנס על ידיה. זאת למרות שהיא רק גילתה אזרחות טובה ולא היתה זקוקה לאמבולנס לעצמה. בסטטוס שהעלתה שרון רוגוזינסקי לפייסבוק היא זועמת על ההתנהלות של מד"א וכותבת:

"לרוב אני לא נוהגת לעלות לרשתות סיפורים אישיים אך הפעם אני מבקשת לשתף בכדי שנבין כולנו האם כדי לקרוא לעזרה בכדי להציל חיים ברחוב וכמה זה יעלה לנו...לפני כשנה יצאתי מעבודתי בגן בדרכי לאוטו נתקלנו אני והחברות שאיתי באדם מבוגר שהתמוטט ברחוב. כמובן שמיד ניגשנו אליו בכדי לעזור, תוך כדי התקשרתי למד"א בכדי להזמין סיוע. הבן אדם שהתמוטט היה מאוד מבוגר ומצבו היה לא טוב, כמי שעברה קורס עזרה ראשונה ידעתי את שעלי לעשות והתחלתי לבצע פעולות החייאה כאשר נציג מד"א היה איתי על הקו".

"העזרה הגיעה כעבור שמונה דקות לערך ומכאן מד"א המשיכו את עבודתם ואני הלכתי לי לדרכי אחרי חוויה לא פשוטה. שנה אחרי התחלתי לקבל ממד"א הודעות sms בגין חוב על פינוי באמבולנס. ניסיתי להבין במה מדובר, התקשרתי למוקד הגבייה חיכיתי על הקו 40 דקות והתייאשתי, עשיתי זאת שוב שלוש פעמים בהפרשים של זמן". 

"בפעם הרביעית ענתה לי נציגה שאמרה שהיא מוקד הודעות והבטיחה שיחזרו אלי (כל התהליך עד שחזרו אלי ארך חודשיים וחצי). הנציגה ביקשה את ת.ז. שלי ואמרתי לה שאני רוצה לדעת למה הם שולחים לי הודעות על חוב , היא אמרה לי שכנראה זה טעות במספר הטלפון והם יבדקו ויחזרו אלי. אחרי חמש דקות היא חזרה אלי וטענה שיש "חובות" על שמי עם הת.ז שלי. אז מיד הבנתי ש"הלבישו" לי חוב".

"הסברתי לנציגה שאני רק הזמנתי את מד"א בכדי לתת סיוע לאדם זר שנפל והתמוטט ברחוב שאגב נפטר אחר כך לצערי. אין לי קשר אליו ואני לא מבינה למה החוב אמור ליפול עלי ומה זה הביזיון הזה. אז כן אין לי כוונה לעבור לסדר היום עד שהדברים יובהרו והחוב ימחק. ממליצה לכם לא לתת פרטים מזהים כי אז תופרים לכם חוב ובכלל תחשבו פעמיים אם להשתמש בנייד האישי שלכם בכדי להציל חיים. כמה עצוב נהיה במדינה שלנו כמה אפשר לעשוק אזרחים?"

התלונה של שרון אינה יחידה ובתגובות לסטטוס שלה, רחל מטו שושני סיפרה כי זה קרה גם לאחיה: "זה בדיוק מה שקרה לאח שלי!! הוא הזמין אמבולנס להומלס שהתמוטט ברחוב ועכשיו יש לו חוב במד״א בגלל זה!", הגולש אבי מחמלי כותב: "שרון לי זה קרה לפני קצת מעשור וביטלו לאחר ערעור ,תערערי ומקווה שתצליחי" ודליה בסון כותבת כי "שרון לצערי את לא הראשונה שזה קורה לה. לא מזמן שודרה כתבה בנושא. אנשים לא מזמינים אמבולנס בגלל זה. בעלי היה עד לתאונה אף אחד לא התקשר למד"א מובן שהוא הזמין מיד כשהגיע למקום התאונה. ממש מכעיס אל תוותרי אני סומכת עליך".

מד"א מסרו בתגובה כי "החיוב לתשלום בגין הטיפול הרפואי והפינוי באמבולנס נשלח למקבל השירות בלבד ועקב טעות אנוש נשלח מסרון סמס בלבד למספר הטלפון שנמסר בעת הזמנת האמבולנס. בעקבות פנייתה של המתלוננת למד"א הנושא הוסדר ולמד"א אין כל דרישת חוב לפונה בגין התחייבות זו".

"התשלום בגין הטיפול הרפואי והפינוי באמבולנס מופנה תמיד למטופל עצמו ולא על מי שהזמין את האמבולנס. ברוב המקרים קופות מכסות  את עלויות הפינוי באמבולנס ולכן במד"א חוזרים ופונים לציבור, לא לחשוש ובכל צורך רפואי לחייג למד"א בקו החירום 101".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...