אסירים ביטחוניים יוכלו לצפות במונדיאל

שירות בתי הסוהר לא יאסור צפייה במשחקים: "טלוויזיה היא כמו אוכל, הם זכאים לכך" • משפחת גולדין: "הקבינט החליט ללחוץ על חמאס, אך המציאות מוכיחה אחרת"

אסירים ביטחוניים צופים בטלוויזיה // צילום: אי.אף.פי

מונדיאל בתא המאסר: בשירות בתי הסוהר לא מתכוונים לשנות את חבילת הצפייה בערוצי הטלוויזיה, המותרת לאסירים הביטחוניים והפליליים - ועל כן גם אסירים ביטחוניים יוכלו לצפות במונדיאל.

גורמים בשב"ס אמרו ל"ישראל היום" כי במכלול השיקולים שמובאים בחשבון אין כעת סיבה לבצע כל שינוי: "צפייה במונדיאל עדיפה מצפייה בתוכנית דת מוסלמית". מבחינת שב"ס, הטלוויזיה בתאי כלל האסירים, ובייחוד האסירים הביטחוניים, היא כלי ואמצעי שבאמצעותו ניתן ליצור שקט בסביבת האסירים, וגם אפשרות במידת הצורך להטיל סנקציות עם נטילת המכשיר מהתאים. במסגרת זו מותרת לאסירי חמאס צפייה בחמישה ערוצי טלוויזיה ולאסירי פת"ח בעשרה ערוצים. 

אחד הערוצים שמותרים לצפייה הוא ערוץ התאגיד "כאן", שבו ככל הנראה ישודר השנה המונדיאל, ובשב"ס לא סבורים שבעת הזו יש סיבה לבטלו לצפייה כסנקציה נגד האסירים. "גם אנחנו ישראלים וציונים, אבל זו לא תוכנית העבודה שלנו. אנחנו פועלים באופן מקצועי ולא מהבטן", אומרים גורמים בשב"ס, "בכל פעם שמשודר מאורע מיוחד הנושא עולה לדיון, ויש מי שמנצלים את הכאב של המשפחות השכולות. זה כמו אוכל ותנאים אחרים שלהם זכאים האסירים. שעת טלוויזיה עדיפה על שעת קוראן באופן בסיסי".

יצוין כי לפני כשנתיים עתרה משפחת החייל אורון שאול לבג"ץ בדרישה למנוע מאסירי חמאס לצפות בגמר היורו של 2016, וזאת כדי להפעיל לחץ על חמאס לשחרר את חיילי צה"ל הנמצאים בידיו. בג"ץ דחה את העתירה, בין השאר, בנימוקים כי אין כל מניעה חוקית לאפשר לאסירים ביטחוניים לצפות בשידור משחק ששודר בערוץ 2, שהוא ערוץ ציבורי. "סנקציה עושים כשיש סיבה", אמר אתמול גורם בשב"ס, "אנחנו יודעים לשלול זכויות לאסירים כשצריך וכשזה משרת מטרה שלנו. כל דבר צריך להיעשות בהקשר ובמידה". 

הוריו של הדר גולדין ז"ל, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, הגיבו: "הקבינט המדיני־ביטחוני בראשות נתניהו החליט להקשות את תנאי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא כדי ללחוץ על חמאס, אבל המציאות מוכיחה שאפילו לסגור את הטלוויזיה בזמן המונדיאל זה משהו שקשה לממשלת ישראל לבצע. מי שמאפשר למחבלים לצפות במסי וברונאלדו, מעביר מסר ברור לטרוריסטים - שכדאי לחטוף חיילים ואזרחים".

משירות בתי הסוהר נמסר: "אין לנו כוונה לשנות את חבילת הערוצים לאסירים הפליליים או הביטחוניים. אם בחבילת הערוצים שנקבעו ישודרו משחקי המונדיאל או כל תוכנית אחרת, הם יוכלו לצפות בהם".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר