כמו סצנה מסרט: מאות אלפי דולרים עפו על הכביש

נהג משאית ברינקס לא שם לב שהדלת האחורית של רכבו פתוחה - ושעשרות אלפי שטרות מתעופפים לכל עבר תוך כדי נסיעה • "זה כאילו לקוח מסצנת קולנוע", אמר עד ראייה, "שטרות עפים ברוח, מכוניות עוצרות, אנשים יוצאים מהמכוניות. די מטורף"

"אם יש לך מצפון בריא - תבוא להחזיר את הכסף, אף אחד לא יחקור אותך". השטרות כל הכביש

מחזה נדיר, שבקלות יכול להיראות כמו סצנה מתוך סרט פעולה, נראה השבוע בכביש I-70 לכיוון מערב באינדיאנה, כאשר שקים שלמים של דולרים עפו מתוך משאית "ברינקס" שנסעה בכביש המהיר. החבילות נפתחו והשטרות הרבים התעופפו לכל עבר, על הכביש ובסביבותיו.

כוח משטרתי שהגיע למקום בתחילה, אמר כי סכום הכסף שטס על הכביש עומד על כ-600,000 דולרים, אולם אחרי תחקיר נוסף עדכנו השוטרים כי עדיין לא ידוע מהו הסכום.

מה שכן הצליחו השוטרים להבין הוא שדלת המשאית נפתחה בפתאומיות תוך כדי נסיעה וכך עף הכסף. עם זאת, לא ברור אם מדובר בכשל טכני, שבעקבותיו הדלת לא ננעלה היטב, או שהנהג פשוט לא סגר את הדלת מספיק טוב.

נהג משאית הברינקס סיפר כי הוא הבין שתכולת המשאית מתעופפת לה עם הרוח, כאשר נהג אחר נופף לעברו והצביע על החלק האחורי של המשאית. אז הביט הנהג לאחור וראה מה בעצם קרה.

לפי עדות של שוטרים ואנשים נוספים שהגיעו למקום, רבים מתושבי השכונה הסמוכה קפצו מעל הגדר אל הכביש והעמיסו שטרות אל תוך הכיסים שלהם. "שקיות של כסף נפלו מהדלת האחורית של המשאית אל הכביש המהיר", אמר ברוק מק'קו, שנסע במקום בזמן האירוע. 

"זה כאילו לקוח מסצנת קולנוע", הוסיף מק'קו. "שטרות עפים בכל רחבי הכביש המהיר, מכוניות עוצרות, אנשים יוצאים מהמכוניות שלהם. לא כל יום רואים כזה דבר, זה היה די מטורף". עם זאת הוא ציין כי "סחיבת" כסף מהמקום נחשבת לגניבה.

השוטרים במקום תחקרו אנשים בסביבה ושאלו מי לקח את הכסף. בפרט, המשטרה תרה אחר נהג הסעת בית ספר, שעצר לאסוף את השטרות הרבים לפני שנסע מן המקום. כמו כן הם מחפשים ארבעה אנשים שלפי עדי ראייה נסעו בטנדר לבן, וככל הנראה הסתלקו עם חבילה ענקית של כסף.

לדברי השוטרים, מי שיימצא שלקח כסף, עשוי להיות מואשם בגניבה. הם הוסיפו כי כבר קיבלו מספר דיווחים על אנשים שחמקו עם שטרות באמתחתם.

מצד שני, היו גם אנשים ישרים שדיווחו כי הם אספו כסף ומעוניינים למסרו בחזרה. המשטרה המקומית פרסמה מספר טלפון שאליו ניתן לפנות כדי לסייע בחקירה ובאיסוף הכסף.

"אם יש לך מצפון בריא ותבוא להחזיר את הכסף, אף אחד לא יחקור אותך מדוע לקחת אותו", אמר מק'קו. "לא ישאלו אותך שאלות קשות אם אתה מוכן להחזיר את הכסף".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר