נפטר האיש מאחורי "פסוקו של יום"

מרדכי פרימן, מראשוני "קול ישראל" שעמד במשך שנים בראש המחלקה למורשת ישראל, הלך לעולמו בגיל 86 • זכה לפני מספר שנים בעיטור יקיר ירושלים • הוא ייטמן בחלקת יקירי ירושלים בהר המנוחות

פרימן בצעירותו // צילום: באדיבות המשפחה

מרדכי פרימן, ממעצבי השידור הציבורי ומראשוני "קול ישראל", הלך לעולמו היום (חמישי) בגיל 86. פרימן, שזכה בתואר יקיר ירושלים בשנת תשס"ח (2008), מוכר בקולו לרבים כקריין מאחורי התוכנית "פסוקו של יום" שחתמה במשך שנים את שידורי הטלוויזיה הישראלית.

פרימן מקריא את "פסוקו של יום"

פרימן נולד ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, ובגיל 16 החל להשתתף בתוכניות השונות של "קול ישראל" כקריין. במשך כ-70 שנה הוא שידר תוכניות רבות. בין היתר הגיש את כל תוכניות המסורת וההווי הדתי ב"קול ישראל והיה מקורבי לגדולי הרבנים. בהמשך ניהל את המחלקה למורשת ישראל בטלוויזיה הישראלית. 

במשפחתו מספרים כי במקביל ולאורך כל השנים היה פרימן איש חינוך, מורה, מנהל בית ספר ומפקח במשרד החינוך והתרבות "שהתמחה בחינוך מיוחד והעמיד דורות של תלמידים ותלמידי תלמידים. הוא היה חזן מוכשר שעבר לפני התיבה בשבתות ובחגים בארץ ובחו"ל, והנחה במשך עשרות שנים קונצרטים של חזנות בישראל ובתפוצות".

צילום: באדיבות המשפחה

פרימן הניח אחריו אלמנה, רחל פרימן, שתי בנות – עדנה קלפר וחדווה קיי, וכן בן – אב בית הדין הרבני האזורי בתל אביב, הרב מאיר פרימן. הלווייתו תיערך היום (חמישי) בשעה 16:00 מבית ההספד ובית ההלוויות של קהילת ירושלים בהר המנוחות בגבעת שאול. מסע ההלוויה ייצא לחלקת יקירי ירושלים בהר המנוחות.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר