בגלל רגולציה: הוט אולצה לייקר השירות

הוט הציעה חבילת אינטרנט מוזלת - אך לא עוד • המתחרות טענו שמדובר במחיר נמוך מהמחיר שבו הן רוכשות את השירות ממנה • משרד התקשורת אילץ את החברה להפסיק את המבצע

משרדי הוט. האינטרנט יתייקר // צילום: יהושע יוסף

"הוט" (HOT) נאלצה לייקר את חבילת האינטרנט המרכזית שהיא מוכרת כיום - חיבור תשתית אינטרנט 200 מגה. מחיר ההשקה של המוצר, שכונה אקסטרה־נט ולווה בקמפיין פרסומי רחב, היה 65 שקל בחודש, לא כולל שירותי התוכן. אלא שכעת, החברה מוכרת את אותה החבילה ב־79 שקל בחודש, ייקור של 21.5% בחודש.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

מה שמעניין הוא שהפעם לא מדובר על התייקרות שהגיעה מצד הוט, אלא בדרישה של משרד התקשורת. הדרישה הגיעה בעקבות טענות מצד המתחרות של HOT ולפיהן החברה מציעה שירות במחיר נמוך מהמחיר שבו היא אמורה למכור למתחרות קווי תשתית במודל הסיטונאי. המתחרות טענו כי הן משלמות על קו במחיר סיטונאי לפחות 75 שקל בחודש, ולא ייתכן כי המחיר הקמעונאי יהיה נמוך משמעותית מסכום זה.

אגף הכלכלה במשרד התקשורת בדק את עמדת המתחרות, ולדעתו אכן יש בעיה בתמחור החדש. בהמשך, פנה אגף הפיקוח במשרד ל־HOT מספר פעמים בדרישה לקצוב את המבצע, מה שלמעשה הביא לסיומו.

המתחרות: המחיר נמוך מדי

מתן מרידור, ראש מחלקת הגבלים עסקיים ותחרות במשרד אגמון, רוזנברג הכהן ושות' אמר ל"ישראל היום" כי "היה מעניין יותר אם המשרד היה מחייב את הוט להציע מחיר סיטונאי (תשתית לשימוש מתחרי הוט) שישקף רווח נאות להוט, על בסיס המחיר הנמוך שהיא הציעה ללקוחות שלה. ככה גם המחירים ללקוחות הסופיים היו נשארים נמוכים, וגם המתחרים של הוט היו יכולים לרכוש ממנה תשתית במחיר נמוך במיוחד ולהתחרות גם הם במחירים הנמוכים. הצרכן היה יוצא נשכר".  

הוט: רצינו להאריך המבצע

מהוט נמסר בתגובה כי "הוט השיקה את מבצע 'מאתיים מגה באינטרנט במחיר מבצע' וכפי שצוין כל העת המבצע היה מוגבל בזמן. בכוונת החברה היה להאריך את משך המבצע, אולם על פי הנחיות משרד התקשורת נאלצנו להגביל את המבצע לתקופה של שבועיים וחצי בלבד".

ממשרד התקשורת נמסר כי "משרד התקשורת פועל כתמיד לטובת הציבור. כפועל יוצא מזה טובת צרכני התקשורת נוצרת באמצעות התחרות שהניע המשרד על ידי 'רפורמת השוק הסיטונאי'.

"הרפורמה מאפשרת שימוש בתשתיות האקטיביות והפסיביות של בזק ושל הוט. ככל שהחברות הוותיקות קובעות מחיר לצרכן שנמוך מהמחיר הסיטונאי הרי שמדובר ברמת מחירים שאינה בת קיימא לאורך זמן. התנהלות זו עלולה לגרום לסיכול התחרות בין החברות ואת זה לא נוכל לאשר.

"משרד התקשורת פועל להשלמת שימוע 'צמצום המרווחים' אשר נועד למסד, להבהיר ולשקף לציבור את מדיניותו בנושא זה. המבצע שהושק העלה חשש למחיר היצף לאור התעריפים הסיטונאיים שנקבעו להוט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר