צילום: //

ניהול מוניטין ברשת: המדריך המלא

כתבו עליכם אזכורים שליליים ברשת? עמדתם לדין על איזושהיא עבירה, ועכשיו כשמקלידים את שמכם הפרטי או שם העסק במנועי החיפוש, התוצאות הן שליליות בעליל? על כל אלה בכתבה הבאה

בשיתוף ברק רום

מאת: ניצן סלומון

ככל שאנו חיים יותר ויותר את חיינו ברשת האינטרנט, אנו מגלים שבנוסף לחסרונות הידועים של שיתוף יתר ועומס אינטלקטואלי ואף רגשי, יש לנו מעט מאוד שליטה על הדרך בה אנו בעצמנו מופיעים ברשתות השונות ומנועי החיפוש.

למעשה נדרש מעט מאוד מאמץ, ומי שרוצה “ללכלך” על העסק שלנו ול”הכתים” את שמנו הטוב, יכול לעשות זאת די בקלות וללא יותר מדי מכשולים בדרך.

כתוצאה מן הכתוב לעיל, החל טרנד חדש יחסית ונישתי של ניהול מוניטין ברשת בכלל, ובגוגל בפרט.

מהו בדיוק תפקידם של מנהלי המוניטין?

שאלנו את יואב לוי הבעלים של חברת לינקשייק :

מגוון הלקוחות שלנו בתחום של ניהול המוניטין הינו נרחב וכולל בין חברות שמגלגלות מאות מיליונים בשנה, גם אנשים פרטיים  ועסקים קטנים אשר זקוקים להסרת תוצאות שליליות מגוגל, דחיקת אזכורים שליליים וכו.

מטרתנו בראש ובראשונה היא לתת ללקוחות שליטה מקסימלית על האזכורים שלהם ברשת. בין אם המידע על היסטורית העסק או ההיסטוריה האישית הן כאלה שהלקוח רוצה שיראו בתוצאות החיפוש, ובין אם לא.

אנו עושים זאת על ידי מספר רב של שיטות עבודה ומתודיקה אשר אנו בונים לכל לקוח בהתאם לדרישותיו ומצבו ברשת.

מי בעצם זקוק לשירות?

האינטרנט אומנם הוליד עימו המון דברים טובים, אך יחד עם זאת וכמו בהמון תחומים אחרים, גם המון דברים לא טובים. נוצר מצב שבו שם הלקוח או העסק נמצא בידיהם של אנשים אותם הוא אינו מכיר, ולעיתים אפילו אין באפשרותו לדעת איפה הם נמצאים גאוגרפית.

כמו שהמוניטין הדיגיטלי של הלקוחות השונים ברשת יכול ואכן מייצר להם הזדמנויות, הוא גם מסוגל להרוס הזדמנויות ולעיתים אף להוביל לאסון אישי ועסקי.

הסיבות המרכזיות לצורך בניהול מוניטין דיגיטלי:

  • אזכורים שליליים בגוגל וברשתות החברתיות כתוצאה מפסקי דין ישנים, בין אם יצאתם זכאים או אשמים, האזכורים נמצאים שם.
  • אזכורים שליליים ברשתות החברתיות. בין אם בצדק ובין אם כתוצאה מכוונות זדון, איזכורים אלו יצוצו כאשר כותבים את שם הלקוח ו או העסק.
  • מספר רב של ביקורות שליליות על העסק בגוגל ושאר אתרי הדירוג, אולי כתוצאה מניהול כושל של בעלים קודמים או כתוצאה מעובדים שלא עשו את עבודתם נאמנה ובכך גרמו למירמור וחוסר שביעות רצון אצל הלקוחות.
  • נקמנות אישית של אנשים אשר מסוגלים בקלות להרוס את שמכם הטוב.

כמו כן ניהול מוניטין ברשת לא נועד אך ורק להסרת אזכורים שליליים וטיפול בנושאים הנ”ל. עסקים אשר רוצים למתג את עצמם וליצור באז חיובי ברשת זקוקים גם לניהול מוניטין.

על זה נאמר “האינטרנט אולי עובד לך אבל לא בשבילך”.

על ידי בניית מוניטין חיובי למותג, ובניית תדמית ניתן גם לקדם ולשווק את העסק ביעילות.

זהו אומנם ניהול מוניטין שקשור יותר לקידום אתרים ושיווק, אך ללא ספק תופס חלק נכבד בהצלחת העסקמותג ברשת, ולכן הינו הכרחי לאסטרטגית השיווק של העסק.

האם תבצעו ניהול מוניטין לכל סוגי הלקוחות?

כפי שאנו מתגאים בקידום אתרים בשיטת ה – “White Hat” בלבד, כך גם לא נקבל לקוחות אשר הואשמו חמורות ונמצאו אשמים. אנו בוחנים כל לקוח אשר מגיש בקשה לניהול מוניטין בקפידה רבה. כבר נתקלנו בכמה מקרים בהם למרות הרווחיות שבדבר, נאלצנו לסרב בנימוס מכיוון שבמקרים מסויימים לציבור יש זכות לדעת ולא מתפקידנו לשלול זאת ממנו.  לעומת זאת, למרתה סטיוארט וביל קלינטון אשר ביצעו ניהול מוניטין בעבר לא היינו אומרים לא (-:

מדוע לא ניתן לבצע ניהול מוניטין בשיטת עשה זאת בעצמך?

לבעלי עסקים כיום אין את הזמן הנדרש לביצוע כל המשימות הכרוכות בנושא.

אנלוגיה טובה היא אנטי וירוס למחשב. ישנם מעט מאוד אנשים שיש להם את הזמן לשבת כל היום כל יום מול המחשב ולהסיר ווירוסים בעצמם . עבודה זו דורשת ידע טכני, המון זמן פנוי ומומחיות רבה.

 אנו עובדים כצוות על מנת לנהל את המוניטין של לקוחותינו.

העבודה דורשת:

  • כתיבת מאמרים וכתבות.
  • כתיבת תוכן לאתר האישי והעסקי
  • כתיבת תוכן וניהול הרשתות החברתיות
  • קשרים עם חברות יח”צ ופרסום
  • הקמת בלוגים ופורומים

ידע טכני רב בקידום אתרים ושיווק, והרשימה לא נגמרת כאן.

עד כמה זה מסובך להסירלמחוק תוצאות שליליות ברשת?

אנו לא מחפשים להסיר לחלוטין את התוצאות. זה ניתן בתוצאות מסויימות אך לא בכולן. את התוצאות שלא ניתן להסיר לחלוטין, אנו פשוט דוחקים לדפים האחרונים בתוצאות החיפוש. החדשות הטובות הן שמעט מאוד אנשים אם בכלל מחפשים תוצאות לחיפוש ספציפי בדפים מספר 3 ואילך בגוגל, או מטה מטה בצירי הזמן השונים של הרשתות החברתיות. למעשה על פי מחקרים כ-90% מהגולשים בכלל לא עוברים לדף 2 כאשר הם מחפשים בגוגל.

איך בכל זאת יכול הלקוח כן לדאוג לעזור בניהול השם והמותג שלו ברשת?

כפי שציינו לעיל, יהיה זה קשה מאוד, מסובך ומסורבל ללקוח לבצע ניהול מוניטין ברשת בעצמו. למרות זאת אנו כחברה ללא ספק רוצים וצריכים להעזר בלקוחות על מנת לבצע את עבודתנו נאמנה.

כמה נושאים בהם הלקוח משתתף בניהול המקוון:

  • תרומה של ידע מקצועי מהענף בו אתם עוסקים. אנחנו אומנם מומחים לניהול, קידום ושיווק אך לא לעריכת דין או רפואת שיניים (:
  • לא להפיץ יותר מדי מידע ברשת על עצמכם בעצמכם. בין אם מדובר בתמונות אישיות, משפחתיות או עסקיות. אנו יודעים איך לעשות זאת נכון ובמקצועיות, והלקוחות בשלב זה של ניהול מקוון יכולים רק לפגוע בתהליך.
  • ליידע אותנו במידה והלקוחות יודעים על נושאים עתידיים שעלולים לצוץ ברשת. זהו פרט חשוב ביותר מפני שככה אנו גם יכולים להגיב ביעילות ומהירות תוך כדי הוזלת עלויות.

לסיכום, אנו מקווים כי הצלחנו לשפוך קצת אור על הנושא הלא פשוט של ניהול מוניטין דיגיטלי.

מוזמנים לשתף, להגיב ולשאול שאלות.

 

בשיתוף ברק רום

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...