יונדאי רגילה לעשות חיל בישראל, עם כל דגם אותו היא מציגה כאן פחות או יותר. הקונה מדבר בשפה שונה משאר דגמי החברה, עם עיצוב מוחצן ויחידת כוח חזקה למדי על גוף הקטן. הבחירה לשווק אותו כאן אך ורק עם המנוע החזק והנעה כפולה, יוצרת מכונית יקרה משאר מתחרותיה. זה מציב אתגר לרכב הפנאי הקומפקטי החדש, מול סגמנט רוויי מתחרים - בדקנו האם היא שווה את המחיר.
מה חדש?
הכניסה של יונדאי לסגמנט הכי לוהט ועמוס בשוק הרכב של רכבי פנאי קומפקטיים, לקחה קצת זמן, אבל על הנייר היא כניסה מרשימה למדי. הוא מגיע לכאן כאמור עם מנוע חזק, 1.6 טורבו מוגדש המפיק 177 כ"ס. הכוח עובר אל ארבעת הגלגלים דרך תיבה כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי ההעברה. בכל הקשור באבזור, גרסת 'סופרים' הנבחנת, מציעה די הרבה. הדברים אמורים גם בנוגע לאבזור הנוחות (תפעול ללא מפתח, מושב נהג חשמלי, משטח טעינה אלחוטית לנייד ועוד), וגם בנוגע לאביזרי בטיחות מתקדמת (תיקון סטייה מהנתיב, התראה על רכב בשטח מת, יכולת בלימה אוטונומית ועוד). מחירה של גרסה זו עומד על 139,900 שקלים - יקר ביחס למתחרות. יונדאי בחרו שלא להביא לישראל גרסה בסיסית וזולה יותר.
יונדאי נכנסת לסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים. קונה מבפנים // צילום: אובדרייב
איך התחושה?
הקונה בולט בעין, מושך מזוויות מסוימות ולמרות שלא מציג מונחים קלאסיים של יופי, מושך המון מבטים ועניין על הכביש. מבפנים החוויה פשוטה יותר ונשלטת על ידי חומרים שחורים וקשים לרוב. המושבים והמרווח טובים מלפנים כשמאחור קצת צפוף לאנשים במידות גדולות. אבל כל אלו נשכחים עם היציאה לדרך עם ביצועים מצוינים. כוחו של הקונה מורגש בכל סיטואציה, ובכל מהירות שהתלונה נרשמת נגד תגובות לא תמיד צפויות ומעודנות של יחידת הכוח.
כיול המתלים של הקונה לא מוצלח, עם יכולת ספיגה בינונית של מהמורות בכביש העירוני מחד ומחסור ריסון בכביש מהיר מאידך. התנהגות הכביש נסמכת על תגובות שלדה טובות, למרות זוויות הגלגול המורגשות וההגה הקל. מי שחושב שהקונה בעל ההנעה הכפולה מיועד לנהיגת שטח, טוב ייעשה אם יסתכל על זווית הגישה וגובה הגחון. אלו מונעים גישה לשטח אמיתי. אין שום ספק שמערכת ההנעה הכפולה נמצאת בקונה בכדי להתמודד עם תנאי נסיעה חלקלקים בעיקר. צריכת הדלק הייתה סבירה נוכח הביצועים המרשימים ועמדה על 11.5 ק"מ/ליטר.
יש הנעה כפולה, אבל היא מיועדת יותר למשטחים דלי אחיזה ופחות לעבודת שטח // צילום: אוברדרייב
שורה תחתונה
יונדאי קונה מציע עיצוב שונה ומושך וביצועים יוצאי דופן בקטגוריה. בשאר המדדים הוא לא זורח אבל גם לא נופל, כשאת העניין העיקרי מציגה סוגיית המחיר. בסביבת המחיר הזו, מתקרב קונה למתחרים גדולים ומרשימים יותר ומתרחק ממתחריו הטבעיים והזולים. טוב ייעשו ביונדאי אם ישווקו כאן גם את גרסאות הבסיס של הקונה במחיר תואם קטגוריה.
נתונים: 1,591 סמ"ק, 177 כ"ס ב-5,500 סל"ד, 27 קג"מ מ-1,500 עד 4,000 סל"ד, 1,450 ק"ג, 11.5 ק"מ לליטר (מבחן)
מחיר: 139,900 שקלים.
רוצים עוד מבחני דרכים? כנסו לאוברדרייב
