"אני לא יודע אם הצופים התחילו להתאהב בהומור שלי, זו כנראה תוצאה של כוח ההתמדה". קימל // 
צילום: אי.פי

הזדמנות שנייה

הפדיחה הגדולה בטקס האוסקר הקודם לא מנעה מהמפיקים להזמין שוב את ג'ימי קימל להנחות את הטקס מחרתיים • "ישעשע אותי מאוד אם הטעות תחזור על עצמה", הוא אומר בראיון מיוחד

ג'ימי קימל חולם מדי לילה על טקס האוסקר האחרון. אחרי הכל, פדיחה טלוויזיונית בסדר גודל כזה לא נרשמת בכל שנה, גם לא בכל עשור. ודווקא במשמרת שלו. "אני מנסה לעבור הלאה, אבל זה פשוט רודף אותי", הוא חושף בהומור עצמי בפרומו שצולם לקראת טקס האוסקר 2018, שייערך ביום ראשון הקרוב, שנה בדיוק אחרי טקס הפיאסקו הקודם, שהוליווד היתה רוצה למחוק מזיכרונה לנצח.

תזכורת קצרה למי שהחמיץ את ליל הבלהות מ־26 בפברואר 2017: פיי דאנאוויי מכריזה על "לה לה לנד" כזוכה בפרס הראשי, אך למרבה המבוכה מתברר שהמעטפה שנשלפה היתה שגויה, ושניות ארוכות חולפות עד שמוכרז הזוכה האמיתי בפסלון - "אור ירח".

"אני מרגיש שאני יוצא מדעתי, והחלק הנורא הוא שמבקשים שאנחה שוב", אומר קימל בקדימון, עד שמתברר שהוא מדבר אל בייטי, מי שאחז בידיו את המעטפה. "מה אני צריך לעשות?"

בייטי משיב לו בנונשלנטיות: "לא אכפת לי, פשוט צא לי מהבית".

בסופו של דבר, לא קימל הוא האיש שעשה את הטעות. אם תשאלו את מארגני הטקס ואת מבקרי הטלוויזיה, הם דווקא היו מבסוטים מתפקודו. היה ברור שאם יש דבר אחד שהוליווד תרצה לשחזר מהלילה הקשה בתולדותיה - זה את קימל בעמדת המנחה. 

אחרי שנים של מנחי אוסקר שצצו לרגע ולא שרדו, כמו סת' מקפרלן, ניל פטריק האריס ואפילו יו ג'קמן, קימל הוא הראשון מאז בילי קריסטל האלמותי (שהגיש תשעה טקסים), שנבחר להגיש את הטקס פעמיים ברציפות. אלן דג'נרס וכריס רוק אמנם הנחו יותר מפעם אחת, אבל תמיד בפער של כמה שנים בין טקס לטקס.

עבור מארגני האוסקר ורשת ABC, בעלת זכויות השידור, מדובר בחיבור מקצועי מתבקש. קימל נחשב לטאלנט הבית, ותוכנית האירוח הלילית שלו, "ג'ימי קימל לייב", מצולמת מעבר לכביש ממש, מול תיאטרון דולבי.

"אני מצהיר כבר עכשיו שאם יכריזו שוב בטעות על סרט זוכה, צריך לפטר את כל העובדים ב־ABC. אף אחד לא יהיה ראוי לנהל רשת טלוויזיה בארה"ב. למרות שאני מודה שמאוד ישעשע אותי אם התקרית תחזור על עצמה", אומר קימל (50) בראיון מיוחד לקידום הטקס (שידור חי בלילה שבין ראשון לשני ב־03:00 ב־yes1, תקציר ערוך ומתורגם בשלישי ב־21:30).

"הצופה שומע קהל צוחק, וזה משפיע עליו באופן לא רצוני". מארח את הנשיא טראמפ בתוכנית שלו // צילום: אי.פי

"אני לא יכול לדעת איפה בדיוק עובר הקו בין משהו משעשע לבין משהו סר טעם, אבל מה שבטוח הוא שהריצו על הדרמה הזאת מיליון בדיחות בשנה החולפת. בתור קומיקאי אתה מחויב למצוא דרך רעננה להתבדח על הנושא.

"חשוב לזכור שחוץ מהרגע ההוא, 99 אחוזים מהטקס עברו חלק, וגם הטעות עצמה לא היתה אסון כמו שאנשים חושבים. בואו לא נתבלבל - זה היה כולה עוד אירוע שבו סלבס טופחים אחד לשני על השכם ומחלקים פרסים".

בלי קשר לפדיחת העל, איך ההרגשה להנחות את טקס הפרסים הנוצץ בעולם?

"כמו הילד האומלל שיושב מחוץ לאולם שבו נערכת המסיבה הגדולה של בני כיתתו, עד שפתאום הוא מוזמן להיכנס פנימה ולהרים כוסית. אני לא יודע אם הצופים התחילו להתאהב בהומור שלי, אבל זו כנראה תוצאה של כוח ההתמדה. כל עוד אתה נמצא בתחום מספיק זמן, בסוף תרגיש חלק מקבוצה".

לדבריו, הפעם היחידה שבה נמלא חששות אמיתיים היתה כשהנחה את ארוחת הערב המסורתית לכתבי הבית הלבן, ב־2012. "באותו יום הייתי מבועת, הרגשתי כל הזמן בחילה, וכמעט הקאתי לפני. זה קהל יוצא דופן, ולא הייתי משוכנע אם הם יצחקו או יכעסו. בסופו של דבר זכיתי לשתי התגובות. התובנה היחידה שאיתה יצאתי מהאירוע היתה שאובאמה יותר מצחיק ממני, לפחות בעיני הקהל שנכח שם. מה לעשות, לי יותר נוח מול קהל ידידותי של כוכבי הוליווד רדודים כמוני".

התשלום שקימל מקבל על הנחיית הטקס היוקרתי, שחוגג השנה 90, עומד על 15 אלף דולר בלבד - אלפית ממשכורתו השנתית מ־ABC בסך 15 מיליון. תוכנית האירוח שלו עלתה לאוויר ב־2003, אחרי עשורים של שליטה מוחלטת של NBC בשעות הלילה המאוחרות, עם "The Tonight Show" המיתולוגית של ג'ימי קרסון ואחריו ג'יי לנו, ועשר שנים אחרי ש־CBS התחילה לתת פייט עם "The Late Show" של דיוויד לטרמן.

בכירי הרשת, שבשליטת תאגיד דיסני, החליטו לתת למנחה השעשועונים ולמגיש הרדיו לשעבר, אז בן 35, את הרצועה הלילית אחרי תוכנית האקטואליה "נייטליין", מה שבפועל הכניס אותו לתחרות חלקית מול לנו ולטרמן. לקח עשור שלם עד שהתוכנית שלו הוקדמה בחצי שעה למאבק לילי משולש, ראש בראש.

•  •  •

ההימור על קימל, האנונימי בהשוואה ללנו ולטרמן, בא לידי ביטוי ברייטינג דל. בתחילת דרכו הסתפק קימל בכמה מאות אלפי צופים בלבד, אבל השינויים בזירת הלייט נייט של המתחרים שיחקו לטובתו, ובשנים האחרונות הוא נסק ליותר מ־2 מיליון צופים. "ג'ימי קימל לייב" גם היתה מועמדת חמש פעמים לפרס האמי בקטגוריית תוכנית האירוח והבידור הטובה ביותר, ואף זכתה בשלושה פרסים בקטגוריות הטכניות.

בשנה האחרונה, בשעה שג'ימי פאלון ממשיך להידרדר ברייטינג של "The Tonight Show" בגלל שמועות שהוא עסוק בהוללות ובטיפה המרה, גורף את המומנטום סטיבן קולבר ב־CBS, שהפך למגיש הנצפה ביותר - עם יותר מ־3 מיליון צופים. גם קימל נושף בעורפו של פאלון, עם קרוב ל־2.5 מיליון צופים, ובמגמת עלייה. מומחי טלוויזיה אומרים שההתעסקות של קולבר וקימל בנושאי השעה, ובראשם מעללי הנשיא טראמפ, מושכים יותר עניין מאשר המשחקים והשטיקים הוויראליים שפאלון מנסה כל העת לייצר.

צילום: אי.אף.פי

בעוד קולבר הובא מ"קומדי סנטרל" כדי להמשיך את דרכו של לטרמן ולקחת פנייה חדה יותר לכיוון הסאטירה הפוליטית, עבור קימל ההתעסקות בנושאים רציניים יותר באה דווקא ממקום אישי. במאי האחרון הוא נשא מונולוג ממושך ורווי דמעות, שבו סיפר שבנו הרך, שנולד שבועיים קודם לו ולרעייתו מולי (התסריטאית הראשית בתוכנית) סובל ממום בלב ועבר ניתוח, שבעתיד לא ייכלל ברפורמת הבריאות שמתכנן טראמפ. הקטע עשה כותרות בעולם וזכה לשבחים, אם כי גרר תגובות פחות אוהדות בקרב הרפובליקנים.

"התוכנית ההיא שינתה את הגישה שלי לא רק בשאלה איך אני מתנהל באולפן, אלא באופן כללי. נקלעתי למצב מסוים כחלק ממציאות לא פשוטה בהיסטוריה האמריקנית, והיתה לי ההזדמנות לומר את שעל ליבי. אנשים שמו לב, גם אם רק צפו והמשיכו הלאה בחייהם", הוא אומר. 

"הייתי רוצה להאמין שבעקבות דבריי הצופים קמו ויצרו קשר עם נציגיהם בקונגרס כדי לשנות דברים, אבל אני לא יודע לומר את זה. בסופו של דבר, הם שמעו מישהו מדבר על בנו הרך שסובל ממצב בריאותי מורכב, וגם על משפחות אחרות שמתמודדות עם מצבים בריאותיים קשים. אם יש משהו שמאחד את כולנו משני צידי המתרס הפוליטי, זה הדאגה לשלום ילדינו.

"כשאני חווה משהו רע, אני מייד מנסה למצוא דרך להפוך אותו למשהו טוב, ולצורך זה נשען על ההומור המטופש שלי. נתקעתי בלי דלק באמצע הכביש המהיר? אני הופך את זה לסיפור משעשע. זו הגישה שלי לחיים".

החשיפה ההיא הכניסה אותך לרשימת המועמדים לתואר "איש השנה" של "טיים".

"זה אחד הדברים היותר מגוחכים שקרו. כשאני נתקל בשם שלי בתקשורת, זה עדיין מפליא אותי. קל לשכוח שהבחור מהטלוויזיה, שמופיע מדי לילה, לא היה שם בעצם עד לפני כמה שנים. לא תמיד היתה לי תוכנית, ולא תמיד הייתי אדם מוכר.

"העובדה שאני מראיין עכשיו שמות כמו מריל סטריפ ולא רק פליטי ריאליטי, כמו בשנים הראשונות שלי, היא משהו שלא חלמתי עליו. אבל אין ספק שהשנה שחלפה היתה באמת משמעותית, מכל הבחינות. אני מקבל את זה באהבה, לא מתלונן, כי תמיד יכול להיות מצב אחר, שבו העולם מתעב אותך - ואתה לא יודע מה עשית לא בסדר". 

יש לך כוונה לשלב את האג'נדה הפוליטית שלך בטקס הקרוב?

"אני לא חושב שטקס האוסקר הוא הבמה האידיאלית לדיון במערכת הבריאות האמריקנית, כבודה במקומה מונח. אני מגיע להנחיה בידיעה שכל העסק כלל לא סובב סביבי. אני שם רק כדי לבדר אנשים ולהעביר את הזמן בין קטע לקטע, במה שבעבור חלק מהמשתתפים הוא הערב הגדול בחייהם. אם הנושאים שמועלים הם כבדים מדי, זה עלול להאפיל על הכל. 

"אני מנחה את הטקס בהנחה שהצופים בבית לא ראו מעולם את התוכנית שלי. כשדיוויד לטרמן הנחה בזמנו את האוסקר, הוא הביא הרבה אלמנטים מהתוכנית שלו, ואף שאני הכרתי אותם, אני מניח שרבים אחרים לא הכירו. אני מבין שאני נמצא הפעם בתפקיד שונה, מנחה טקס ולא מגיש את התוכנית שלי".

יהיה לדעתך רגע מכונן בטקס השנה, כמו הנאום של אופרה ווינפרי בגלובוס הזהב, שעורר שמועות על השאיפות הנשיאותיות שלה?

"ובכן, אני רוצה להודיע... שלי אין שום כוונה לרוץ לשום מקום. צריך לזכור שהתשואות שאופרה קיבלה באולם היו מול קהל שממילא אוהד אותה. למי יריעו אם לא לאופרה? אם לי היתה בחירה בינה לבין טראמפ הייתי הולך איתה, נוסע לצידה באוטובוסים ברחבי ארה"ב כדי לעודד אנשים להצביע.

"אבל העם האמריקני צריך להביא בחשבון שהוא ייאלץ לקרוא לה 'הנשיאה ווינפרי', ולא רק 'אופרה'. אני לא חושב שאנו בנויים לזה. אולי היא תחליף אותי? הרי בזמן שהיינו בבית החולים עם בננו, הלכו חברים למלא את מקומי בתוכנית (ג'ניפר לורנס, צ'נינג טייטום ושאקיל אוניל; ד"כ).

צפית בתוכניות שהם הנחו?

"בהחלט, בכולן. יש בי חלק שתמיד בטוח שמדובר בג'וב שלוקח זמן להתמקצע בו, ושהוא לא מתאים לכל אדם. ואז פתאום כוכבת קולנוע מהשורה הראשונה כמו ג'ניפר לורנס באה להנחות, ועושה עבודה פנטסטית.

"נותר לי רק לקוות שהקריירה שלה בסרטים תמשיך לשגשג, ושהיא לא תשנה את דעתה ותרצה לחטוף לי את העבודה. כי מי היה מעדיף אותי עליה? אני לא הייתי מעדיף את עצמי עליה".

•  •  •

מפורסם אחד שמאוד עזר לקימל בתחילת דרכו הוא מאט דיימון. בשנים הראשונות של התוכנית, כשעוד היה אנונימי מכדי למשוך אורחים מוכרים, נהג קימל לקנח בבדיחה על רקע כותרות הסיום, שבה התנצל כביכול בפני דיימון על שאזל הזמן לפני שהוזמן לשבת על ספת המרואיינים. 

הבדיחה על חשבונו של דיימון הלכה והתעצמה, כשב־2008, בספיישל לציון חמש שנים לתוכנית, שודר קליפ היתולי של הסטנדאפיסטית שרה סילברמן, אז בת זוגו של קימל, שבו "חשפה" שהיא שוכבת עם דיימון - במסגרת נקמתו של דיימון בקימל.

אחרי שהקליפ הפך ללהיט ויראלי מסביב לעולם, הקרין קימל קליפ נקמה משל עצמו, ובו "גילה" שהוא שוכב עם בן אפלק, חברו הטוב של דיימון. היריבות ההיתולית בין השניים המשיכה לאורך השנים במערכונים נוספים בתוכנית, ואפילו בטקס האמי, שאותו הנחה קימל. דיימון עלה לבמה והקניט את קימל על הפסדו בקטגוריית תוכנית האירוח הטובה ביותר. באוסקר שעבר "גמל" קימל לדיימון כשהורה לתזמורת לנגן בעוצמה בזמן שהשחקן דיבר.

"עשינו הרבה שטויות לאורך השנים, ומאט תמיד הפגין רוח ספורטיבית", מחייך קימל, "מבחינתי, מאט נולד להיות בדיחה, ובכל הזדמנות שתהיה לי להכניס לו מכה בצלעות - אשמח לעשות זאת. אחרי טקס האוסקר הקודם העלינו בתוכנית שלי מחווה פרודית נטולת רחמים לסרט שלו מ־2011, 'קנינו גן חיות'. התמקדנו בנקודת שפל בקריירה שלו, והרבה אנשים חשבו שהלכנו צעד אחד רחוק מדי.

"אחר כך שאלו אותי אם מאט הגיב לזה טוב, אבל לשמחתנו הכל היה בסדר, כי יש לו הרבה הומור עצמי. זה אמנם קצת מוגזם לנגן על אותה בדיחה שכבר מעייפת אנשים, אבל לי אין בעיה לחלוב בדיחה עד שהיא מתה ונקברת - ואז לעשות לה החייאה מהמתים, וחוזר חלילה. עד יום מותי אני אעשה זאת. גם כשאשכב בארון אחלוב כל בדיחה שאוכל".

באקלים שיש היום בהוליווד על רקע מחאת 
MeToo#, יש לך יותר רגישות בכתיבת הבדיחות?

"אשתי ואני צפינו בטקס גלובוס הזהב, והמנחה סת' מאיירס אמר במונולוג הפתיחה שהוא מרגיש כמו אדם ששולח את הכלב הראשון לחלל החיצון, לראות אם הוא ישרוד. זה בהחלט הרגיש כך. רציתי לראות איך מאיירס מתמודד עם הסיטואציה ואיך הקהל מגיב לו. הוא היה הראשון בעונת האוסקרים הנוכחית שבדק את המים, ואני מצדיע לו. 

"האמת היא שעד שאתה עולה על הבמה, אתה לא יכול לצפות מה תהיה האווירה. לך תדע מה יקרה בימים שלפני האוסקר. זה כמו לטבול בג'קוזי בלי לדעת מה הטמפרטורה. בתקופה האחרונה הכל קורה בקצב מסחרר. מי בכלל זוכר שטראמפ שחרר לפני כמה חודשים תכנים מחקירת ההתנקשות בנשיא קנדי. היסטוריה רחוקה. רק לילה לפני הטקס אני אדע בדיוק לאיזה מצב אני נכנס. מצד שני, אי אפשר שלא להתייחס לנושא, כי זה הדבר המרכזי שמעניין את הציבור סביב הוליווד בשבועות האחרונים. היסח הדעת היחיד יכול להיות טיל גרעיני שישוגר לעברנו.

"בסופו של דבר, אם ארגיש שבדיחה מסוימת תגרום לאנשים לנהור לעבר ביתי בזעם עם לפידים בוערים, אני כנראה לא אספר אותה. יש דברים שאתה יודע שלא הכי חכם לומר במעמד כזה. למדנו את השיעור הזה מטוויטר: גם כשאתה מצייץ משהו מטופש באמצע הלילה, כל העולם רואה. מישהו חייב לקחת מאיתנו את הטוויטר הזה".

•  •  •

קימל נולד בברוקלין ב־1967, הבכור מבין שלושה, לאם עקרת בית ולאב שעבד בהנהלה של אמריקן אקספרס, ולאחר מכן ב־IBM. כשהיה בן 9 עברה המשפחה ללאס וגאס. בנעוריו העריץ את דיוויד לטרמן ואת הווארד סטרן, והיה מתקשר סדרתי לתחנות רדיו מקומיות. הוא למד שנה אחת באוניברסיטת נבדה, משם עבר לאוניברסיטת אריזונה, אבל בגיל 22, לאחר שלא מצא תחום להתמקד בו, עזב ומצא עבודה בתשלום בתחנת רדיו בסיאטל.

בתקופת האוניברסיטה הכיר את חברתו הרצינית הראשונה, ג'ינה מאדי, שהפכה לימים למעצבת תפאורה, והשניים נישאו ב־1988. לאורך שנות ה־90 הרחיב את עיסוקיו ברדיו בלוס אנג'לס, וב־1997 קיבל לראשונה הזדמנות להנחות שעשועון טלוויזיה בערוץ "קומדי סנטרל". משם המשיך לתוכנית הומור בשם "The Man Show", שאותה יצר והנחה, ולתוכנית "שיחות מלוכלכות", שעסקה במתיחות טלפוניות בשילוב בובות. באותה תוכנית הכיר את שרה סילברמן. 

ב־2002 התגרש ופצח בזוגיות עם סילברמן, שתארך שבע שנים. ב־2003 קיבל את ההצעה להגיש את תוכנית האירוח ב־ABC, והשאר היסטריה.

"ג'ימי קימל לייב" היא עסק משפחתי. אחיו ג'ונתן הוא אחד הבמאים בתוכנית, וגם דודים ובני דודים שלו משתלבים במערכונים. אפילו בנו מנישואיו הראשונים, קווין (24), משמש עוזר הפקה. מאותם נישואים יש לקימל בת נוספת בשם קייטי (26), אמנית קרמיקה.

אחרי הפרידה מסילברמן נכנס קימל לקשר עם מולי מק'נירני, תסריטאית בתוכנית, והם נישאו ב־2013. כעבור שנה נולדה בתם ג'יין, ובאפריל שעבר נולד הבן בילי. מעגל החברים הקרובים של השניים כולל את ג'ניפר אניסטון, קורטני קוקס, הווארד סטרן, מאט דיימון והבמאי ג'יי. ג'יי אברהמס.

צפית בסרטים המועמדים לאוסקר השנה?

"אני מקבל הביתה עותקי DVD של כל הסרטים ומשתדל לצפות בסרט אחד מדי ערב, כדי שלפחות אכיר את המועמדים ואוכל לכתוב עליהם בדיחות רלוונטיות. הבעיה היא שאני יכול להתלהב מבדיחה על סרט, ואז אני קולט שרוב הקהל באולם כלל לא צפה בו, ולכן לא צחק מהבדיחה.

"בשנה שעברה היתה לי בדיחה שלא הצליחה על 'אור ירח', כי הרבה אנשים בקהל לא הכירו את הסרט. אני מאמין שהשנה הרבה אנשים צפו ב'תברח', כי הוא היה להיט קופתי, אבל אין ספק שהרוב לא יכירו את שאר הסרטים. זה, אגב, אחד ההיבטים החיוביים ביחס לבדיחות דונלד טראמפ. תמיד יידעו מי האיש ולמה זה מצחיק, אין צורך בהסברים".

אתה עד כדי כך תלוי בקהל שיישב מולך באולם?

"בוודאי, כי ברגע שהם יצחקו, גם הצופים בבית יצחקו. מבחינה חברתית, יש לנו התניה לפסקול של צחוק בטלוויזיה. הצופה שומע קהל צוחק, וזה משפיע עליו באופן לא רצוני. הקול הזה חשוב בדיוק כמו הבדיחה שאספר. את הבדיחות עצמן אני משנה עד הרגע האחרון. לפני כל טקס שהנחיתי בחיי, תמיד איבדתי ביטחון לגבי בדיחה אחת לפחות, וחתכתי אותה החוצה. אבל אני נוהג לשנן את כל הבדיחות שלי, כך שאם אחוש באמון מצד הקהל - אולי אספר בכל זאת בדיחה שחתכתי. הכל תלוי בחדשות של אותו יום".

יש סיכוי שהטקס הארוך ישעמם אותך עד ציוץ? או סתם נמנום?

"היתה תקופה שהנחיתי שעשועון בכבלים מדי ערב, ולפנות בוקר הייתי נוסע להגיש את תוכנית הרדיו שלי בלוס אנג'לס. באמת היו מקרים שמצאתי את עצמי מנקר וקופץ כשקראו בשמי. באוסקר אני חושב שאשמור על ערנות. 

"יותר מכל אני מחכה לקטע המחווה 'לזכרם', שמכבד את אלו שהלכו לעולמם בשנה החולפת. משעשע אותי לחשוב שגם במותך אתה נכנס לתחרות שקובעת מי הכי פופולרי להיכלל בקטע הווידאו. ושים לב שיש שמות שזוכים לתשואות באולם, ויש כאלה שלא. לא נעים". √

dudic@israelhayom.co.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...