לאחר שבוע: שיבושי הסלולר בדרום נמשכים

בעוטף עזה מתמודדים עם בעיות קליטה כתוצאה מהלחימה בסיני ומתלוננים על מחדל ביטחוני • "מדובר בשערורייה"

צילום: לירון מולדובן // "התושבים צריכים את הודעות ההרגעה"

כבר שבוע שתושבי המועצה האזורית אשכול נאלצים להתמודד עם בעיות קליטה, מקום בו התקשורת חשובה לביטחון התושבים יותר מהכל. תושבי הדרום סובלים משיבושים במערכת הסלולרית כתוצאה מפעילות ביטחונית של הצבא המצרי נגד דאעש והתושבים במועצה לא יכולים להוציא ולקבל שיחות והודעות.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, אמר לישראל היום כי יש גבול לכמות הגזרות איתן נאלצים התושבים להתמודד: "קיימים שיבושים בכל היישובים, אנחנו לא פנינו בהתחלה ולא התלוננו, כי אנחנו מודעים למצב ולחשיבות של הלחימה בדאעש אבל אחרי שבוע אי אפשר להמשיך לכל דבר יש גבול, כמו ההפגזות מסיני אנחנו יודעים כמה זה חשוב שילחמו בדאעש אבל יש גבול כבר שלוש ארבע שנים הילדים והמבוגרים הולכים בגלל זה לטיפולים לא ישנים בלילות כבר יותר מ-50 אחוז מהילדים שלנו מגיעים לחוסן".

ירקוני הוסיף כי "אנחנו דווקא בשלבים הפוכים כרגע, של צמיחה, מזמינים תושבים לבוא לגור אצלנו, איך הם יגיעו ככה?"

עפרה בן נתן, ראש צוות חירום יישובי בתלמי יוסף, הסבירה שבעיות הקליטה מערערות את תחושת הביטחון של התושבים ומסכנות אותם: "אני צריכה להיות בקשר 24 שעות עם הביטחון, הצבא והיישוב, אני מורידה לתושבים עדכונים ואם אין תקשורת הם נשארים בלי מידע".

"התפקיד שלנו הוא להוריד את רמת החרדה, התושבים צריכים את הודעות ההרגעה, כרגע עם הלחימה השוטפת במצרים, כשהתושבים שומעים אותה כאן זה מלחיץ. כל כך הרבה דברים אין, אז לפחות שתהיה את היכולת לתקשר אחד עם השני, זה כמו אוויר התקשורת בינינו" סיפרה בן נתן.

היא הוסיפה כי "מדובר בשערורייה, אנחנו מקבלים הודעות שזה בטיפול וזה לא מסתיים. אנשים מחפשים רגיעה, בשגרת חיים שבה מתרחשת קטסטרופה כזאת או אחרת, בשבילנו בעיות התקשורת הן קטסטרופה נוספת".

 

"גם יחידות החירום לא יכולות לתפקד"

צאלה גורודנצ'יק בעלת החווה התיירותית "משק צאן" במועצה מסבירה שעסקי התושבים נפגעים בצורה חמורה: "אנשים לא יכולים לתקשר אתי כדי לתאם הגעה, אנחנו עושים משלוחים של סלי פיקניק ואני לא יכולה לקבל הזמנות, גם הווטסאפ לא תמיד עובד. זה מצב בעייתי וזה נמשך כבר כמעט שבוע. זה יוצר תסכול וזה פוגע בנו כלכלית זאת העונה הכי חמה שלנו, העונה הכי טובה מבחינה תיירותית".

היא הוסיפה כי מדובר גם במחדל בטיחותי: "עובדת אצלי חובשת שלא יכולה לקבל פניות, אם יש חלילה התרעה היא לא מקבלת אותה. גם יחידות החירום לא יכולות לתפקד כמו שצריך". 

אורי אלון, בעל אתר התיירות "שביל הסלט", אמר לישראל היום שדווקא בתקופה בה התיירות באזור נמצאת בשיאה אין להם יכולת לתקשר עם המבקרים: "יש לנו עסק שנפגע קשות מחוסר הקליטה. מגיעים אליי עשרות אלפי אנשים לביקורים ומבקרים ביופי של ההייטק החקלאי, בשבת האחרונה תכננתי שיגיעו אלף מבקרים, אבל בפועל הגיעו רק 500 כי הקווים לא עבדו והם לא יכלו להזמין מקומות ולהגיע לפה, מדובר בפגיעה של 50 אחוז הכנסה ישירה רק בשבת האחרונה שהכל פרח והיה כל כך יפה פה".

"כל שיחה מסתיימת בניתוקים, הדבר היחידי שקצת עובד זה אינטרנט, כרגע רוב השיחות שלנו הן דרך הסקייפ או הווטסאפ למרות שגם זה בעייתי וגם קווי הבזק שלנו בעייתיים" הוסיף אלון.

ממשרד התקשורת נמסר: "החל מיום רביעי  ולסירוגין, נקלטות הפרעות המשפיעות על כלל חברות הסלולאר וכתוצאה מכך נתקלים משתמשים רבים בבעיות שירות באיזורים שונים בארץ ובעיקר בדרומה. החל מתחילתו של האירוע המשרד פעל, ביחד עם גורמים נוספים, לאיתור מקור ההפרעה אשר זוהתה מכוון דרום ופועל מול הגורמים המתאימים להפסקתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר