מתחרה ב-Gett: רקסי תחבר מוניות ונוסעים

רקסי (Raxi) אפליקציה חדשה שהושקה אתמול (שלישי), נועדה לחבר בין מוניות לנוסעים - ללא גביית עמלות מנהגי המוניות

צילום: תומר פדר // ללא עמלות לנהגים. רקסי

היום הוצגה שחקנית חדשה בשוק הזמנת המוניות בישראל. רקסי היא אפליקציה חברתית שתחבר בין נהגי המוניות לנוסעים ומבטיחה לבטל את העמלות ושאר העלויות המוכרות היום בתחום. ההצהרה שמלווה את ההשקה הזו, אין ולא יהיו עמלות אף פעם, התקבלה בחום אצל ציבור נהגי המוניות. לפי נתונים שמסרה החברה, למעלה מ-1,800 נהגים נרשמו לשירות תוך 24 שעות וללא פרסום משמעותי.

שוק המוניות חווה תהפוכה בשנים האחרונות כשמול התחנות המסורתיות החלה פועלת אפליקציית Gett (לשעבר גט טקסי), המקשרת בין נהגי המוניות והנוסעים, זו הפכה למעשה מעין תחנת מוניות וירטואלית. כמו בתחנות הישנות גם בתחנה הווירטואלית משלמים הנהגים עמלות, והם מנוהלים למעשה על ידי אותה אפליקציה.

רקסי מנסה להימנע מכל אלו, לטענת המפתחים, זוהי אפליקציה חברתית, שלא דורשת מאום מהנהג והנוסע. היא מאפשרת גם לנהג וגם לנוסע לדרג אחד את השני עם שורה של פיצ'רים המוכרים מהרשתות החברתיות. בנוסף יכולים גם הנהג וגם הנוסע לבחור אל מי לפנות מתוך כמה אופציות ולא מחוייבים למעשה לבחירה אחת. עוד יתרון לטובת נהגי המוניות, הם יוכלו להשתמש באפליקציה החדשה במקביל לאלו הקיימות או במקביל לחברות בתחנת מוניות.

השקת האפליקציה בישראל נעשתה בשיתוף איגוד נהגי המוניות הישראלי, המונה כ-7,000 חברים. לטענת מפתחי האפליקציה ההשקה המקומית היא הכנה להשקה המשמעותית יותר בארה"ב לקראת סוף שנת 2018. המודל הכלכלי של החברה יבוסס על הצעות שונות לנוסעים כנגד תשלום נוסף.

שוק המוניות בישראל כולל כ-30,000 נהגים, 22,000 מוניות מורשות וכ-600 תחנות מוניות שמשרתות למעלה חצי מיליון נוסעים ביום. המחזור השנתי של אלו נאמד בכ-6 מיליארד שקלים בשנה כשנהג ממוצע משלם לתחנות כ-10 אחוז עמלה. מעבר לעמלות, גובות תחנות וותיקות ווירטואליות תשלומים נוספים. נוכח הנתונים האלו אפשר להבין מדוע נהגי המוניות מחבקים את האופציה החדשה שנפתחה בפניהם. 

לנוסעי המוניות הרווח קצת פחות ברור. מעבר לאפשרות לבחור מרשימת נהגים שבאזור, חוויית השימוש באפליקציה דומה למדי לאלו שקיימות בשוק. מפתחי רקסי מקווים שיכולת הדירוג ומתן חוות דעת על הנהג, יתרמו לשיפור בשירות הניתן לנוסע.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר