סוני מול גט טקסי? מקימה שירות הזמנת נסיעות ביפן

שוק הזמנת הנסיעות היפני מתחמם, וענקית האלקטרוניקה רוצה בו נתח, ומקימה שירות הזמנת נסיעות מבוסס בינה מלאכותית. סוני לא לבד - שחקניות גדולות נוספות שלוטשות עיניים לשוק הן טויוטה, סופטבנק ואובר

סוני הודיעה היום (ג') כי היא חברת הטכנולוגיה המסורתית האחרונה להצטרף לשוק היפני של מוניות והזמנת נסיעות, במיזם משותף לפיתוח מערכת הזמנת נסיעות המבוססת על בינה מלאכותית.

יפן נחשבת לשוק מושך בתחום הזמנת הנסיעות, על רקע לחצים על הרגולטורים להקל בתקנות בתחום. כיום, אסור על נהגים לא מקצועיים מלהציע שירותי הסעות בשל שיקולי בטיחות, וחברות להזמנת נסיעות מוגבלות לשירותים המשדכים בין ציי מוניות קיימים באמצעות מסדות ניידות. סוני מתכננת לבנות את המסדת שלה בשותפות עם חברת ההסעות דיאווה ועוד חמש חברות מוניות מקומיות. לאחרונה קבוצת סופטבנק וחברה סינית הודיעו כי יזמו גם הן שירותים דומים. 

שחקנית מפתיעה נוספת שנכנסת לתחום היא חברת המכוניות המסורתית טויוטה, שהודיעה כי תקנה נתח משירות המוניות ג'פן-טקסי, שבבעלות חברת המוניות הגדולה ביותר ביפן, ניהון קוטסו. 

והאחרונה שנמצאת בעמדת הזינוק לשוק ההסעות היפני המתחמם, היא כמובן אובר, שמנכ"לה החדש, דארה קוסרושאהי, הגיע לטוקיו לפגישות עם גופי הפיקוח בביקורו הראשון לאזור. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו