סוזוקי בורגמן 400 הוצג לראשונה ב־1998 וכיוון לאן שהיה נכון אז, שזה אומר להיות גדול יותר, חזק יותר, מרווח ונוח יותר ממתחריו. אלו היו הערכים הנכונים לקטנוע גדול, וכך התקבע בתודעה שהבורגמן 400 הוא כלי מצוין למי שמחפש תא מטען גדול, מרווח מעולה ומיגון רוח יעיל.
בשנה שעברה החליטו בסוזוקי להציב בפני הבורגמן 400 כיוון חדש, דינמי וצעיר יותר.
מה חדש?
לאור שינוי הכיוון הקיצוני, כמעט הכל חדש בקטנוע, חוץ מהשם. השלדה קצרה וקלה יותר כדי להתאים לייעוד החדש.
הגלגל הקדמי צמח במידותיו והמתלים הוחלפו כדי לשפר את ההתנהגות. המנוע קיבל מכלולים היקפיים חדשים ושינויים כדי לעמוד בתקן יורו 4.
העיצוב חדש לחלוטין, כמובן, אורז את הקטנוע הזה בצורה אלגנטית ומחודדת יותר.
איך זה מרגיש?
תנוחת הרכיבה קצת נמוכה יותר והמושב נוח מאוד. יש מקום על מדרסי הרגליים ואפשר להניח אותן בצורה הקלאסית או לפרוש אותן הרחק לפנים. בהתנעה צליל המנוע מרגיש מוכר, אבל התגובות שלו חדות יותר ומטיסות אותו חזק קדימה. עושה רושם שבסוזוקי העדיפו כאן תאוצות חזקות על מהירות מרבית גבוהה ( כ־145 קמ"ש). אבל יותר מזה, השינוי הגדול מתבטא בהתנהגות.
הבורגמן החדש מרגיש קצר וקל יותר, מגיב בחדות לפקודות ההיגוי, משתחל בקלות בין הפקקים ומציג חיות שלא היתה בדור הקודם. המתלים עושים עבודה יעילה בספיגה וגם מציגים יכולת ריסון טובה בכביש המהיר. הבלמים חזקים, יעילים ולינאריים כשה־ABS נמצא בקצה בשביל לשמור עליך.
צריכת הדלק בסוף ימי המבחן עמדה על 18.5 ק"מ/ל' בעומס גבוה.
תלונות? המשקף נמוך יותר אז מיגון הרוח קצת פחות טוב מבעבר. הוא גם מרגיש פשוט יחסית כשלחלק ממתחריו יש אבזור עדיף.
שורה תחתונה
המטמורפוזה הצליחה. הוא איבד קצת ממיגון הרוח, מהמהירות המרבית ומיכולת האחסון. הוא גם איבד את התחושה היעילה, על גבול האפרורית של הדור הקודם. במקומה הוא מביא תחושות ומראה קלילים, דינמיים, המתאימים לדרישות העידן הנוכחי. כלי שמוותר קצת על יעילות ונותן יותר הנאה.
סוזוקי בורגמן 400 | ת"ז
דגם (במבחן): בורגמן 400
מנוע: 1 ציל', 399 סמ"ק
גיר: ואריאטור
הספק: 31 כ"ס ב־6,300 סל"ד
מומנט: 3.67 ב־4,800 סל"ד
בסיס גלגלים: 158 ס"מ
מהירות מרבית (מבחן): 143 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 18.5 ק"מ/ל'
מחיר: 43,000 שקלים
מראה, זריזות, יכולת, אבזור מתקדם דל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו