"הטילו אימה": עד מדינה הפליל - עשרות נעצרו בחשד לרצח ואלימות

הותר לפרסום: עד מדינה הוביל למעצר כנופיה שעמדה מאחורי מספר מעשי רצח ביפו ובת ים • החשודים אחראים גם לחטיפות, איומים וניסיונות רצח • כתב האישום נגדם יוגש בימים הקרובים

ראש ארגון הפשע עודה קוטייר והעבריין איציק בר מוחא (ארכיון), צילום: קוקו

הותר לפרסום: עד מדינה, הוביל למעצרם של 19 חשודים בחשד לפעילות בארגון פשע, מקרי רצח, חטיפות ועבירות אלימות קשות, כאשר בראש הארגון עמד כטייר עודה (בן 35 מג'לג'וליה), המכונה קוקו.

בין העצורים גם איציק בר מוחא, מהכנופיה הירושלמית, שהיה מעורב במספר ניסיונות חיסול ואירגן לכנופיה 24 מטעני חבלה.

שאר העצורים הם תושבי ג'לג'וליה, יפו וכפר קאסם. המשטרה גם הציבה מצלמה מעל ביתו של כטייר שתיעדה את הנכנסים והיוצאים ואף העברות לכאורה של מטעני חבלה.

 

רצח, ניסיונות רצח, חטיפות, אלימות וגביית דמי חסות

הכנופיה האלימה הזאת, עמדה, עפ"י החשד מאחורי מספר מעשי רצח ביפו ובת ים, ניסיונות רצח, חטיפות, עבירות אלימות וגביית דמי חסות.

בעדותו של עד המדינה, שהיה שותף מלא ברצח בבת ים, עלו גם שמותיהם של העבריינים יוסי מוסלי וערן חייא שלדבריו נפגשו בבית של העבריין אביאל וואהל ותכננו לרצוח עבריין אחר, אך הם עדיין לא נעצרו.

עודה כטייר, שהיה מזוהה עם משפחת חרירי, נחשב לאיש הביצוע של העבריין איתן חייא.

כטייר הקים עפ"י החשד ארגון פשע משל עצמו, יחד עם אחיו הגדול שרחביל (37 מג'לג'וליה). האחים גייסו לעצמם דרג מבצע, שישה תושבי ג'לג'וליה, כפר קאסם ויפו ואת בר מוחא הביאו על תקן ספק חומרי החבלה.

עפ"י עד המדינה שגויס, בשנה האחרונה ארגון הפשיעה של משפחת עודה, הטיל את חיתתו על אזרחים מהמגזר הערבי, כאשר הם רצחו את מריה גאנם ופיראס נאדי בחודש מאי האחרון ביפו.

 

הטילו אימה על המגזר הערבי, ולא רק

אבל לא רק אנשי המגזר הערבי סבלו מזרועם הארוכה, אלא גם יהודים. בין השאר, אביחי וקנין שחוסל בטיילת בת ים, בחודש פברואר 2017, כאשר עד המדינה הוא חלק מרכזי באותו רצח.

צילום: משה בן שמחון

בשלב מסוים עד המדינה נתן לשוטרים גם בונוס גדול בדמותו של בר מוחא ואלמלא עדותו, המשטרה אפילו לא הייתה מגיעה לשם שלו בחקירה הזאת.

בר מוחא, שעסק בעיקר בהימורים לא חוקיים ובהלוואות בריבית אכזרית, היה קשור לקריסת הבנק למסחר ואף בעקבות כך ישב בכלא.

עד המדינה סיפר לחוקרים על הפגישות המרובות בין כטייר לבר מוחא "שהם רצו לעשות משהו הם הלכו לצד בלי שומרים וטלפונים", אמר העד בעדותו.

עפ"י העד, ברצח של ועקנין בבת ים, בר מוחא מסר לחבורה את רכב היונדאי ששימש אותם לביצוע הרצח.

 

ניסיון רצח של עבריין הקשור לשוק האפור

הוא גם סיפר שהיה נוכח בפגישות בין בר מוחא לכטייר, מוסלי וחייא, שם דנו על רצח של עבריין הקשור לשוק האפור.

אותו ניסיון רצח יצא לפועל בשלהי חודש מאי באזור צומת כנות סמוך לאשדוד. הירי בוצע זמן קצר לאחר שיצאו מחתונה באולם האירועים "חצר המלכה".

למרות מטח היריות שבוצע ממכונית סקודה לבנה, העבריין שוב ניצל ונפגע קלות בפניו מרסיסי זכוכית השמשה הקדמית שהתנפצה. המשטרה טענה כי היה איכון של רכבו של בר מוחא בצומת כנות בזמן האירוע.

 

24 מטעני חבלה

עד המדינה גם סיפר לחוקרים שהוא הגיע לבית של בר מוחא, הכניס ביחד עם אחרים ברזל לגג והוציאו משם אקדח ושני רימוני הלם.

עפ"י החשד, בר מוחא סיפק לכטייר בסוף 2016, 24 מטעני חבלה שלעיתים הוא הרכיב אותם בעצמו, עפ"י עדותו של עד המדינה שנכח במקום.

המשטרה תפסה את אחד ממטעני החבלה שעד המדינה טען שבר מוחא מסר לו אותו.

 

אמו של עד המדינה צעקה: "הבן שלי שקרן וזבל"

במשך למעלה מחודשיים, עצרה המשטרה את החשודים הרבים ובשל האירועים הפליליים הרבים בהם הם מעורבים היא קיבלה אישור מיוחד מהמשנה לפרקליט המדינה, לבקש את הארכת מעצרם בלמעלה מ-30 יום.

חלק מבני משפחותיהם של העצורים הגיעו לדיונים ובאחד מהם התחוללה מיני דרמה, כשאמו של עד המדינה, שגם היא הגיע, צעקה במהלך הדיון: "אני אמו של עד המדינה. שתדע שהבן שלי שקרן וזבל".

עודה כטייר שלא האמין שאחד מהמקורבים אליו הפיל אותו, עומת בשבוע שעבר עם עד המדינה.

זירת רצח (אילוסטרציה) // צילום: Getty Images

 

לטענת המשטרה עם תחילת העימות, כטייר החל לבצע תנועות מאיימות לעבר העד, לא נתן לו להוציא מילה והחוקרים נאלצו לחצוץ בין החשוד לעד.

כטייר המשיך את העימות רק לאחר שהתייעץ עם פרקליטו, כאשר הוא המשיך כל העת לאיים גם על משפחתו של העד והשתולל.

פרקליטו של כטייר טען כי חלק מהדברים שהוא הספיק להטיח בעד המדינה, הציגה במערומיה את גרסתו של העד.

 

כתב האישום יחשוף עוד ארגון פשע אלים שפעל ללא קווים אדומים

פרקליטי החשודים מנסים להפריך את עדותו של עד המדינה, שעליו יושב רוב התיק, אולם גם הם יודעים שפרט לעדות למשטרה יש איכונים, צילומים והאזנות סתר.

כך שכתב האישום, שיוגש בימים הקרובים על ידי הפרקליטות, יחשוף את הציבור לעוד ארגון פשע אלים שפעל ללא שום הפרעה וקווים אדומים במשך זמן רב.

 

פעילות ארגון הפשיעה

1. בתאריך 27.2.17 תייר עינאש (32 מג'לגוליה), האשם סדה (23 מיפו) וחמדאן מחמוד (21 מיפו) ואחרים חיו מעורבים ברציחתו של אביחי ועקנין בבת ים, כאשר בר מוחא ומחמוד וותד (55 מג'ת) סייעו לרצח.

2. בתאריך 30.5.17 שרחביל עודה, עינאש ומוג'הד פריג' (27 מכפר קאסם) היו מעורבים ברציחתם של מריה גאנם ופיראס נאדי ביפו, כאשר מספר מחבריהם מסייעים לרצח.

3. בתאריך 10.6.17 עודה וסדה ניסו לרצוח אדם בעיר יפו.

4. בתאריך 25.5.17 עינאש, סדה, איברהים קזמר (20 תושב השומרון), מוחמד עראר (32 מג'לג'וליה), בר מוחא, מוחמד בלאלו (29 מג'לג'וליה) ניסו לרצוח עבריין באזור צומת כנות.

5. בתאריך 24.5.17 עודה, סדה ולואי מגארי (20 מג'לג'וליה) ניסו לרצוח מספר אנשים בעיר בת ים.

6. במהלך אפריל 2016 חשודים עודה, עינאש ומג'די שמלי (34 מג'לגוליה) ניסו במספר הזדמנויות לרצוח מסי אנשים בג׳לג׳וליה.

7. בתאריך 14.7.17 שמלי ניסה לרצוח מספר אנשים בג׳לג׳וליה.

8. במהלך חודש מאי  2017, עודה, סדה, קזמאר, שמלי ועראר חטפו אדם לשם סחיטה .

9. בתאריך 21.5.17 עודה, סדה, קזמאר ומגארי ניסו לרצוח אדם בעיר טירה .

10. במהלך חודש יולי 2017 סדה, קזמאר, ברמוחה, בלאלו ואיימן ג'אבר (19 מג'לג'וליה) ניסו לרצוח אדם באמצעות מטען חבלה.

11. במהלך חודש ינואר 2017 חשודים עינאש, ברמוחה, ג'אבר ובלאלו קשרו ביניהם קשר פלילי במסגרתו סחטו באיומים ובכוח מס׳ אנשים בעיר נהריה. במסגרת הסחיטה החשודים  פגעו ברכוש באמצעות חומר נפץ וביצעו ירי לעבר הנסחטים.

12. במהלך החודשים האחרונים , חשודים עודה, קזמאר, מגארי ואמין ג'אבר (22 מג'לג'וליה) סחטו באיומים מס׳ אנשים וגרמו לאותם אנשים לשלם כספים.

13. במהלך חודש פברואר 2017 הם היו מעורבים בחטיפתם של מספר אנשים ביפו.

14. בתאריך 9.9.17 עלי סרייפי (22 מג'לג'וליה) ואמין ג'אבר חטפו אדם מיפו לג׳לג׳וליה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר