"חתונה ממבט ראשון"

מה כבר יכול להשתבש?

בסה"כ שני אנשים נפגשים לראשונה מתחת לחופה ויחיו יחד 42 יום • כפרידה מערוץ 2, "קשת" שלפה ריאליטי חדש מהניילונים

24 שנה יגיעו הלילה לסיום היסטורי, וערוץ 2 - מדורת השבט היחידה שלנו – יחווה מפץ גדול שיפצל אותו לשני ערוצים נפרדים. רגע לפני שתיפתח מלחמה מדממת על כל זפזוף, כדאי רגע לבחון את הירושה שמותיר לנו הערוץ שבערב שידוריו הראשון הקרין פרק בכורה של "החמישייה הקאמרית" ואתמול סידר לנו פרק בכורה של ריאליטי על זוג שנפגש לראשונה מתחת לחופה.

ריאליטי. כמה תמימים היינו כשערוץ 2 הציף את המסך בשעשועונים. כמה מוקסמים היינו כשעקבנו אחרי שרון איילון מחפשת אהבה. אחר כך חשבנו ש"האח הגדול" יחריב לנו את הנוער, ש"כוכב נולד" יקלקל את התרבות וש"מפרץ האהבה" תטמא את הדור הבא. הריאליטי השתלט לחלוטין על לוח השידורים והפך לסימן ההיכר הכי גדול של הצלחת ערוץ 2, והוא ממש לא ייעלם לכם גם בערוצים החדשים שיתחילו מחר.

ריאליטי יכול להיות גילטי פלז'ר מהנה, אבל בארץ יעשו הכל כדי לסחוט ממנו כל טיפת מיץ אפשרית. המינון המבוקש הוא כמה שיותר. אם בפורמט האמריקני של "הישרדות" ו"המירוץ למיליון" מתרחשת הדחה מדי פרק, אז בגרסה הישראלית מדיחים פעם ב-3-5 פרקים. ריאליטי ישראלי נמתח כמו מסטיק במשך ארבעה או חמישה חודשים, הרייטינג צונח כתוצאה מכך, אבל אף אחד לא מתרגש כל עוד נמכרות יותר פרסומות.

בעזרת פסנתר מייבב וכינורות מזמזמים יספרו לכם כמה הכל מרגש, יוסיפו קלוז אפ של דמעה בעין ואם צריך אז גם טוויסט מרגש בעלילה. הכל למען ההתרגשות. ומכיוון שאין דבר מרגש יותר מחתונה, אז קשת שלפה אתמול מהניילונים את הריאליטי החדש שלה "חתונה ממבט ראשון" בהגשת עידו רוזנבלום. שני אנשים נפגשים לראשונה מתחת לחופה – יחיו יחד 42 יום ואז יצטרכו להחליט אם להמשיך יחד או להיפרד. התרגשות, מתח, דמעות, אהבה, שנאה וסבתא פסימית – מה כבר יכול להשתבש?

החדשות. בשלוש השנים הקרובות ימשיכו רשת וקשת לשדר את שידורי חברת החדשות – מותג חזק שאף אחת מהן לא מתכוונת לוותר עליו בקלות. לפני שני עשורים, במהלך סיקור רצח רבין, חדשות 2 לקחו את הבכורה ממבט ומאז הם שולטים בלי עוררין.

היו להם רגעי שיא, רגעי שפל ומסיבת רווקים בבוקרשט שקצת יצאה משליטה. מסקרן מאוד איך חברת החדשות תתנהל אחרי הפיצול, לאן ילכו הצופים והאם המהדורה עצמה תעצים את כוחה בזכות השידור המקביל בשני ערוצים, או שדווקא זה יעשה את האפקט ההפוך שיגלוש על הירידה המתמדת שכבר נרשמה הקיץ ברייטינג של החדשות.

מתנות ופרסומות. בראשית היה מלך אחד על המסך, דודו טופז. תוכניתו "הראשון בבידור" יצרה באזז עוד לפני שמישהו ידע מה זה באזז. הוא הנחית חייזר באולפן והביא חמישים אחוז רייטינג בקלות. טענו שהוא רדוד, קבעו שמדובר בטראש טהור, אבל יחסית למה שהתרחש מאז בערוץ 2 מדובר בזהב. 

טופז נהג לחלק מתנות לצופים; היום המתנות האלו הן בסך הכל טריק רגולטורי של הזכייניות כדי לדחוף תוכן שיווקי למסך כי החוק היבש אוסר פרסום סמוי בתוכניות, אלא רק אם נאמר המשפט "הפרסים בתוכנית מתנת...". וככה אנחנו מקבלים משימה באיקאה ב"מירוץ למיליון", קלוז אפ על מותגים ב"מאסטר שף", מתמודדות מתאפרות ב"אקס פקטור", ואינספור דוגמאות אחרות.

הדבר המטריד יותר הוא התפשטות האייטמים בתשלום שממלאים תוכניות שלמות. שם הצופה התמים לא יכול להבין מי מהמומחים על המסך שילם עבור זמן האוויר ומי נמצא שם כי הוא חשוב. המחשבה שלכל זכיינית יהיו ממחר שבעה ימים בשבוע מטרידה אפילו יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...