צילום : over-drive

נהיגה ראשונה: וולוו XC60 היברידי

דור שני של וולוו XC60 נחת בישראל כאשר בראש ההיצע עומדת גרסה היברידית חזקה. יצאנו לבדוק אם יש למתחרים סיבה להתחיל לדאוג

בעד: תא נוסעים נאה ומאובזר, מערכת הנעה חזקה וחסכונית

נגד: המנוע פחות מעודן משאר המכלולים

סיכום: שבדי שיעשה כאב ראש למתחרים

נתונים: 1,969 סמ"ק + מנוע חשמלי, 407 כ"ס, 65.3 קג"מ, 2,115 ק"ג, 9 ק"מ לליטר (במבחן), 369,900 שקלים

צילום : over-drive

בשנים האחרונות רכבי הפנאי החלו לתפוש חלק משמעותי יותר בהיצע של וולוו, יצרנית רכבי היוקרה השבדית. נכון להיום יותר מ-50% ממכוניות וולוו שנמכרות בעולם הן למעשה רכבי פנאי או גרסאות פנאי מוגבהות למכוניות הנוסעים המוכרות של היצרנית. ואם זה לא שכנע אתכם, הרכב הנמכר ביותר שלה בתקופה האחרונה הוא וולוו XC60, רכב פנאי יוקרתי המתחרה בכלים כמו אודי Q5 או ב.מ.וו X3. הדור השני שלו הגיע גם לישראל, ואנחנו לקחנו אותו למבחן.

 

גרסאות, אבזור, מחירים

XC60 מגיע אלינו בכמה גרסאות – דיזל (235 כ"ס, D5), בנזין (254 כ"ס, T5( או גרסה היברידית שעונה לשם T8, וזו הגרסה שהגיעה למבחן. מחיר גרסת הבנזין מתחיל ב-329,900 שקלים והדיזל ב-349,900 שקלים מחיר הגרסה ההיברידית עומד על 369,900 שקלים אך היא החזקה והמאובזרת מכולן. 

צילום : over-drive

מדובר בהיברידית-נטענת המציעה שילוב בין מנוע בנזין (2.0 ל', טורבו+מגדש-על, 320 כ"ס) למנוע חשמלי שמפיקים יחדיו 407 כ"ס כאשר טווח הנסיעה החשמלי עומד על כ-45 ק"מ. רשימת האבזור ארוכה וכוללת מערכת המולטימדיה ששולטת כמעט על כל פונקציה ברכב, מושבים חשמליים, בקרת האקלים המפוצלת, גג שמש פנורמי הנפתח חשמלית, דלת תא מטען חשמלית, אוורור למושבים הקדמיים לוח מחוונים דיגיטלי נאה, מערכת שמע (נהדרת) מבית B&W עם 15 רמקולים ועוד. בנוסף ישנן שלל מערכות הבטיחות המתקדמות של וולוו כולל בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, מערכת התראה אקטיבית על רכב בשטח מת (תמנע מעבר נתיב אם מסוכן).

 

מה השתנה?

מדובר בדור חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמת ה-SPA של היצרנית, אותה הוא חולק עם דגמים אחרים של היצרנית. לדעתנו הוא נראה נפלא בזכות עיצוב שנותן פרשנות לשפת העיצוב החדשה של וולוו – אתלטי מ-XC90, אך נמנע מלהיות מוצעצע מדי. חלק מיחידות ההנעה חדשות לדגם (ההיברידית וגם הדיזל) ונוספו שלל מערכות בטיחות אקטיביות.

צילום : over-drive

 

איך זה מרגיש? 

הראשונה שבולטת היא יחידת ההנעה המרשימה. כיאה לרכב היברידי תחילת נסיעה נעשית בשקט מופתי, ובמצב החשמלי יש מספקי כוח זמין להתנהלות יום-יומית רגועה. את הטווח הרשמי לא הצלחנו לאמת, הסוללה לא הייתה טעונה במלואה, אבל עדיין הצלחנו לכסות מרחק של 25 ק"מ על חשמל. 

אם תדרשו יותר מכך מנוע הבנזין יתעורר לחיים. הוא לא השקט והמעודן בחבורה, אך לא מדובר במשהו חריג במיוחד. בכל מקרה, במצב הזה עומדים לרשות הנהג 407 כ"ס שמזיזים את הרכב הכבד (2,115 ק"ג) בקלות ובמהירות קדימה, בכל מצב.

 

צילום : over-drive

אבל אם נעזוב לרגע את הכוח האדיר של יחידת ההנעה הזו, נגלה רכב שמצטיין בשיוט למרחקים ארוכים. המנוע החזק והגמיש מאפשר לשייט במהירות של 120 קמ"ש ב-1,800 סל"ד נמוכים ושקטים. נוחות הנסיעה טובה למדי תודות למערך מתלי אוויר מתקדם. לאלה מצטרפים המושבים הנוחים ותא הנוסעים האיכותי והמאובזר (ולדעתנו גם נאה במיוחד) עוזרים להעביר את הק"מ. 

התנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח – ללא ריגושים אך ללא דרמות מיותרות. במצב הרך של המתלים ה-XC60 יציג יותר מדי זוויות גלגול בעומס גבוה, אבל מעבר למצב "כוח" הספורטיבי המתלים ירסנו את המרכב בצורה ראויה ויאפשרו לכלי לצלוח קטעי כביש מפותלים במהירות, זאת מבלי להתפשר יותר מדי בסעיף הנוחות.

צילום : over-drive

מערכות הבטיחות המתקדמות פועלות היטב לרוב, אך אל מול מערכות דומות של המתחרות הן פחות מרשימות. הרכב מאפשר נהיגה סמי-אוטונומית בכבישים מהירים אבל המערכת האקטיבית לסטייה מנתיב מפספסת לא פעם ומאפשרת רק 15 שניות ללא ידיים על ההגה (במרצדס וב.מ.וו המערכות מאפשרות יותר מ-45 שניות).

 

שורה תחתונה

וולוו XC60 החדש הוא מוצר שלם ומרשים, במיוחד בגרסת ה-T8 ההיברידית והחזקה שנבחנה. מדובר בכלי נאה למראה בחוץ ובפנים, יחידת הכוח חזקה אך מציע הפוטנציאל חסכון לא מבוטל ורשימת האבזור ארוכה ביותר – בטח ביחס למתחרים במחיר דומה שמציעים פחות כוח ופחות אבזור. נראה שיש לנו עסק עם מתחרה שבדי שטוען לכתר של ראשות הקטגוריה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...