בכירים ברשות שדות התעופה זועמים על מכתב ששיגר מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, לראש הרשות, ניצב בדימוס יעקב גנות, שבו מאיים המפכ"ל שלא לאשר את פתיחת שדה התעופה החדש ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל המתוכנן להיפתח עד סוף השנה.
במכתב הבהיר המפכ"ל שלא יאשר את פתיחת שדה התעופה עד שלא יוקצה תקציב להוספת שוטרי תנועה, הקמת יחידת יס"מ מיוחדת ונקודת משטרה שתשרת את השדה.
ברשות טוענים: "אנחנו לא אחראיים לגיוס שוטרים". באוצר טוענים: "הטיפול בתקנים נמצא באחריות המשרד לביטחון הפנים".
את המכתב שיגר המפכ"ל ב־13 באוגוסט השנה והבהיר כי "שירותי משטרה בשדה תעופה בינלאומי צריכים להינתן באופן מלא עם מינימום הנחות". כן טוען המפכ"ל כי נדרש להקים במקום, למשך שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, נקודת משטרה הכוללת סיורים, שירות לאזרח, מענה בתחום החבלה, סיכול הפשיעה בדגש על הברחות והוספת ניידת תנועה. בסך הכל מדובר בתוספת של 48 תקנים בעלות חד־פעמית של 14 מיליון שקלים ועלות שוטפת של 18 מיליון שקלים. המפכ"ל טוען במכתב כי הנתונים הללו הוצגו פעמים רבות, ועד להשלמת כל הדרישות "לא נוכל לאפשר את פתיחת שדה התעופה".
בתגובה למכתב - ברשות שדות התעופה תוקפים את המפכ"ל וטוענים: "מדובר בבכי ונהי". ברשות נסמכים על מכתב ששיגר ב־17 בספטמבר השנה רכז ביטחון הפנים באגף התקציבים לנציב כבאות והצלה, שאף הוא נדרש לנושא, ובו נטען בין השאר כי הקמת שדה התעופה היתה ידועה לפני הדיון על התקציב לשנת 2017/8 וכי המשרד לביטחון הפנים קיבל תוספת של יותר משני מיליארד שקלים ויותר מ־2,000 תקני כוח אדם. "המשרד לביטחון הפנים", טוענים באוצר, "אחראי לראיית התמונה הכוללת בתחום ביטחון הפנים".
בכירים ברשות שדות התעופה תקפו אתמול את המפכ"ל: "התחלנו להקים את שדה התעופה לפני ארבע שנים והקצינו מקום לתחנת משטרה. הכסף לשוטרים נמצא במשרד לביטחון הפנים". יש לציין כי מי שאמור לחתום על טופס 4 ולאשר את פתיחת שדה התעופה הוא מערך הכבאות וההצלה. ל"ישראל היום" נודע כי מבחינת מערך הכבאות, רשות הכיבוי התעופתית עומדת בסטנדרטים הבינלאומיים להקמת השדה. מהמשטרה נמסר: "למשטרה אין כל עניין בעיכוב הפתיחה והפעלת השדה, אלא אך ורק בהשלמת הדרישות שיבטיחו מתן שירותי משטרה הולמים לאזרחים שיפקדו את השדה".
