מיני קופר E S קאנטרימן ALL4 ברמת גימור צ׳ילי
בעד: יכולת היברידית, אבזור ותא נוסעים מסוגנן
נגד: רעשי דרך, לא מלהיבה בכביש המפותל
סיכום: הגרסה המומלצת בהיצע הקאנטרימן
נתונים: 1,499 סמ"ק + מנוע חשמלי, 224 כ"ס, 39.2 קג"מ, 1,735 ק"ג, 9.2 ק"מ לליטר (במבחן), 249,000 שקלים
בתחילת השנה הגיע לישראל הדור השני של הקאנטרימן – רכב הפנאי הקומפקטי שלה. קצת לאחר מכן הצטרפה להיצע המקומי גם הגרסה ההיברידית, שנהנית מהטבות מס. הדבר מתבטא במחירה של הגרסה ההיברידית שממקם אותה בין גרסת הקופר החלשה (136 כ"ס) לקופר S החזקה (192 כ"ס) מבחינת המחיר, אך לא על חשבון יכולת או אבזור.

המיני הזו היברידית פלאג-אין הנטענת משקע החשמל // צילום: over-drive
גרסאות, אבזור, מחירים
המיני קאנטרימן ההיברידית מוצעת עם מערכת הנעה אחת המשלבת מנוע טורבו בנזין (136 כ״ס) עם מנוע חשמלי (88 כ״ס). הטווח המירבי המוצהר עומד על 40 ק״מ במהירות של עד 80 קמ״ש או עד 125 קמ״ש במצב MAX eDrive על חשבון הטווח. ניתן לבחור בין 2 רמות אבזור, 'פפר' או 'צ׳ילי', כאשר לשתיהן רשימת אבזור נאה הכוללת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה מתקדמת, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. הצ׳ילי מוסיפה (תמורת 34,000 שקלים) גם פנסי לד עוקבי פניה, מושבים קדמיים חשמליים (עם זכרונות) משולבי עור ובד, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי 18 אינץ׳.

העיצוב מזוהה מאוד עם שאר דגמי המותג // צילום: over-drive

מה השתנה?
אם תחנה את הדור החדש של הקאנטרימן ליד הדור הקודם של ניתן להבחין בדמיון העיצובי, אבל גם בגידול משמעותי בממדים - פער של 20 ס״מ באורך הכללי (430 ס״מ בחדש), 7.5 ס״מ תוספת לבסיס הגלגלים (שצמח ל-267 ס״מ) ועוד 3 ס״מ תוספת לרוחב (182 ס״מ בחדש). למרות הצמיחה בממדים, אלה עדיין ממקמים אותו בצד הקטן של הקטגוריה. ככה או ככה אי אפשר לטעות לאיזה מותג הוא שייך בזכות פרופורציות מוכרות, הגריל הטיפוסי של מיני שגובל בפנסים מעוגלים ופחוסים וגם הפנסים האחוריים שנראים כמעט זהים בעיצובם לשאר דגמי היצרן.

הקאנטרימן החדש גדול משמעותית מהדור היוצא // צילום: over-drive
תא הנוסעים משאיר יותר רושם דווקא אחרי ששוקעת השמש. הוא מציג שימוש חכם בתאורת אווירה (שמשנה את צבעה) שמקנה לו מראה צעיר ואופנתי ומציע גימיק חביב בדמות לוגו של מיני שמואר מתחת למראות הצד. שאר התא מרגיש זהה לכל דגם מיני אחר, זה אומר המון שימוש בחומרי דיפון איכותיים ואיכות הרכבה טובה, אבל מדי פעם יש פספוסים קלים.
איך זה מרגיש?
מהבדיקות שלנו עולה כי טווח הנסיעה החשמלי עומד על כ-20 ק״מ בחיים האמתיים, אבל זה דורש קצת סבלנות. למנוע החשמלי על 88 כ״ס שלו יש יכולת מוגבלת לעמוד בקצב התנועה. אם נדרשת תגובה ערנית יותר מהתקדמות איטית בקצב התנועה הלחץ על הדוושה מעיר את מנוע הבנזין ואיתו את השימוש בדלק (מיכל קטן - 35 ליטר). בפקקי הבוקר קיבלנו צריכת דלק טובה של 15.7 ק"מ/ל'.

תא הנוסעים איכותי לרוב ומאובזר // צילום: over-drive
כששני המנועים עובדים במקביל הביצועים טובים, אבל כשנגמר הכוח בסוללות מנוע הבנזין לבדו מספיק כדי להזיז את הרכב הכבד (1,735 ק"ג) בקצב סביר בלבד. זה יורגש בעיקר בעליות ועקיפות.
במיני ניסו לפצות על המשקל הגבוה עם כיול נוקשה של המתלים כדי לרסן את המסה הזו בעומס (והצליחו), אבל בנסיעה רגועה הם קצת נוקשים מדי. מה שבעיקר מעיב על הנינוחות בשיוט הם רעשי הדרך שהגיעו בשפע מהמראות ובתי הגלגלים.
לזכות נציין את המושבים הנוחים. הקדמיים מציעים שפע מקום וקל למצוא תנוחת נהיגה (גם אם לא גבוהה כמצופה מרכב פנאי), והאחוריים מציעים מרווח סביר לזוג נוסעים. תא המטען מציע נפח שימושי סביר למשפחה למרות שהוא קטן ב-45 ל' מאשר בדגם הרגיל.
שורה תחתונה
מצד אחד מיני קאנטרימן וויתר על ערכי המותג כמו התנהגות חדה וספורטיבית, וגם הביצועים ללא המנוע החשמלי ורמת הרעשים הגבוהה מעיבים על החבילה. מצד שני מדובר ברכב פנאי שמציע אבזור עשיר, תא נוסעים איכותי, אריזה אופנתית ויכולת היברידית מרשימה בעלת טווח חשמלי מכובד. אם אהבתם את הקאנטרימן, אז במחיר הנוכחי הגרסה ההיברידית היא המשתלמת במבחר.

בלילה תאורת האווירה הצבעונית מעלה חיוך // צילום: over-drive
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו