שבוע הגאווה כבר כאן ועשרות אלפי תיירים שוטפים את תל אביב - בבתי מלון או בדירות מגורים שהושכרו. האירוע בתל אביב הפך כבר שם דבר בעולם ובמשך שבוע אחד ביוני נהנית העיר מפריחה כלכלית שהשיא שלו יגיע ביום שישי במצעד הגאווה. השנה צפויים להשתתף במצעד כ-200 אלף בני אדם הכוללים על פי הערכות כ-30 אלף תיירות ותיירים להט"בים שהגיעו לעיר לרגל המצעד.
ההוצאה הממוצעת ליום לתייר עומדת על 274$, כאשר הממוצע בישראל הוא 192$ ליום, עם זאת יש לזכור שתל אביב יקרה יותר. בעיריית תל אביב מציינים כי יותר ממחצית מהתיירים הם "תיירים חוזרים" - הם מגיעים בממוצע ל–6/5 לילות. בחישוב מספר התיירים הסכום חוצה את 100 מיליון השקלים שנכנסים לכיס של בעלי העסקים בתל אביב ומחוצה לה. תיירים רבים מנצלים את השהות בישראל לטיולים בירושלים וים המלח.
כ-4,000 תיירים מתוך המשתתפים במצעד לנים בבתי המלון בתוך העיר תל אביב-יפו והם מהווים כ-12% מכלל התיירים המגיעים להשתתף באירועי הגאווה. שוק שפורח במיוחד בתקופה זו הוא סאבלטים - השכרת דירות לתקופות קצרות בין היתר דרך הרשת ואתר Airbnb. התיירים ישנים בדירות שכורות, דוגמת Airbnb פי שניים יותר מאשר בבתי המלון - 53% לעומת 25%, בהתאמה. 10.5% מהם ישנים אצל חברים או קרובי משפחה.
איל הבר, מנכ"ל חברת "סייברסרב" המפעילה את אתר "אטרף", מספר: "בשבוע הגאווה השנה אנחנו מזהים עליה של כ-80% במספר התיירים שביצעו הזמנות באתר ושפוקדים את אפליקציית הדייטינג של אטרף. העליה היא המשך של מגמה שהתחילה לפני מספר שנים, במסגרתה תל אביב מיצבה את עצמה כיעד להט״בי מרכזי, שפותח את אירועי הקיץ הגאים באירופה". לדבריו, "אם בשנים הראשונות לקיום אירועי הגאווה בעיר שיתופי הפעולה היו בעיקר בין עסקים גאים, משנה לשנה נוספים עוד עסקים מתחומים שונים שמצטרפים לחגיגות הגאווה. עסקים אלו - שמגיעים מתחומים מגוונים כמו קמעונאות, תחבורה, תיירות ופנאי נהנים מעליה במכירות בתקופת הגאווה ובמקביל מפגינים תמיכה במאבק הלהט״בי, מתוך פתיחות וליברליות חברתית".
עיריית תל אביב עצמה משקיעה יותר ממיליון וחצי שקלים באירועי הגאווה והמצעד, ולסכום זה נוספים כספים המגיעים מחסויות. השנה יש מספר שיא של גופים מסחריים המשתתפים באירועי הגאווה, מדובר בכ-20 חברות, מוסדות תרבות וגופי תקשורת. בין היתר טבע, גוגל, מייקרוסופט ואפילו שגרירות בריטניה.
יניב ויצמן, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ומחזיק תיק הקהילה הגאה, מסר כי "בשנים עברו מצעד הגאווה משך את תשומת ליבם של עסקים ומותגים שהיו מזוהים עם הקהילה, מוצרי פארם, חדרי כושר ועוד. השנה אנחנו עדים להיפוך מגמה, מותגים כמו קסטרו, TNT, רשת פתאל ובראשם מלון ניקס, נייקי, ועוד נרתמו ונתנו חסויות לאירועים במהלך שבוע הגאווה ולליינים ועסקים להט״בים. הדבר מעיד על התחזקות הקהילה הלהט״בית ועל המשך תהליך כניסתה למיינסטרים הישראלי, גם זה המסחרי מחד ומאידך מעיד על השינוי בחשיבה של הגופים העסקיים שרואים בקהילה הגאה שותף צרכני שווה זכויות. זו רק תחילתו של תהליך שבסופו יצטרפו עוד ועוד גופים מסחריים לתמיכה בקהילה הגאה".
