צילום: //

סיבה למסיבה: 8 שנים לאופניים החשמליים בישראל

האופניים החשמליים בישראל חוגגים 8 שנות יום הולדת בישראל. כבר קודם בשנת 2006, החלו הטפטופים על הטרנד שהולך להיות. באחת הכתבות פורסמו נתונים על רוכבי אופניים בהולנד, ועל היריבות המרה בינם לבין רוכבי טוסטוסים, ש"זורקים" אותם מהכביש

בשיתוף ברק רום

EBIKE    ככה קוראים לאופניים חשמליות בהולנד, היו שם עוד הרבה לפני שהן הגיעו לארץ, אבל זה היה מוצר “לנשים זקנות”, זה מה שחשבו ההולנדים. כאשר הצעירים ההולנדים נחשפו לאופניים חשמליים, הם הבינו שהם יכולים להחליף את הטוסטוסים במשהו שגם לא מזהם את האוויר (ההולנדים מאוד מודעים לנושא של איכות הסביבה), גם במהירות דומה לטוסטוסים שלהם, אבל מה שהכריע את השיקול לרכוש אופניים חשמליים היה המחיר ועלות התחזוקה, הנמוכה בהרבה מזה של טוסטוס.

באותה עת כבר 70% מהצעירים ההולנדים בעלי הטוסטוסים הודיעו רשמית שם עוברים לאופניים חשמליים.

אופניים חשמליים והאיחוד האירופי!

ב-2012 3 שנים אחרי שהאופניים החשמליות נחתו בארץ (2009), התכנס האיחוד האירופי כדי להחליט שאופניים חשמליים הגבוהים גם מהספק של 250 וואט ייחשבו כאופניים ולא ככלי תחבורה הדרוש לו רישיון מיוחד.

הפרלמנט האירופי כבר אימץ את התקנות האלה בדצמבר    2011, וגם ישראל קבעה כי האופניים החשמליים יהיו בהספק של 250 וואט ויוגבלו למהירות של 25 קמ”ש.

עוד קבע הפרלמנט את מה שגם בישראל נחשב כתקנות מנחות לרוכבי אופניים חשמליים:

  • הספק המנועים יכול להיות יותר גבוה, אבל המהירות לא תהיה יותר מ-25 קמ”ש.
  • אסור להפעיל את המנוע החשמלי ללא עזרה מהדוושות.

תחילת שיווק האופניים החשמליים בארץ!

תחילת השיווק של אופניים חשמליים בארץ, הייתה של מותג אחד או שניים וגם יותר מדי לא חוקיים, של מי שרצה לנצל את היעדר הפרצה בחוק שעוד לא קבע כלום ולעשות “מכה”.

ב-2012, חודש בלבד לפני תערוכת האופניים הגדולה יורוביק שהתקיימה בגרמניה, יצאו כמה חברות אלקטרוניקה ענקיות וביניהן חברת בוש הגרמנית, בהצהרות לגבי פיתוח של מערוכת הינע לאופניים חשמליות. באותה עת נכנסו לשוק ייצור האופניים החשמליות עוד ועוד חברות אלקטרוניקה והדבר החל להעיד על כך, שזה הולך להיות הדבר הבא.

חשוב לציין שבשנת 2012 אפילו בארה”ב הטרנד עדיין לא סומן כטרנד, למרות שחברת ספשלייז האמריקנית גם היא נכנסה לתחום.

בשנה זו היו בישראל כמה מותגים בודדים של אופניים חשמליים וגם היה זוג שעלה 13,000 ₪.

השינוי בחוק הישראלי לרוכבי אופניים חשמליים

בתחילת עלייתן לארץ של אופניים חשמליות, היה מותר לבני נוער לרכב עליהן. רוב הרוכבים בני 14 ומעלה ואף אירעו מספר תאונות קשות שהיו מעורבים בהן אופניים חשמליות.

כיוון שכך המליצה המשטרה על העלאת גיל הרוכבים בהנחה כי גיל 14 הוא נמוך מדי, והצעירים הללו רוכבים עם “אדרנלין” לא עם בטיחות וכך נקבע כי גיל הרוכבים על אופניים חשמליים יהיה 16, המהירות המרבית של האופניים החשמליים בישראל תהיה 25 קמ”ש. אסור לדבר בפלפון כאשר אוחזים בו, אלא דרוש מתקן מיוחד עבורו ואסור להרכיב על האופניים עוד רוכב.

אופניים חשמליות- כבר אי אפשר בלי זה!

היום יש בישראל אלפי רוכבי אופניים חשמליים שמצאו בהן את כל היתרונות שאין לאף כלי רכב אחר. הן לא מזהמות את הסיבה, הן לא דורשות רישיון מיוחד וגם לא ביטוח. הן חוסכות את העמידה בפקקים, לא דורשות חנייה וניתן לקפל אותן ולהתנייד אתן ברכבת או באוטובוס. ממקום למקום. עם אופניים חשמליות לא מאחרים, לא נתקעים ולא גונבים לכם אותם. פשוט כך!!!

 הכתבה מוגשת ע”י הובי ניטרו

http://www.hobbynitro.net/%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%9D

בשיתוף ברק רום

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו