נאסר לשימוש בבתי הספר בארה"ב. ספינר // צילום: פייסבוק

עשו עליה סיבוב: ממציאת הספינר לא הרוויחה גרוש מהלהיט שלה

קצת מצחיק, אך הוריהם של הילדים שמשחקים בספינר היו ילדים בעצמם כשהושק הצעצוע הממכר • הפטנט פג לא מזמן • אחרי שני עשורים, ממציאת הספינר חוזרת למתקפה – ומשיקה את הצעצוע המקורי

בשנה שעברה, בני הנוער ברחבי כל העולם (או לפחות בחלקים בהם יש אינטרנט וקליטה סלולארית) נסחפו אחרי שיגעון הפוקימון גו. השנה, נראה כי בני הנוער חזרו לדברים מוחשיים יותר ממפלצות וירטואליות, ובכל מקום נצפים יותר ויותר ילדים מסובבים ספינרים על אצבעותיהם. המבוגרים מצדם לא רק מממנים את הלהיט התורן אלא גם מצטרפים לטרנד התמוה. 

יש לציין כי עלות הצעצוע "החדש", המורכב ממספר מסבים (רכיב מכאני) וקצת פלסטיק, הייתה עד לפני מספר שבועות דולרים בודדים באתרי הקניות באינטרנט. כעת, הוא נמכר בחנויות הצעצועים בישראל בעשרות שקלים ועף למעלה מזה כשמדובר בספינרים מיוחדים יותר. 

מי שעומדת מאחורי הלהיט הרווחי ביותר היא קת'רין התינגר, אמריקנית מפלורידה שלחלוטין הקדימה את זמנה – ופיספסה את הזדמנות חייה להתעשר. את הספינר היא המציאה לפני יותר משני עשורים, ואף ניסתה לעניין בזה את ענקיות הצעצועים הסברו, שדחתה אותה על הסף. היא הספיקה למכור באופן עצמאי כ-2,000 יחידות, עד שפשטה רגל, לא לפני שרשמה פטנט על הגדג'ט.   

לא הרוויחה, אבל לא מרירה. קת'רין התינגר // צילום: מתוך האתר classicspinner

אלא שגם לפטנטים יש תאריך תפוגה, וכשהפטנט על הספינרים פג, לפני מספר חודשים, הסתערו יצרני הצעצועים על ההזדמנות – החלו לייצר ממנו כמויות מסחריות, והפכו אותו להצלחה מסחררת. כיום, הפך המוצר שאמור "להפחית חרדות ולסייע בריכוז", כך על פי התינגר, ל"פרסונה נון גרטה" בכיתות הלימוד ברחבי ארה"ב אחרי שהמורים התלוננו כי הוא מפריע לסדר ולמשמעת בשיעורים. 

כעת, יוצאת התינגר למתקפת הנגד: היא הקימה אתר ובו היא מנסה לגייס מימון עבור הספינר שהשיקה בזמנו, המכונה כעת "קלאסיק ספינר", שמזכיר את הגרסה הפלסטית לאחד התחביבים האהובים על חיילי צה"ל: סיבוב הכובע ב' על האצבע. 

למי זה מזכיר סיבוב של כובע טמבל על האצבע? ה"קלאסיק ספינר" // צילום: מתוך האתר classicspinner

למרות שהיא ראתה כיצד הכסף הגדול בורח לה מהידיים, היא לא נותנת להצלחת הספינר, המפוספסת מבחינתה, לשבור את רוחה: "מבחינתי זה האישור שהמוצר עובד, אני מכירה אנשים שמשתמשים בו", היא סיפרה למגזין "טיים", "כדי ליצור כסף דרוש כסף. לרוב, לממציא המוצר אין את הכסף להשיק אותו. כרגע, אני מלאת תקוות לגבי המוצר המחודש".  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...