זול וגם טעים

כמו במהלך כל שנה, ובעיקר בתקופת החג, אנו מוצפים במבצעים ומקווים שהפעם הסל יהיה פחות יקר • דרך נוספת לצמצום ההוצאות היא השוואה בין המותגים • כך עשינו - והתוצאות מוכיחות לא פעם שמוצר זול יותר אינו בהכרח פחות טעים

אחת הדרכים להוזלת סל המוצרים, ובמיוחד לקראת החג, היא השוואת מחירים בין הסופרים. אבל אם אין לכם כוח וזמן לכתת את רגליכם בין המקומות השונים או להשוות באינטרנט, ההשוואה יכולה להיעשות במקום אחד ואפילו מול מדף אחד: בין המותגים השונים של אותו המוצר. ברשתות שופרסל ורמי לוי הגדילו לעשות וכל אחת מתהדרת בקו מוצרים משלה, שהוא לרוב גם זול יותר. 

המותגים הפרטיים חדרו לשוק לפני כמה שנים, אך עדיין לא חוללו מהפכה. שופרסל נכנסה עם המותג הפרטי שלה ב־2014, ומאז התפתחה מאוד במבחר המוצרים ובהיקף המכירות - כיום מציע המותג כ־1,700 מוצרים, שנתח המכירות שלהם עבר לאחרונה את 20 האחוזים. רמי לוי נכנס לתחום מעט מאוחר יותר, אך מאז מתפתח המותג הפרטי שבבעלותו ובכל יום נוספים מוצרים חדשים על המדף. כיום אפשר למצוא כ־1,000 מוצרים של המותג, שהם כ־11 אחוזים מהמכירות הכלליות, ולוי צופה שעד סוף השנה, ועם הצטרפות מוצרים נוספים למדפים, המוצרים במיתוגו יהוו 20 אחוזים מנתח המכירות. 

לפי מחקר שערכה חברת "נילסן" בקרב כ־30 אלף צרכנים מ־60 מדינות, יותר מ־70 אחוזים מהנשאלים הודו כי רכישת מותג פרטי מתבצעת משיקולים כלכליים, משום שמדובר במוצרים זולים יותר. על מגמה זו מוסיף צביקה ביידא, 

סמנכ"ל לקוחות ושירות של רשת שופרסל: "הבנו שיש צורך במותג כזה בגלל יוקר המחיה בארץ. רצינו בראש ובראשונה ליצור אלטרנטיבה מוזלת ואיכותית, וכתוצר משנה שהוא חשוב לא פחות ליצור נאמנות לקוחות ובידול משאר המתחרים. המותג הפרטי מעניק לנו יתרון משום שאפשר להשיג אותו רק ברשת שופרסל". גם ברשת הסופרים של רמי לוי הבינו את הפוטנציאל שבמותג פרטי: "רצינו להעניק לצרכן חלופה, לספק לו מוצר שלא נופל ברמתו מאותו מוצר ממותג - רק במחיר הרבה יותר נמוך", מוסיף לוי. 

אבל בארץ כמו בארץ, הטמעת שינויים והרגלי צריכה חדשים לוקחת זמן ולכן נתח המכירות של המותגים הפרטיים נמוך מהמצופה. "בכל העולם רשתות נכנסו לתחום הזה כבר לפני שנים רבות", מתאר ביידא, "המותג הפרטי שם מהווה בין 30 ל־50 אחוזים מנתח המכירות. בישראל הצרכנים היו עד לאחרונה מאוד שמרנים ונהגו לצרוך בעיקר מותגים של הספקים הגדולים בלבד".

ציון 7.8: נוטלה 

ניצח די בקלות במבחן הטעם והמרקם - אף על פי שהיה מי שחשב שהוא מעט מתוק מדי. 

המחיר: 12.80-14.90 ש' ל־350 גרם

ועדיין, גם בשלב הזה, יצרניות המזון הגדולות והספקים המובילים מוטרדים מהתחזקות המותגים הפרטיים ומהשפעתם - גם על המכירות וגם על המחירים שהם יכולים לנקוב עבור מוצריהם.

ומה לגבי הטעם? לשם כך גייסנו נסיינים והכנו דגימה מכל מוצר. הטעימה היתה כמובן עיוורת והטועמים לא ידעו איזה מותג הם טועמים. את הניקוד חישבנו כממוצע של תשובות הבודקים, כך ש־1 הוא ציון למוצר גרוע ו־10 הוא ציון למוצר מעולה. כמעט כל הנסיינים הודו שמוצרי המותגים של שופרסל ורמי לוי לא נופלים מאלה של המותגים המוכרים והנמכרים ביותר. 

ציון 7.4: רמי לוי 

צבעו נעים והוא נמרח בקלות. טעמו מאוזן והנבדקים חשבו שהוא טעים מאוד.

המחיר: 9.90 ש' ל־350 גרם

ציון 5.9: לואקר 

לדעת מרבית הטועמים, מרקמו נעים וחלק, אך הוא מתוק מדי.

המחיר: 14.80-17.90 ש' ל־320 גרם

ציון 6.2: שופרסל 

לפי הבודקים, הממרח לא מתוק מדי ומרקמו לא כל כך נעים וחלק.

המחיר: 8.90 ש' ל־350 גרם

ציון 6.5: רמי לוי 

צבעו די בהיר וטעמו פחות דומיננטי מקודמיו. הטועמים סיכמו כי הוא סביר ותו לא. 

המחיר: 4.90 ש' ל־550 גרם

ציון 7.2: יכין 

צבעו מעט בהיר אך המתיקות בו מאוזנת והוא רך וטעים. הטועמים אהבו אותו. 

המחיר: 5.90-6.90 ש' ל־550 גרם

ציון 7.9: שופרסל 

זהו תירס מתוק יותר מהאחרים ונבחר כתירס המועדף על הטועמים בצבעו, במרקמו ובטעמו.

המחיר: 5.80 ש' ל־550 גרם

ציון 6.5: וילי פוד 

גרעיניו מעט קשים והוא מתוק מדי לדעת הטועמים.

המחיר: 4.50-4.90 ש' ל־320 גרם

ציון 6.8: רמי לוי

צבעו בהיר ונקי, טעמו מעט מריר והוא אינו דליל מדי. רוב התגובות היו טובות. 

המחיר: 27.90 ש'

ציון 6.8: שופרסל 

צבעו של שמן זית פרימיום של שופרסל בהיר ונקי, הוא אינו דליל וטעמו מרענן. לדעת רוב הבודקים, מדובר בשמן זית טוב.

המחיר: 29.90 ש'

ציון 7.1: עץ הזית

צבעו בהיר ונקי, אך טעמו מעט שטוח וחסר עומק. סך הכל טעמו של שמן הזית טוב. 

המחיר: 24.90-36.90 ש'

ציון 5.5: שמן ספרדי, חברת בורגס

צבע השמן בהיר מדי לדעת הטועמים וטעמו סביר.

המחיר: 29.90-49.90 ש'

ציון 7.5: שופרסל 

במקום השני והמכובד. הטועמים שיבחו את טעמו וציינו שהוא אף מעט מתקתק, עם מרקם וצבע נעימים.

המחיר: 6.90 ש'

ציון 4.5: הלמנ'ס

הטועמים פחות אהבו את המרקם ואת הסמיכות. טעמו מעט חמצמץ, ולפי הטועמים, המחיר לא שווה את המוצר.

המחיר: 8.90-12.90 ש'רמי לוי

קצת פחות טוב מקודמיו, וזול ב־10 אגורות משופרסל. לדברי הטועמים, הסמיכות טובה, הצבע בהיר והטעם? לא רע.

המחיר: 6.80 ש' 

ציון 8: תלמה

זהו המיונז שרובנו גדלנו עליו. מרקמו נעים וצבעו בהיר ונקי. הוא גם ניצח בקלות במבחן הטעימה. 

המחיר: 7.90-10.90 ש'

ציון 6.5: רמי לוי

קצת פחות טוב מקודמיו, וזול ב־10 אגורות משופרסל. לדברי הטועמים, הסמיכות טובה, הצבע בהיר והטעם? לא רע.

המחיר: 6.80 ש' 

רמי לוי 

צבע הטונה ורוד ואחיד ונתחיה יפים ולא פירוריים או בצורה של שבבים. השמן נקי וטעים והתוצאה מוצלחת.

המחיר: 19.90 ש' לרביעייה

סטארקיסט

צבעה ורוד בהיר והשמן שלה נקי וטעים, אך המחיר והטעם הכללי פחות אטרקטיביים.

המחיר: 23.90-27.90 ש' לרביעייה

שופרסל

לפי הטועמים, הטונה והשמן שלה טעימים. גם נתחיה צוינו לשבח, הם יפים ולא פירוריים.

המחיר: 19.90 ש' לרביעייה

ריו מרה

מבין המוצרים שבדקנו, זו הטונה היחידה עם שמן זית. עם זאת, טעמה הכללי נמצא סביר בלבד, והמחיר גבוה.

המחיר: 14.90 ש' ליחידה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...