תוכן בשיתוף מסחרי
ההחלטה לקנות רכב היא, ככל הנראה, ההחלטה הקלה ביותר שתצטרכו לקבל במהלך כל תהליך הרכישה. בין אם אתם רוכשים רכב שני למשפחה, רכב ראשון לנהג חדש, או רכב גדול יותר כי הרחבתם את המשפחה, רשימת ההחלטות שעומדות בפניכם היא ארוכה - איזה רכב לקנות, איזה שנתון לחפש, איזה צבע לבחור, איזו קטגוריית רכבים הכי נכונה עבורכם, וכמובן - היכן תרכשו את הרכב. ההחלטה האחרונה היא בין החשובות ביותר שתקבלו, משום שאתם מעוניינים לרכוש רכב ממקום אמין, אטרקטיבי במחיר ושמבטיח שלא תרכשו חתול בשק, אז מה האפשרויות העומדות בפניכם?
רכישת רכב ממוכר פרטי - האחריות עליכם
אחת האפשרויות העומדות בפניכם כאשר אתם מתכננים לקנות רכב משומש היא כמובן לקנות רכב ממוכר פרטי - אדם אשר אינו חלק מתעשיית הרכב, אך מוכר את רכבו בשוק הפרטי. לרכישה זו יש יתרונות וחסרונות כאחד. היתרונות הם שמגוון הרכבים העומדים למכירה בשוק הפרטי הוא גדול ואתם יכולים למצוא בקלות רכב שיתאים לצרכים הספציפיים שלכם מבחינת דגם הרכב, צבעו, מספר הקילומטרים שהוא נסע ומצבו המכני. החסרון הוא, כמובן, שאין שום גוף או חברה שמבטחים את המכירה, כך אם רכשתם רכב, מרגע העברת הבעלות אתם האחראים הבלעדיים לרכב, ואם אפילו שעה לאחר המכירה אתם מגלים תקלה - האחריות לטיפול בה היא שלכם ושלכם בלבד.
רכישת רכב מסוחר או מגרש - כמה באמת אתם מקבלים?
אפשרות נוספת היא לרכוש רכב מסוחר רכב או מגרש מכוניות קטן. עד שנת 2008, שוק המסחר בקטגוריה הזו היה מעט פרוץ. הסוחר היה מהווה למעשה רק המתווך בין הצד שמוכר את הרכב והצד שקונה, ושמו לעולם לא נרשם על שטר הבעלות. סיטואציות כאלה הובילו לכך שסוחרים רבים היו מבצעים תרמיות, מוכרים רכבים שחברות הביטוח הורו להוריד מהכביש או רכבים מעוקלים, וקונים רבים הפסידו גם את כספם וגם את הרכב שנרכש לאחר הקניה, ללא כל יכולת להתלונן או להזדכות על הרכישה. בשנת 2008 נחקק חוק הנקרא “חוק רכישת רכב משומש” שמסדיר את הפרצות שהיו עד כה בשוק, כאשר בראש ובראשונה הוא מכריח את הסוחר להעביר את בעלות הרכב על שמו, טרם המכירה לצד נוסף, על מנת להבטיח כי לא תהיה כל אפשרות להסתיר את הבעלים האמיתיים של הרכב. בנוסף, בעת המכירה, זכאי הרוכש לקבל את כל מידע העבר על אותו הרכב, כולל עבר ביטוחי, כל הבעלים הקודמים, נתונים ממוסכים שטיפלו ברכב בעבר ועוד. יחד עם זאת, למרות החוק החדש, האחריות על בדיקת תקינות הרכב שייכת לרוכש, והבחירה של רמת האחריות המוצעת שייכת לסוחר, כך שהוא יכול להחליט שאינו נותן אחריות על הרכב כלל או נותן אחריות מוגבלת בלבד (למשל - אחריות על מנוע וגיר בלבד ולא על שאר מכלולי הרכב.)
רכישת רכב מחברה
כאשר רוכשים רכב משומש מחברת רכבים גדולה, המצב נראה מעט אחרת. בניגוד לסוחרים או מגרשים קטנים, חברות הרכב הגדולות צריכות להגן על המוניטין שלהן, לכן מוכרות רק רכבים במצב מכני טוב, ועם גילוי נאות של כל המידע הקשור לרכב. החברה מחויבת לעמוד מאחורי מוצריה ותמיד תציע תקופת אחריות מסוימת, לרוב למשך שנה. ברוב החברות תכלול אחריות זו מספר מכלולים כגון גיר, מתלים, מנוע, מערכות קירור, מערכות בלמים ועוד. כמו כן, אם תקנו רכב משומש אך בעל שנתון גבוה, לעיתים הרכב נמצא עדיין תחת אחריות היצרן או היבואן והיא, כמובן, עוברת גם אליכם. חברות הרכב הגדולות לרוב יעבירו את הרכב גם תהליך של השבחה טרם המכירה, כך שתקבלו את הרכב במצב מצוין.
מסלול אחריות מורחב
ישנן חברות המציעות מסלולי אחריות מורחבים, על מנת להבטיח לרוכש שקט נפשי מוחלט. לחברת באדג’ט למשל קיים מסלול מורחב הנקרא “באדג’ט גולד”, חבילת אחריות מקיפה במיוחד הכוללת אחריות על מגוון רחב יותר של מכלולים ברכב ולתקופה של שנתיים. בנוסף תקבלו רכב חלופי במקרה הצורך ולא תאלצו לשלם השתתפות עצמית, הרכבים עוברים בדיקות מקיפות טרם המכירה, תיקון ליקויי בטיחות ותיקונים אסתטיים, שקיפות מלאה על מצב הרכב כולל היסטוריית טיפולים ועוד. חבילות כאלה הן המפתח האולטימטיבי לראש שקט בעת רכישת רכב, ולידיעה שיש לכם גב ובטחון, גם הרבה אחרי שהבעלות עוברת אליכם.
חשוב לזכור - גם בקבלת חבילת אחריות מקיפה, ובכל מסלול אותו תבחרו, האחריות חלה גם עליכם לבצע בדיקות מקיפות טרם קניית הרכב, לקחת את הרכב למכון בדיקה חיצוני ואובייקטיבי ולבצע את המחקר הנדרש טרם הרכישה. סעו לשלום!
לפרטים נוספים על מסלול אחריות “באדג’ט גולד” התקשרו לטלפון: *2200
למגוון הרכבים למכירה המוצעים לכם בחברה לחצו כאן
תוכן בשיתוף מסחרי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
