שר התחבורה ישראל כץ נפגש אתמול בלשכתו עם מנכ"ל חברת מובילאיי זיו אבירם ומנכ"ל חברת אינטל ישראל יניב גרטי, והודיע כי מ־1 בינואר 2018 יחויב כל רכב חדש המיובא לישראל להצטייד במערכות בטיחות מצילות חיים.
השר ציין כי בכוונתו לחתום בקרוב על צו שיחייב כל רכב חדש המיובא לישראל להצטייד בשתי מערכות בטיחות לפחות - בקרת סטייה מנתיב ומערכת שמירת מרחק מלפנים.
"זהו יום חג ובשורה ענקית לחברת מובילאיי, לעובדים ולמנהלים. ישראל תהיה בקרוב ראש חץ לתחבורה עתידנית ושימוש בטכנולוגיות חכמות ולמרכז של ידע בהצלת חיים ומניעת תאונות דרכים", אמר השר כץ. "כבר לפני מספר שנים נחשפתי לפוטנציאל של החברה ולרצון להציל חיים, והשתכנעתי כי מדובר במהפכה שתהיה לא פחות קטנה ממהפכת התקשורת. חתמנו עם ארה"ב על הסכם ייחודי להקמת מרכז לפיתוח רכב אוטונומי בישראל ומינינו צוות מיוחד, בראשות מנכ"לית משרד התחבורה ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, שילווה את ההליך", אמר השר כץ.
במסיבת עיתונאים ציינה מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, כי ב־54% מכלי הרכב החדשים שיובאו למדינת ישראל בשנה האחרונה ניצלו את הטבת המס המאפשרת להם להתקין את שתי מערכות הבטיחות, לבקרת סטייה מנתיב ולשמירת מרחק מלפנים.
מנכ"ל מובילאיי זיו אבירם אמר כי ישראל תהיה דוגמה למאבק בתאונות הדרכים. "בפעם הראשונה כשנפגשתי עם השר כץ הסברנו לו על מערכות בטיחות, הוא מייד הבין ולקח על עצמו להוביל את המאבק בתאונות הדרכים". שר התחבורה הוסיף כי החל מנובמבר 2016 מחויבים משאיות ואוטובוסים, משנת ייצור 2012 ואילך, להצטייד במערכות בטיחות מצילות חיים בכלי הרכב. "השתכנעתי כי מערכות כאלה מצילות חיים ומצמצמות תאונות דרכים בעשרות אחוזים", סיכם השר כץ.
פייר? אין כמו "פיירי": בעל מפעל לא חוקי נעצר בגין החזקת חומרי ניקוי וטיפוח מזויפים
אחרי העלאת המחירים והחרמות: רשות התחרות פתחה חזית מול "וולט"
פרסומת | מעבר לתחרות
בעקבות חשש להימצאות חלב: ריקול לשוקולד פרווה של חברת שוקולאב
נשארים בבית, קונים באירופה: חברות השילוח מציעות פתרון - הישראלים עטים על המוצרים
