קיימים פערים של כ-20 אחוזים בממוצע בין הצהרת היצרן לצריכה בפועל של דלק בכלי רכב משפחתיים - כך עולה מבדיקה מתמשכת של יישומון אנג'י (Engie), העוקבת אחרי מצב הרכב בזמן אמת.
נתוני הבדיקה מתבססים על כ-100 אלף כלי רכב, שבהם מופעלת יישומון אנג'י. לפי Engie, יש פערים משמעותיים בין הצהרות יצרני הרכב לבין דגימות שטח בשיעורים הנעים בין 15% ל- 23% בממוצע. פערים אלה מגלמים תוספת עלות ממוצעת על דלק שבין 1,050 ל-1,450 שקלים בשנה עבור רכב עם היקף נסיעה שנתי ממוצע של 14,500 ק"מ.
עבור כלי רכב הנוסעים מעל 30,000 ק"מ לשנה, הפער יכול להגיע ל- 2,000 שקלים ויותר בשנה.
"להצהרות היצרן משקל רב בקבלת החלטות הקנייה של כלי רכב", אומרת גל אהרון, מייסדת משותפת וסמנכ"לית שיווק בחברת Engie.
הטבלה מטעם יישומון אנג'י
אנג'י מתחברת לרכב באמצעות סמארטפון ורכיב המתחבר למחשב הרכב ומשדר נתונים באופן רציף. כך, הנהג יכול לדעת מה מצב הרכב בכל רקע נתון. המערכת של אנג'י מתחברת לרכב בקלות באמצעות יישומון סמארטפון ורכיב בלוטות' המתחבר למחשב הרכב. אנג'י עוקבת אחר מצב הרכב, מזהה ומאבחנת תקלות ומציגה הצעות מחיר ממוסכים בקרבת מקום.
בנוסף, היא עוקבת אחר מצבו של הרכב (למשל תקינות לחץ השמן), מתריעה לקראת טיפולים, מעדכנת אם המצבר הולך להיגמר, מספקת מידע על צריכת הדלק ועלותו, כולל גרפים ועוד.
מתוך היישומון אנג'י
"מדדנו ממוצעים של צריכת הדלק של כלי רכב, והשווינו להצהרות היצרן. ברכבים משפחתיים פופולאריים מצאנו פערים של 15%-23%", ציינה אהרון.
עוד פירטה הסמנכ"לית שיווק בחברה כי "לדוגמא, בדגמי Kia Picanto שיוצרו בשנים 2011-2014, נמצא פער ממוצע של כ-23% בין הצהרת היצרן לבין נתוני אנג'י. על פי היצרן, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על ליטר לכל 18 ק"מ, ובפועל עומדת על כ-13.39 ק"מ".
בדגמי Seat Ibiza שיוצרו בשנים 2010-2014, נמצא פער ממוצע העומד על כ-22% בין הצהרת היצרן לבין נתוני אנג'י. על פי היצרן, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על ליטר על כל 18 ק"מ, בעוד שבפועל זו עומדת על כ-14 ק"מ.
